- Kategori
- Eğitim
proje tabanlı eğitim(High/Scope)

1962 yılında ABD'de David Weikard ve eğitimciler tarafından geliştirilen ve bugün dünyanın bir çok gelişmiş ülkesinde uygulanmakta olan bir eğitim programıdır.Bu eğitim programı öğrencinin potansiyelini en üst düzeye çıkarmayı amaçlamaktadır.High/scope eğitim sisteminde eğitim almış kişilerde gerek okul yıllarında gerekse yetişkin döneminde bu eğitimi almayan kişilerden daha sorumluluk sahibi ve daha sosyal ve akademik alanda başarılı oldukları ıspatlanmıştır.Bu eğitim sistemi 30 yılı aşkın süredir incelenmektedir.Bu program anaokullarına yönelik tasarlanmış ayrıca ilkokul düzeyinde de geliştirilmesi sağlanmıştır.
Bilim çağı döneminde yetiştirdiğimiz insanlarda daha sorumlu olma ve çevresindeki eksiklikleri düşünme ve çözüm bulma isteği oluşturmak ayrıca zihnini kullanma yöntemlerini öğrenme yönünden tavsiye edilen bir eğitim sistemidir.
Bir senaryo içerisinde gerçek problemlerin çözümüne yönelik ,ağırlıklı olarak ,düşünme,problem çözme,yaratıcılık,bilgiye erişim ,işleme,yeniden oluşturma,sorgulama ve uzlaşma gibi aktiviteler yapar.Bu tip çalışmalarda özgüven artar,kişi kendini ve toplumu tanır.Kişi küçük gruplar içinde ekip çalışması yapar ve grup paylaşımını öğrenir.
Bu model öğrenmede öğretmen yönlendirici etkiye sahiptir,öğrenci özerk ve kurgulayıcıdır.Her senaryonun sonunda bir sonuç öğrenci tarafından bulunur.
Bu model High/scope Eğitim programında olan aktif katılım,üst düzey bilişsel aktıvıteler ,sosyal beceriler ve hayat hakkında bilgiler artmakta ,kişinin bilgileri yaşayarak öğrenilmektedir.
Etkin öğrenme yaklaşımı,düzenlenmiş öğrenme ortamı ve günlük program,olumlu yetişkin-çocuk etkileşimi temel unsurlardır.Çocukların bulunduklarıdeğişik gelişim seviyeleri ve öğrenme özelliklerine göre bireysel olarak desteklenirler.
High/Scope eğitim sisteminde PLANLA-YAP-DEĞERLENDİRME yer almaktadır.Çocuklara önemli bir deneyim kazandırır.Problemleri çözmek için fırsat oluşturulur.Çocuğun bağımsızlığını destekler.Çocukta sorumluluk alma,zamanı kullanmayeteneklerinin gelişimini sağlar.Anne ve babanın programda yer alması çocuğun aile ile iletişimini arttırır.Çocuk insanlarla,fikirlerle,olaylarla etkileşimi artarak zihninin yapılandırılması sağlanır.Bu programda çocukların çok yönlü olarak gelişimleri sağlanmaktadır,temel deneyinlerde artış ve farklılık oluşmaktadır.
High/scopeeğitim sisteminde günlük programlardada değişiklik yapılmaktadır.Programlar çocukların çok yönlü çalışma şekillerine göre ayarlanır.