Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Aralık '10

 
Kategori
Eğitim
 

Proje içerikli eğitim

Proje içerikli eğitim
 

Ülkemiz gelişmiş ülkelerin eğitim sistemlerini inceleyip ülkemize ne kadar uygun olup olmadığını araştırarak eğitim sistemini daha başarılı hale getirilecektir.Ülkemizde başarılı öğrenci test tekniğini en iyi yapabilen öğrencidir.Çünkü başarılı okullar öğrenci alırken test tekniği ile almaktadırlar.

Gelişmiş ülkeler başarıyı bir proje ile ispatlayan öğrencide aramaktadırlar.Bu proje ne kadar ihtiyaca cevap veriyorsa başarı o kadar büyük sayılıyor.

Ülkemizde proje yapabilmek için hangi aşamaları geçmemiz gerektiği bile bilinmez.Proje tekniğine ulaşma yolları ne yazık ki yanlış bilinir.Amaç ve hedef tam tesbit edilemez ve ülkemizde 30'a yakın fen alanında yarışma yapılıyor.Tabi ki yapılmalı bir yerden başlanmalı.

Gençlerimize proje yol ve teknikleri öğretilmelidir.İhtiyaçlarımız açık olarak gösterilmelidir.Para verip yabancı ülkeden almanın çözüm değil çözümsüzlük olduğu gösterilmelidir.Kendi imkanlarımız ile nereye gittiğimiz veya gideceğimizde her zaman bilinip kenarda durması sağlanmalıdır.Globalleşen dünyada genede bilinmesinde yarar vardır.Bu ancak gerçek kaynakları bilmek,kullanmakile olur.

Gerçek kaynakların bilinmesi proje eğitimine dayanır.Her türlü imkan gerçek imkanalar,Hangi ihtiyaca cevap verdiği bilinerek üretmek.Dünyadan kopmamak farklı bir şey ,elindeki imkanları gerçek bir manada bilmek ve gerçek gücünü bilmek ayrı bir olgudur.

 
Toplam blog
: 285
: 4026
Kayıt tarihi
: 17.07.06
 
 

      Üniversiteyi Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesinde Fizik öğretmenliği bölümünden..