- Kategori
- Reklam
Reklamlarda seksiliğin kullanılarak reklamın insan beynine işlenmesi

Türkiye'de Kadınlar Ayakkabıya Erkekler Kadına Bakar Bu Resimde
Son günlerde bir reklam dolaşıyor televizyonlarda.
Reklam güzel bir müzik eşliğinde sunuluyor.
Reklamda internetten alışveriş yapılan bir site tanıtılıyor.
Reklam filminde güzel bir kadının ayakkabısının topuğu kırılıyor ve hemen yakınındaki bir adamın bilgisayarını kullaranarak internetten bir ayakkabı almak için laptopun karşısına geçiyor.
Seksi mini eteğiyle ve bacaklarını bariz bir şekilde göstererek laptopun içine giriyor.
Ayakkabıyı alıyor ve tekrar dışarı çıkıyor ve adamın önündeki küçük masaya oturarak, sol bacağını da seksi bir şekilde göstererek ayakkabıyı giyiyor. Adam olanları ağzı açık bir şekilde izliyor ve kadın son bir hareketle yine mini eteğini yukarı kaldırarak adamı öpüyor ve uzaklaşıyor.
Reklam baştan sonra seksiliği ve doğrudan cinselliği odak noktasına oturtarak ve insanın beynini doğrudan cinselliğe odaklayarak tanıtım yapılıyor.
Bu tekniğin birçok filmde kullanıldığı biliniyor.
Birçok Amerikan filminde bu tip insan beynine doğrudan yüklemenin yapıldığı ve kullanıldığı biliniyor ya da duyuluyor.
Hatta 2013’de vizyona giren Muhteşem Oz Büyücüsü filminde birçok sahnede “SEX” kelimesinin gizli olarak konularak çocukların etkilendiği belirtilmişti.
Türkiye gibi cinsellik yönünden her türlü negatif etkilerin ve olumsuzlukların aleni yaşandığı, her gün cinsellik üzerine birçok cinayetin işlendiği bir ülkede bu tip bir reklamın seçilmesi ne kadar da düşündürücü ve traji-komik bir durum değil mi ?