Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Haziran '11

 
Kategori
İnançlar
 

Rızkın 10'da 9'u ticaretteymiş.

Rızkın 10'da 9'u ticaretteymiş.
 

Rızkının her ne kadar ezelde belirlensede, sana düşen hakkıyla aramaktır rabbin sana ayırdığı nerde?


Rızkın 10'da 9'u ticaretteymiş; güzel okuyucum. Gerçekten de öyledir durum. Ya da en azından, kendi hayatımda yaşadığım durum budur. 

Ben, 16 yıllık çalışma hayatımın ilk 8 yılını profesyonel kariyer peşinde; diğer 8 yılınıysa ticaret vesilesiyle, kendi ekmeğimin peşinde geçirdim güzel okuyucum. 

İlk 8 yıl, hangi şirkette, hangi pozisyonda olursam olayım; hep ekmek kaygım, günlük kazanç derdim oldu benim. Hatta ha bire, ya işimden olursam korkum... 

Son 8 yıldaysa asla günlük kazanç derdi ve tasası taşımadım. Yaşadığım hiçbir ekonomik problemi kafama takmadım. Çünkü biliyordum ki, ticarette gün ayı, ay yılı, yıl da günü besler. 

3 - 5 gün, hatta bazen nadiren de olsa, 3 - 5 ay para kazanamayabilirsin. Ama eğer yeterince kovalıyorsan ekmeğini, belki 3 günde, belki 3 ayda; ama mutlaka alırsın ödülünü. 

Ticaret yaparken kazancım, her bakımdan göstereceğim performansa bağlı. Öyle maaşlı günlerimde olduğu gibi, ne yaparsam yapayım; ne kadar çalışırsam çalışayım, aynı kazanca katlanmak zorunda değilim; çok şükür ki. 

Ticarete başladığımdan beri, elim daha çok para gördü. Cebimde evelallah, az ya da çok; ama her zaman param oldu. Sonra, ticaret yapınca, sosyal çevrem ve ilişkilerim de daha hızlı gelişti. Param olmasa da bazen, ihtiyacımı mal takasıyla ya da esnafa yolladığım bir selamımla çözebildim şükürler olsun ki. Ticaret, geçmişimden gelen itibarımı da, hızla arttırdı. 

Daha ne olsun? Bundan iyisi Şam'da kayısı!... 

Haaa! " Ticaretin de kendine özgü zorlukları yok mu? " diye soracaksın şimdi bana. Elbette var. Olmaz olur mu? Ticaretin de zorkukları var. Hepimizin bildiği sıkıntıları oluyor ticaretin de; bir şekilde... 

Ama, hayatta yaptığımız hangi tercihin bir sıkıntısı yok ki? Adı hayat olan muamma, altı üstü, tercihlerimizden ibaret değil mi? Ticaret çok riskli de, maaşla çalışmak ya da yaşamak ticaretten daha mı az risk taşır sanki? 

" Ticarette, karla zarar kardeştir." derler. Ticarette ne kadar kaybetme riskin, potansiyelin varsa; aynı oranda kazanabilirsin de rahatlıkla. 

Ezelde, rızkı belirleyen şüphesiz ki, Allah'tır. Ama ticaret yapan insan da, gücü nispetinde, kendi rızkını, kendi ekmeğini büyütür. Ayrıca ticaret yapmak peygamberimizin de en önemli sünnetlerindendir. Ve Allah'ın en güzel kulu da, çok uzun bir süre ticaretle uğraşmıştır. 

Kime doğru, kime yanlış gelir; bilemem. Ama bence de, rızkın 10'da 9'u ticaretten gelir.Ama bunu ancak yaşayanlar bilir. 

Hepinizin Regaip kandilini kutlarım. Cemce sevgilerimle kalın! 

 
Toplam blog
: 1349
: 1777
Kayıt tarihi
: 30.01.11
 
 

İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler veTanıtım, A.Ö.F. Adalet Yüksek Meslek ..