Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Ocak '12

 
Kategori
Kitap
 

Robin Sharma'dan Ermiş, sörfçü, patron

Robin Sharma'dan Ermiş, sörfçü, patron
 

alıntıdır


2008 yılının sonlarında okuduğum bir kitap. Bazı kitaplar hayata rehberlik eder sanki.

Hani aldığımız ürünlerin içerisinde kullanma talimatları vardır ya, işte bu kitaplarda hayatın kullanma kılavuzu gibi hazırlanmıştır.

İhtiyacınız olmadığı düşünmeyin. Hepimizin her an bir şeyler öğrenmeye ihtiyacı var.

Belki bir MB yazarının yazısından, belki gittiğimiz bir yerden, belki okuduğumuz bir kitaptan.

Mesela Mavi Alay’ı Zülfü Livaneli’nin “SERENAD” isimli kitabını okumasam bilmeyecektim. Bunun gibi verebileceğim daha çok örnek var.

Önemli olan okuduklarımızın içinden en gereklisini çekip kendine uyarlayabilmek. Kişisel Gelişim bazen fazla abartılsa da, bu tarz kitap okumayı seviyorum.

Tabii ki posta kutumdan adıma yazılı bir çek çıkmasını bekleyecek düzeye ulaşmadım henüz (işte bahsettiğim abartı).

Ermiş, sörfçü, patron… Robin Sharma’nın sevdiğim eserlerinden biri. Ferrarisini Satan Bilge’de verilen mesaj yanlış anlaşılmıştı bazıları tarafından.

“Madem her şey koşulsuz olmalı neden para karşılığında satıyor arabasını? ücretsiz hediye etsin birisine” diyenler oldu.

Şaşırmamak gerek. Herkes hem fikir olmak zorunda değil ama bazıları da var ki, sadece tezatlık yapmak için konuşur.

Kitapta benim çok severek okuduğum bölümler var.

“Ancak ömrümüzün kısa, saatlerimizin sınırlı olduğu gerçeğiyle derin ve duygusal bir bağlantı kurduğumuz zaman tam anlamıyla yaşamaya başlarız”. Robin Sharma

Özellikle bu cümlesine yürekten katılıyorum. Bu bağlantı kısa süreli duygusallığın etkisiyle, insanın kendisi için ne kadar değerli olması gerektiğini hatırlatıyor.

Bunlara örnek o kadar güzel cümleler yer alıyor ki, her sayfa birbirini hızla kovalıyor.

Geçtiğimiz günlerde kitabı tekrar okumaya karar verdim. Bitirdikten sonra da paylaşmam gerektiğini düşündüm.

Yazımı kitap tanıtım yazısından bir bölümü paylaşarak bitiriyor, okunmasını tavsiye ediyorum.

Hayatın iniş ve çıkışları vardır. Çoğumuz bu oyuna kapılır gideriz. İşler yolundayken kendimizi mutlu hissederiz, bozulunca üzülürüz. Yaşama bu tür bir yaklaşım güçsüz bir yaşama biçimidir. Dalgalarla sürüklenen dal parçası gibisin demektir. Akıntıya göre gidersin: Şu anda bir yönde gidiyorsun, bir sonraki anda başka bir yöne. Oyunu oynamanın çok daha bilgece bir yolu, tüm yargılardan kurtulmaktır.

'Başına gelen her şey güzeldir.'

'Kusurlu oluşumuz hayatımıza anlam katar.'


Bu olağanüstü kitabın sayfalarında korkularını özgürlüğe, yaralarını bilgeliğe dönüştürmenin; zihnini eğitmenin, yüreğini açmanın ve maneviyatını güçlendirmenin yöntemlerini; gerçek sevgiyle kutsanmış güzel ilişkilere uzanan yolları öğreneceksin. Yaşamın gizemli, serüven ve eğlence dolu olacak, kariyerinde bir yıldız gibi parlayarak bolluk ve berekete kavu

 
Toplam blog
: 670
: 1923
Kayıt tarihi
: 19.12.10
 
 

İstanbul doğumlu. Kuantum Yaşam Koçu. EFT, NLP, ETKİLİ İLETİŞİM, BEDEN DİLİ gibi bir çok konuda e..