Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Mayıs '12

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

Ruh halinizi nasıl değiştirirsiniz?

Ruh halinizi nasıl değiştirirsiniz?
 

Yaşam Koçu İnci Aktaş

Ruh halimiz, sürekli değişken bir seyir izleyerek daima bizi şaşırtır. Bir bakarız mutlu, beş dakika sonra mutsuz olmuşuz. Bunun sebepleri var elbette, etrafımız bize geçmişte yaşadığımız duygusal yoğunluğu fazla durumları çağrıştıran tetikleyicilerle dolu. Biz buna çapa diyoruz. Çapalar her yerde.

Ulusal bayrağımızı gördüğümüzde, benim gibi milli duyguları uyanan var mı? Eminim herkes böyledir…Ya sevgilisiyle ayrıldığınızda radyoda çalan şarkıyı her duyduğunda aynı yoğunlukta acı yaşamayanınız var mı? Mutlaka zaman içinde bunları yaşamışızdır. Bunlar hangi duygu durumuyla bağlı olduğunu bildiğimiz çapalar. Ancak günlük hayatımızda geçmiş deneyimlerimizle ilişki kurduğumuz sonra da unuttuğumuz bir çok çağrıştırıcı tarafından uyarılıyoruz ve bu nedenle ruh halimiz çabucak değişiveriyor.

Bu durumlarda bilmemiz ve farkında olmamız gereken ilk şey ruh halimizi değiştirmenin bizim elimizde olduğudur. Bu bir seçimdir. Ruh halinizi değiştirmek, daha fazla duygusal özgürlük ve daha mutlu bir yaşam için gerekli bir beceridir. Bu hiçbir zaman olumsuz ruh hali içinde olmayacağımız anlamına gelmez. Hepimiz insanız ve duygu durumumuz değişebilir. Önemli olan bunu yönetebilmektir.

Hepimiz bir çok kez kaynağı belirsiz bir olumsuz ruh durumuna gireriz o zaman bir uzmandan destek alınması doğrudur. Ama asla acınacak durumda olduğunuzu düşünmeyin. Önemli olan durumunuzu seçme hakkına sahip olduğunuzun farkında olmanızdır. İsterseniz bu ruh halini devam ettirebilirsiniz. Ama NLP bu ruh halini değiştirme imkanı sunar. Ruh halinizi değiştirmek için lütfen önce bulunduğunuz ruh halinden çıkmayı deneyin. Bunun için bir fıkra anlatın, gülümsemek hemen modunuzu değiştirir. Ayağa kalkıp yürüyün. Başınızı yukarı kaldırıp derin bir nefes alın. Fizyolojinizi değiştirin mutlaka dik oturun.

Lütfen şimdi bu alıştırmayı deneyin. Gözleriniz kapayın ve arkanıza yaslanın. Çok hoş bir hatıranızı aklınıza getirin ve anınızın en güzel yerinde görüntüyü durdurun. Biraz parlaklaştırın. Renkleri canlılaştırın. Resmi büyütün ve kendinize yaklaştırın. Bu basit NLP tekniğiyle ruh halinizin hemen değiştiğini göreceksiniz.

İki hafta önce bir cumartesi günü işyerine gelmek için evden çıkıyordum. Önce evde köpeğimle ilgili yaşadığım bir sorun ruh halimi olumsuza çevirmişti. Bir dakika sonra arabamın lastiğinin patladığını fark ettim. Ve saatime baktığımda görüşmeme 5 dakika kalmıştı. Diğer arabaya geçtiğimde ruh halimin biraz sinirliye döndüğünü fark ettim. Ve derin bir nefes alıp tam bir NLP tekniği uygulayacaktım ki şöyle dedim:’ Hayır ya, sinirli olmak benim de hakkım değil mi?’ Sorduğum soru karşısında kahkahalarla gülmeye başladım. Modum o anda değişmişti tabi. Ve normalde sinirli diye tabir edilebilecek bir durumu hafif bir bozulmayla atlattım. Ama gördüğünüz gibi bu bir tercih. Ben de her depresyondaki insan gibi sinirli ve mutsuz bir ruh halinde kalmayı seçebilirdim. Seçmek istemekte serbestsiniz. Ama ruh halinizi sürekli iyi tutmak elinizde…

Neden denemiyorsunuz? Değişim 1 dakika uzağınızda…

Sevgilerimle..

İnci AKTAŞ-Yaşam Koçu Nlp Uzmanı Bursa

 
Toplam blog
: 76
: 1085
Kayıt tarihi
: 28.11.10
 
 

İnci AKTAŞ 1984 yılında Bursa'da doğdu. Uludağ Üniversitesi İşletme bölümünden mezun oldu. İstanb..