Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Ocak '12

 
Kategori
Şiir
 

Rüzîgâr...

Rüzîgâr...
 

 

Nereden gelirsin, nereye gidersin
Esersin, deli deli ey sevgili Rüzîgâr 
Rayihalar taşırsın bin bir çiçekten
Dağlar, beller aşarsın,
Günlerce koşarsın
Bir deli  at gibi ardından
Bu hızını, hırsını nereden alırsın
Kime benzersin...
Ey sevgili Rüzîgâr 
Takılsam peşin sıra
Beni de  Arabistana
Oradan, Tanca’ya
Götürür müsün?
Yoksa beni sırtından atar
Düşürür müsün?

Neler var koltuğunun altında
Yarin kokusu mu
Yoksa, bin bir çiçeğin
Acısı mı?
Ne saklarsın,
Dağlardan, yüce geçersin,
Vadilere uğrar, yaman seçersin
Dostun kimdir, yarenin kim
Hancı mısın
Yolcu musun?

Misk-i amber kokusu senden
Mi sadır olur…
Kuşların kanatları senden mi sorulur
Rüzîgâr ! Yaman esersin…
Bütün düzenleri tarumar edersin
Yoksa sen de benim gibi
Yarini arar
Diyar diyar  gezer durur
Onun izini mi sorarsın?

Niçin bir gün bize konuk gelip
Evimizin odalarını gezip
Misafir odamızda
Konuk olmazsın.
Niye hiçbir yerde durup
Şöyle uslanmazsın…
Senin de başın belada mı
Benim  gibi…
Sen de yolunu mu yitirdin
Ararsın deli gibi…

Ey  Rüzîgâr, gönlümün gülü, esenim
Diyar-ı Gülistan’dan gelenim
Cevap ver bana, yoksa sen de terk-i hane misin
Yoksa, her bergüzar gibi sen de
Yolunu yitirmiş bir dürdane misin?

Esersin, gidersin, kim göre
Kim koklaya senin nazik bedenini
Ancak bağrı yanıklar anlar
Bulutların senden çektiklerini…

Rüzîgâr… Rüzîgâr’ım benim
Sen beni sevsen de, sevmesen de
Ben seni candan öte severim…
Bilirsin.
Candan özge canandır
Canı özge kılan bir rüzîgâr
Rüzîgâr da can var
Her diyarda seni arar
Cananım, canım
Benim bir tane
Rüzîgâr’ım...

Sen essen de esmesen de
Benim içimde
Bir kalp var, o da sende.
Sen esen de, sen esen de
Her yere güller serende
Rayihan hevaya karışır
Bir buhurdan olur kokuşur
Rüzîgâr, esenim, gidenim
Bir gün olur buluşuruz
Denizle, gökyüzünün birleştiği yerde
Bir bulut olur kavuşuruz.
 

 

 
Toplam blog
: 2579
: 848
Kayıt tarihi
: 24.10.10
 
 

Mesleğim eğitimcilik… Şimdi artık emekli bir vatandaşım… biraz şairlik, biraz hayalcilik, biraz s..