Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Mart '08

 
Kategori
Sinema
 

S.O.S Planet ve üçüncü boyut..

S.O.S Planet  ve üçüncü boyut..
 

Öteden beri merak ederdim şu üç boyutlu filmleri.. Hani özel bir gözlükle izlediğiniz filmler..

Bugün böyle bir filme denk geldim.Sinemanın tanıtım ekranında üç boyutlu olduğu yazıyordu.. Gerisine pek bakmadan aldım biletimi..

Saat tam 17.00'de salonun kapısındayım. Yer gösteren kızımız buyur edip elime bir gözlük tutuşturduktan sonra, "Sizden başka kimse yok, istediğiniz yere oturabilirisiniz" dedi..

Gerçekten de salonda bir ben varım.. Tam bir "özel gösterim" yani..

Salonun tam orta göbeğinde bir koltuğa oturdum. Az sonra da film başladı..

Filmimiz "S.O.S.Planet"..

Kısa yazılışı "WWF" olan Hollanda merkezli doğal hayatı koruma vakfı'nın kaybedilmekte olan "doğal hayatı" kurtarma çabalarının bir ürünü...

Filmin başlamasıyla birlikte, iri bir Devekuşu yumurtasını andıran kirlenmiş dünyamız, perdeden çıkıp adeta kucağınıza oturuyor.. Arka planda doğal hayattan çeşitli kareler farklı mesafelerde oynuyor..

Film dünyanın "Dünya'nın" yok oluşuna karşı duyarsızlığını vurgulamak ve dikkatleri bu konuya çekmek için yapılmış..

Zararlı gazların Sera etkisi yaparak oluşturdu "Küresel Isınma"; Yağmur ormanlarının ölçüsüzce yok edilişinin getirdiği "Doğal Hayat Popülasyonu"ndaki bozulmalar ve aşırı avlanmaların yok ettiği "Okyanus yaşamı"

Bu üç başlık altında dünyamızı nasıl yok ettiğimiz anlatılırken, zaman zaman kılıç balıklarının kılıçlarıyla, zaman zaman koca bir pitonla burun buruna geliyorsunuz.. Okyanusun dibindeki balık sürülerine karışıyorsunuz.. Buzullardaki kutup ayısı ve yavrularıyla göz göze geliyorsunuz.. Ahtopotun kollarına dolanıyorsunuz...

Velhasılı, iki boyutlu sinemadaki "perde"sınırı yok üç boyutluda.. Görüntüler sürekli perdeden fışkırarak gözünüzün önünde geziniyor..

Öğreticiliği ve uyarıcılığı bakımından özellikle genç nesillere gösterilmesinde fayda olan bir yapım "S.O.S Planet"...

Özellikle eğitimci arkadaşlar öğrencilerine tavsiye etme ya da toplu gösterimlerini ayarlama gibi faaliyet içinde bulunurlarsa oldukça faydalı olabilir.

Elli yaşında da olsa hep merak ettiğim "üçüncü boyutu" görmüş oldum böylece.. Ne demişler, öğrenmenin yaşı yoktur.. Hem giderek daha da kirlenen "siyasi ortam" dan uzaklaşıp kısa bir "terapi" de almış oldum... Bu "özel gösterim" de edindiğim tecrübeyi de sizlerle paylaşmak istedim..

İyi etmiş miyim..?

 
Toplam blog
: 1645
: 822
Kayıt tarihi
: 19.01.08
 
 

Edebiyat, kamu yönetimi ve gazetecilik tahsili... 27 yıllık eğitimcilik hayatından sonra emeklili..