Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Mart '08

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Saat 19.15 ben oradaydım...

Saat 19.15 ben oradaydım...
 

Objektifimden.


Değerli Arkadaşlar

Cumhuriyet Gazetesi Başyazarı İlhan SELÇUK 'un gözaltına alınmasını protesto etmek amacıyla gazete binası önünde toplanan vatandaşların arasındaydım.

Tarafsız olmaya özen gösterdiğime inandığım izlenimlerimi sizlerle paylaşıyorum.

Çağlayan' da bulunan işyerimden saat 18.30 'da çıktım. Şişli Metrosuna ulaşmak için minibüse bindim Çağlayan meydanına geldiğimde trafiğin buradan kilitlendiğini anladım. Minibüs şöförü yoğunuğun Cumhuriyet Gazete binası önündeki kalabalıktan kaynaklandığını ve günboyu bu şekilde olduğunu aktardı. Daha fazla vakit kaybetmemek için Mecidiyeköy yol ayrımında indim ve yürümeye başladım. Abide-i Hürriyet Caddesini Şişli Caddesine bağlayan Minibüs yolunun araç trafiğe kapatıldığını gördüm.

Saat 19.15 de Cumhuriyet Gazete binasının önüne ulaştım. Yaklaşık on civarında naklen yayın aracı oradaydı. Binanın girişi halka açılmış durumdaydı. Tahminlerimde yanılmıyor isem 400-500 kişilik bir kalabalık bina girişini ve caddeyi doldurmuştu. Yapmış olduğum görüşmelerde gündüz saatlerinde çok daha kalabalık bir kitlenin orada olduğunu öğrendim. Cumhuriyet Gazete binası ve bahçesi tamamen ışıklandırılmış, camlara Atatürk ve İlhan Selçuk'un resimleri ile "Gözaltına alınıyorsunuz farkında mısınız ?", "İlhan Selçuk Türkiye'dir." yazıları yapıştırılmıştı. Duvarlarda ise CHP Şişli İlçe Örgütü , Ulusal Kanal , Halkın Kurtuluşu Partisi , Biz kaçkisiyiz Platformu gibi örgütler ile Mustafa Sarıgül'ün afişleri yer almıştı. Biriken insanların elinde Atatürk ve İlhan Selçuk posterleri ile Gençliği Hitabe yazıları bulunmaktaydı.

Topluluğun yoğunlukla atmış olduğu sloganlar arasında ;

"Şeriat Ortacağ'dır"

"AKP bizi de gözaltına al"

"AKP yazacak , İlhan susacak"

"Gün gelecek , devran dönecek , AKP halka hesap verecek"

"Korkma korktukça sıra sana gelecek"

"Atatürk Gençliği görev başına"


"Kahrolsun ABD-AB Emperyalizmi"

"Türkiye laiktir laik kalacak"

"Yeterrrrr" gibi olanlar aklımda kalanlar.

Saat 19.30'da Halkın Kurtuluşu Partisi sözcüsü bir basın açıklaması yaptı. Çeşitli kanalların canlı yayını ve vatandaşlarla röportajı devam etmekteydi. Toplanan vatandaşların genel anlamda söyledikleri : Şu anda 83 yaşında bulunan ve daha önce iki kalp krizi geçirmiş , hemen herkesçe tanınan , adresi belli bir yazarın sabah 04.00 gibi gözaltına alınması'na sitem şeklindeydi. Daha sonra Gazete Binasından Genel Yayın Yönetmeni İbrahim YILDIZ'ın bir basın açıklaması yapacağı bilgisi geldi. Saat 20.00 'ye kadar bu açıklamayı bekledim , ancak basın açıklaması o saate kadar gerçekleşmeyince ayrılmak zorunda kaldım.

21.Mart.2008/Cuma.

 
Toplam blog
: 262
: 1569
Kayıt tarihi
: 27.09.07
 
 

Anadolu'nun doğusunda sonradan ismi değiştirilen köylerden birinde zemheri zamanına denk gelen bi..