Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Mayıs '11

 
Kategori
Anılar
 

Sabriye Halam

Sabriye Halam
 

Sabriye halam


Rahmetli Sabriye halam  altı aylık hamile... 

Yunan askerlerinin Aydın’ı istilasında hunharca katlettikleri kocasından sonra hiç evlenmedi. Bu arada hem kendi kızı, hem de eltisinin yedi çocuğunu birlikte büyüttüler.  

Akşamları hava karardıktan sonra eve koyu renk bir nesneyi  (O zamanlar kömür çok kullanılırdı) uğursuzluk sayar, sokmazdı.  

Çok mecbur kalırsa, koyu nesnelerin üzerine dışarıdan yeşil birkaç yaprak  veya taze bir dal koyar öyle içeri alırdı...

Bunu ben de huy edinmiştim. 

Her nasılsa bir gün akşam eve gelirken kahve aldım, eve girmeden yeşilliğini koymayı unutmuşum ( dalgınlık ) bütün gece huzursuz yattım... 

Sabah çay yapayım derken, elimdeki porselen çaydanlık düşüp kırıldı, elimi kesti.  

O an Sabriye halamı hatırladım...  

"Sahiden bir öbür dünya varsa eğer"  bana sitem ediyordur. 

Dalgınlığımdan ötürü, halamdan utandım...  

 

 
Toplam blog
: 1160
: 227
Kayıt tarihi
: 11.02.09
 
 

Teknik ressamlıkla geçen çalışma hayatımdan sonra emekliliğini yaşayan bir kız ve bir erkek çocuk..