Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Aralık '18

 
Kategori
Beslenme / Diyet
 

Sağlıklı Beslenme Kulübü

Pırıl pırıl güneşli bir günde merhaba demek. Yeni bir güne ve az sonra da yeni bir yıla.

Adettendir yılbaşlarında beyaz sayfalar açılır hayatta Aslında zaman süregelen bir döngü ama arasına virgüller koyuyoruz biz. Bazen hafta başına denk geliyor bu virgül bazen de yılbaşına.

2019'da 2 gün kala bende böyle bir Beyaz Sayfa açmaya karar verdim. 1969 doğumluyum yani yeni gireceğimiz yıl benim için farklı bir anlam ifade ediyor. Yeni yılın sekizinci ayında bu yeryüzündeki yaşamımın başlangıcının üzerinden yarım Asır geçmiş olacak.

Çok fazla anlam yüklememeye çalışıyorum, yine de biraz anlamlı tabii. Bu yüzden bu sene yeni yıl için alacağım kararların farklı bir anlamı olacak benim için. 2019’un dönüştürücü bir gücü olacağına inanıyorum.

Bu blogu neden açtım: Hayatımda kısır bir döngü gibi sürekli dönüp dönüp karşıma gelen iki konu var: Fazla kilolarım ve sigara. 50 yaşıma bastığım gün için ideal bir Defne hayal ediyorum. Sağlıklı, fit bir bedene kavuşmuş, sigara içmeyen bir Defne bu. Detaylarını belki zaman içinde paylaşırım. Bu ilk yazımda size daha genel anlamda bu blogun amacını anlatmak istiyorum.

İdeal Defne’ye ulaşma yolculuğumun bir parçası olacak bu blog. Ben son 5 yıl içinde 3 kere bu uzun soluklu yolculuğa çıktım. İlkinde epeyce yol aldım, 18 kilo verdim. Biraz daha yolum kalmıştı ki ilginç bir tesadüfle sigarayı bıraktım. Ve kilo vermekle ilgili dikkatimi maalesef kaybettim. Dönüş yolunda bir yerlerde durumun vehametini farkettiğimde 12 kiloyu geri almıştım. Aman dur ne oluyor derken bir 3 kilo daha aldım.

Tekrar yola çıktım, ve bu 15 kiloyu geri verdim. Eylül ayında hayatımdaki bazı olaylardan dolayı dikkatim yine dağıldı ve şu son 4 ayda 6 kilo almış olarak buldum kendimi.

Şimdi 50 yaşından (ve tabii menopozdan) önceki son çıkışta bu durumu yakalamak ve geri dönmemek üzere İdeal Defne ile buluşmaya gitmek istiyorum.

Peki bundan size ne  :)

7 yıl önce Yaşam Koçluğu ile tanıştım. Hayatımda kendim için yaptığım en değerli yatırımdır. Beni bu eğitimin ve sonrasında tanıştığım pek çok öğretinin temel taşı olan “Farkındalık”la tanıştırdı. Koçluğu gerçek anlamda profesyonel bir yaşantıya çevirmedim, zaman zaman danışanlarım oldu. Bunun yerine öğrenmeye devam ettiğim, öğrendiklerimi deneyime çevirmeye gayret etttiğim daha farklı bir yolu takip ettim. Bireysel farkındalığın kıymetini, etkin şekilde kullanmanın yöntemlerini (ve bu eğitimlerden kazandığım daha pek çok şeyi) zaman içinde buradan sizlerle paylaşıyor olacağım.

Kilo kontrolü için zaman zaman diyetisyen yardımı da aldım. Hepsinin ortak görüşü, kilo verme esnasında dıştan gelen destek ve motivasyonun çok faydalı olduğu. Özellikle kişinin kendi kendine verdiği kararın zayıfladığı noktalarda bu destek kişiyi yolda tutmaya yardımcı oluyor.

Son gittiğim diyetisyenle bu destekleme konusu oldukça detaylı konuştuk. Kilo kontrolü için ona başvuran kişilere psikolojik destek vermekten gerçek işini yapmaya yeterli zaman ayıramadığını söyledi. “Bu desteği dışardan almayı tercih ederim” dedi ve ekledi;

“Üzgünüm ama sen bu kilodayken sana danışan yönlendiremem Defne”

Hikaye uzun. Sonrasında ben başka bir yerde 6 kişilik bir Farkındalıklı Beslenme Kulübü kurdum. 8 haftalık bir programdı, güzel geri bildirimler aldım. Eylül ayındaki sıkıntılarımdan dolayı devam edemedim.

Şimdi, bu blogla yeni bir projeye adım atıyorum. Bu kulübü sanal ortamda kuruyorum. Her hafta, zinciri kırmadan bu blogda sizlerle buluşacağım. Facebook’ta bu konuya özel bir sayfa açtım. İlerleyen zamanlarda blogun ve sayfanın takip edilme durumuna göre hergün günlük paylaşımlar da yapacağımız bir grup kuracağım.

20 Ağustos’a kadar tamamen ücretsiz olarak yürüteceğim bu projede yol arkadaşım olmak isterseniz sizleri de bana katılmaya davet ediyorum.

Sevgiyle ilerleyin...

Defne Bilgehan

Bireysel ve Kurumsal Danışman

bilgehandefne@gmail.com

https://www.facebook.com/Saglikli-Beslenme-Kulubu-2268928659786114/

 
Toplam blog
: 3
: 110
Kayıt tarihi
: 29.12.18
 
 

Sağlıklı Beslenme Kulübü (SBK) me hoşgeldiniz. Öncelikle sağlık, sonra kilo kontrolü ve nihayet f..