Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Haziran '11

 
Kategori
Sosyoloji
 

Sağlıklı toplum

Sağlıklı toplum
 

'80 den sonra Ulusal Emperyal gücün ülke uygulamasına koyduğu Serbest Piyasa Ekonomi modelinden sonra her ne kadar Osmanlı Kültürümüzden yavaş yavaş kopuyor olsak da genetik yapımızda mevcut olan kıvrak zeka, yetenek, ve paylaşım duygusu gibi insani değerlerimiz içimizde hep var ve de var olacaktır.. 

Çıkar çatışmalarından ve ekonomik zorluklar sebebiyle toplumun büyük bir bölümü içine kapanmış, duygu ve yeteneklerini köreltmiş şekilde yaşamını sürdürüyor.. 

'80 yılı sonrasında yaşanan Sosyolojik değişim sürecinde toplumun eğitim düzeyi yüksek olmuş olabilseydi algı ve değerlendirme durumu farklı olabilirdi diye düşünüyorum.. 

Amerika'nın Köy Enstitülerini kapatmasıyla başlayan -amiyane tabirle- kör eğitim, yani yetersiz eğitim müfredatlarıyla toplum eğitilememiş ve düşünme yeteneğinden yoksun bırakılmıştır. 

Eğitim denildiğinde sanat ve spor dallarıyla da bütünleştirilmiş bir sistem geliyor aklıma.."Sağlam kafa sağlam vucütta bulunur" dedi Atatürk.. 

Sanat ve Spor alanlarında kendini geliştiren öğrencilerin, diğer ana derslerinde daha başarılı oldukları istatistiklerde görülmüştür.. 

Toplumun körelmeye yüz tutmuş genetik değerlerini açığa çıkartmak için birey olarak spor aktivitelerini önemsememiz gerekiyor.. 

Benim gibi sağlık sebebiyle aktivitelere katılmak değil, isteyerek ve kendinizi programlayarak gerçekleştirmelisiniz... Spor aktivitelerini düzenli olarak gerçekleştiren toplumda ben inanıyorum ki bütün pozitif duygularını ve kapalı kalmış değerlerini açığa çıkaracak ve geleceğe daha anlamlı bakamasını öğrenecektir.. 

Herkesin spor aktivite salonlarını önce inceleyip gözlemlemesini ve etkinliklere katılmalarını öneriyorum... Eğer sigara kullanıyorsanız, sigarayı bırakıp günlük 5 lira ile aktivitelere katılabilirsiniz, üstelik açık havuz dahil.. 

Sağlıklı toplum için önce spor.. 

 
Toplam blog
: 2327
: 450
Kayıt tarihi
: 03.07.07
 
 

25.05.1960 doğumlu. Üniversite terk. Müzik, seyahat ve tiyatro sever. Antalya Devlet Tiyatrosu'nd..