Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Ağustos '08

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Sakallı Celal'ler

Sakallı Celal'ler
 

Okuyun, tavsiye ederim...


Dinç (AKAL) Ağabey , benim kestirebildiğim 80 yaşlarında. Günde iki-üç bazen daha da fazla mail atıyor.

Büyük çoğunluğunu keyifle okumaya çalışıyorum.

En son Basında Sansürün kaldırılışı nedeniyle düzenlenen kokteylde beraberdik.

Filika Resturant'ın bahçesine kurulu yuvarlarlak ve genişçe masanın üzerindeki aparatifleri atıştırıp, içkilerimizi yudumlarken, nefis bir Akdeniz "akşam üstünü" yaşıyorduk.

Konuşmaları dinlerken, dağınık durduğumuz masa başında bir araya geldik."Nasılsın canım?" sualiyle, dereden tepeden konuşup şakalaşırken, İsmail (Haboğlu) Ağabey de yanımıza geldi.

Ayrılma zamanı, İsmail Ağabey arabasıyla Dinç Ağabey'i evine bırakmak için teklifte bulundu.

"Hadi, sen de gel" önerilerine balıklama atladım. Sonuçta, arabada sohbetlerine doyamadığım iki değerli ağabeyimle daha fazla birlikte olacaktım. ..

Dinç Ağabey attığı son maillerden birinde, gençliğinde gördüğü ama adını bilmediği " bir adam" üzerine kitap yazan yazarla tanıştığını sevinçle anlatan bir yazı yazmıştı.

Kitabın adı, Sakallı Celal. Yazarı Orhan Karaveli.

Sık sık kendi yazılarında kullandığı, "Bu ülkede ilgililer bilgisiz, bilgililer de ilgisiz" sözünün Sakallı Celal'e ait olduğunu bu vesile ile öğrendim.

"Bilgisiz ve ilgisiz kalmamak" için, Dinç Ağabey'den kitabı rica ettiğimde, " Ne demek, derhal" diyerek kitabı bana ulaştırdı.

10. basımını yapmış bu değerli şahsiyeti; Sakallı Celal'i okumak fırsatını buldum.

Ne yalan, kitabın tamamını bitirdiğimde "kendime güvenim" bir kez daha arttı.

Elbette 1910 - 1960 arasında yaşamış " adam gibi adamların yaşadıklarını yaşamıyoruz, " üzerimize lağım kokusu" sinmişse de eğilmeden, bükülmeden, memleket- millet ideali peşinde, elimizin erdiği, gücümüzün yettiği, aklımızın erdiğince yürüyoruz.

Filozoflar için, " Yanlış yerde ve zamanda doğmuş" insanlar derler. Ben buna katılmıyorum. Doğanın işleyişinde hiçbir  yanlışlık yok.

Sakallı Celal'in deyimiyle, "Bu kadar cehaletin ancak tahsille mümkün olduğu" bir dönemden geçiyoruz.

Kalkın ey ehli vatan dediler, hep ayağa kalktık. Bir de baktık, yerimize oturmuşlar” diyen, Sakallı Celal'i "okumanızı", içinde bulunduğumuz sığ ve yoz yaşama bir kez daha bakmanızı tavsiye ederim.

 

Sağol Dinç Ağabey!

 
Toplam blog
: 272
: 734
Kayıt tarihi
: 13.10.07
 
 

1959 Sinop Bektaşağa Köyü doğumluyum. Yaşamda, anlaşılacak bir şeyi olanlara ve bunu öğreti yapan..