Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Ekim '12

 
Kategori
Etkinlikler / Festivaller
 

Samsun'da Sanat Günleri

Samsun'da Sanat Günleri
 

İLESAM Genel Bşk Mehmet Nuri Parmaksız.


Her halde Ekim ayı sanat ve kültür günlerine en elverişli aydır diye düşünüyorum. Çünkü bu ayda Anadolu'muzun değişik kent ve ilçelerinde kültür ve sanat etkinlikleri bir hayli yoğunlaştı ve hala devam ediyor  bu Ekim günlerinde... Örneğin geçen gün de yazmıştım. Aydın ili Karacasu'da 11.12 ve 13 Ekim Günlerinde   Karacasu 4. Sanat ve kitap Günleri, daha dün yazdıydım. Bizim Söke'de önümüzdeki yakın günlerde ( 17,18  ve19 Ekim  2012 ) günlerinde  9. Sanat, Edebiyat ve Kitap Günleri düzenleniyor.

Elbetteki bunlar sanatımız  ve kültürümüz adına bu gibi etkinlikler ve festivaller  sevindirici  olaylardır. Bugün bana  yeni bir haber daha ulaştı. Merkezi Ankara'da bulunan İLESAM üyeleri ve şair ve yazarlarından oluşan bir grup  önümüzdeki günlerde ( 12, 14 Ekim 2012 ) tarihlerinde Karadeniz'in şiirin kenti olan güzelim topraklara, Atatürk'ün 1919'larda ayak bastığı ve  ilk çıktığı  Samsun'a uçacakllardır.

Samsun dedim de aklıma halk ozanı  Aşık Kemali Bülbül geldi. Onunla Ankara'da Saman Pazarı'nda 1974'le tanışmıştım. Sözü ve sohbeti cana yakın bir insandı. Ankara / Ulus'ta onunla görüştüğüm  bir yaz ayında ( 14 Kasım  1977 )  Halk Ozanlığı ve sanatı   ve şiirleri bağlamında kısa bir  söyleşimiz olmuştu.

Bu söyleşi ( röportajımız )  Rahmetli   Ord.Prof. Dr. İsmayil Hakkı  Baltacıoğlu'nun  uzun yıllar ( 45 ) yayımladığı Yeni ADAM  Dergisi'nde de fotoğrafiyle birlikte  yer almıştı, Üşenmmeden arşivimden alıp,  buraya ekliyorum, meraklısına : ( Samsunlu  Aşık  Kemali Bülbül ile Bir Konuşma, Yeni Adam Dergisi Sayı: 916,  Aralık 1977 )

Aşık Kemal Bülbül Birçok ödül sahibiydi. Hatta 9. Cumhurbaşkanımız  Süleyman Demirel'den de bir  ödül almıştı. Bunları sırası geldiyi için buraya bir ara notu olarak düşürdüm. O da izin almadan eşini, çocuklarını ve sevenlerini geride bırakarak aramızdan  uçup gitti... Barış Manço, Cem Karaca, Dr.Tahir Kutsi Makal,  A.Rahim Karakoç, A.Rahim Balcıoğlu , Orhan Boran, Müşfik Kenter, söz yazarı Halit Çelikoğlu.Tiyatrocu Cüneyt Türel,Türk Sinemasının üsta  yönetmeni Yusuf Kurtçenli  ve yakında bizlere elveda diyen garip ozan tanınmış Kırşehirli BozkırınTezenesi  Neşet Ertaş'a kavuştu...

Hepsinin mekanı cennet olsun. Bunlar değerli  birer sanatçı ve güzel insanlardı.  Cümlesini sırası gelmişken rahmetleve saygıyla buradan anmadan geçmek istemiyorum. Işıkları  bol ve aydınlık olsun.

Samsun'da 3.Uluslararası Şiir Günleri hazırlanıyor. Şimdi bana İLESAM Genel başkanı Sayın Mehmet Nuri Parmaksız'ın bir  E.Postayla  gönderdiği haberi ve  programı aynen aşağıya alıyorum. Ve de Tüm katılımcılara buradan selam ve sevgiler gönderiyorum.

Bana gelen  haberi aynen sunuyorum:  

3. Uluslararası Samsun Şiir Günleri 12–14 Ekim 2012 tarihlerinde Samsun’da yapılacak. Bu konuda açıklama yapan İLESAM Genel Başkanı Mehmet Nuri Parmaksız“ 3. Uluslararası Samsun Şiir Günleri’ne İLESAM’ın damgasını vuracak ve inanıyorum ki güzel bir program olacak.

Son aylarda İLESAM’a üye olma sayısındaki artış, özellikle de kurumsal üyeliklerdeki artış dikkat çekicidir. İLESAM her geçen gün büyümek de ve birçok belediye İLESAM’a üye olmak için kendiliğinden başvurdu ve üyelikleri gerçekleştirildi. Samsun Büyükşehir Belediyesi de İLESAM’ın yeni üyelerinden. Üyelik belgelerini final programında Samsun Büyükşehir Belediye Başkanı Yusuf Ziya Yılmaz’a takdim edeceğim” dedi.

Biz de  bu etkinlik dolayısıyla Samsun Belediyesi  Başkanı Sayın Yusuf  Ziya Yılmaz'a  buradan   bu etkinlikten dolayı  sanatımıza ve kültürümüze sahip  çıktığı için  teşek ediyor  ve   onunla birlikte   Sevgili Samsun'a, sanatsever halkımıza  ve değerli  katılımcılarara   ayrı ayrı selam ve saygılar  gönderiyoruz. Bu kültürel faaliyetler  diğer belediyelere de örnek olmalıdır diyorum.  Şimdi  ilgili  programı aşağıya alıyorum:

SÖYLEŞİ- 12 Ekim 2012 Cuma Saat:15.00

( Yer: OMÜ Fen-Edebiyat Fakültesi Konferans Salonu )

İMZA GÜNÜ ve HALKLA BULUŞMA-13 Ekim 2012 Cumartesi saat:14.00

( Yer: Bulvar AVM )

ŞİİR GECESİ-13 Ekim 2012 Cumartesi saat:19.00

( Yer: Atatürk Kültür Merkezi Büyük Salon )

ŞAİRLER

Mehmet Nuri PARMAKSIZ

İlter YEŞİLAY

Abdurrahim KARAKOÇ

Cemal SAFİ

Ali AKBAŞ

Beste SAKALLI

Semih SERGEN

Emine Sevinç ÖKSÜZOĞLU

Yahya AKENGİN

Gülaye RIZAYEVA

Prof. Dr. Nurullah GENÇ

Abdullah SATOĞLU

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..