Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Mayıs '08

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

SAMSUN ONDOKUZ MAYIS LİSESİ’NDE BİRŞEYLER OLUYOR

SAMSUN ONDOKUZ MAYIS LİSESİ’NDE BİRŞEYLER OLUYOR
 

Bahçede mahşeri kalabalık.

Kızlı-erkekli gruplar... Özene bezene, rengarenk giyinmişler...

Kapıda içten bir tebessümle karşılanıyorsunuz. Bahçenin sağında solunda çeşitli kurum ve kuruluşların tanıtım standları... Daha ilerde yeme-içme reyonları... Binanın tam dibinde okul öğrenci klüplerinin ürün ve çalışmalarının sergilendiği standlar...

Bu bir şölen...

Adı Ondokuz Mayıs Lisesi Geleneksel Pilav Günü...

Atatürk’ün doğum tarihim dediği 19 mayıs için, 19 mayısın şehri Samsun’da Ondokuz Mayıs Lisesi’nin şöleni...

Bu şölen mezunlarını, öğretmenlerini, öğrencilerini, velilerini Samsun halkıyla buluşturur. İlginçtir, davetlilerin yüzlerine bakınca Ondokuz Mayıs Lisesi mezunu olduğunu anlıyorsunuz. “Ben de Ondokuz Mayıslıyım” ifadesinin oluşturduğu gurur kolayca anlaşılıyor. Ayaküstü sohbetlerde hangi meslekten olursa olsun “Ondokuz Mayıslı” olmanın yaşamlara kattıkları dökülüyor dudaklardan... “Ondokuz Mayıslı”lığın oluşmasında Ondokuz Mayıs Lisesi Mezunları Derneği’nin, Okul Müdürü Ahmet Yağ ve yardımcıları ile öğretmenlerinin özverili çalışmalarınının önemi büyük...

Gizliden gizliye böyle köklü bir kurumda öğretmen olmanın onurunu yaşadığımı da itiraf etmeliyim.

Pilav günü derken sadece yenilip, içilme anlaşılmasın. Bol eğlence de var. Okulumuzun öğrencilerinden oluşan çeşitli grup ve yeteneklerin yanında, yerel ve ulusal düzeyde müzik yapan sanatçılar gençleri coşturuyor. Her türden müzik sınav stresinden yorgun düşmüş gençlerin imdadına yetişir.

Ondokuz Mayıs Lisesi’nin köklü bir eğitim kurumu olduğunu kısa tarihçesi daha iyi anlatmaktadır.

1913 yılında Sultani olarak eğitim öğretim hizmeti vermeye başlayan okulumuz 1914 yılında I. Dünya Savası’nın başlamasıyla, savaş yıllarında bir müddet askeri hastane olarak hizmet vermiş, savasın sona erdiği yıllardan sonra da savaş nedeniyle yetim kalan şehit çocuklarının barındırıldığı bir Yetimler Yurdu (Dar'ül Eytam) olarak hizmetini sürdürmüştür.

Türkiye Cumhuriyeti Devletinin kurulmasından sonra da bu hizmetini, eğitim öğretim çalışmalarıyla birlikte yürüten okulumuz 24 Eylül 1924 tarihinde büyük önderimiz Atatürk tarafından ziyaret edilmiş olup çalışmaları yerinde izlenmiştir.

1927 yılından itibaren T.C. MEB’in eğitimde gerçekleştirdiği yeni yapılanma sonucunda Samsun Lisesi olarak eğitim öğretim hizmeti vermeye devam etmiş, 26 Kasım 1930'da İlk Cumhurbaşkanımız M.Kemal Atatürk tarafından ikinci kez ziyaret edilmiştir. Ulu önder bu ziyaretleri sırasında okulumuzdaki bir tarih dersine katılarak öğrencilerle sohbet etmiş ve tarih dersi vermiştir.
Atatürk, bu ziyaretlerinde okulumuzun öğretmenlerinin yanında Samsun'da görev yapan diğer öğretmenlerin de katıldığı bir sohbet toplantısı düzenlemiş ait olmakla onur duyduğun öğretmenlere " Öğretmenler, Cumhuriyeti biz kurduk, O'nu yükseltecek ve yaşatacak olan Sizlersiniz. Cumhuriyet sizden fikri hür, vicdani hür, irfanı hür yüksek seciyeli nesiller ister. Hayatta en Hakiki mürşit ilimdir, fendir." özdeyişini bu toplantıda dile getirmiştir. Ondokuz Mayıs Lisesi 1944 yılında da 2. Cumhurbaşkanımız İsmet İnönü tarafından ziyaret edilmiştir.
Okulumuz, tarihi misyonundan aldığı güçle kaliteli eğitim öğretim hizmetleri sunma çalışmalarıyla ülkemizin çağdaşlaşma ve kalkınma çabalarına önemli katkılar sağlayan şahsiyetlerin yetiştirilmesine devam etmektedir.

19 Mayıs 1919...

Kurtuluş Savaşı’nın başladığı tarih...

Samsun...

Kurtuluş Savaşı’nın başladığı şehir.

Samsun...

Atatürk’ün doğduğu yer...

Samsun...

Atatürk’ün şehri...

Önündeki engeller kaldırılmalı...

Çünkü Karadeniz’in kalkınmasının anahtarı Samsun’dur...

Bayramınız Kutlu Olsun...

Musa Özcan

OML geniş bilgi için: http://www.samsunoml.com/

 
Toplam blog
: 165
: 3919
Kayıt tarihi
: 25.08.07
 
 

Samsun Terme Şuvayip Köyü'nde doğmuşum. İlk ve ortaokulu Terme'de, lise öğrenimimi Ünye'de tamala..