Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Ocak '14

 
Kategori
Edebiyat
 

San Luis Ray Köprüsü

San Luis Ray Köprüsü
 

Thornton Wilder


Orijinal adı, “The Bridge of San Luis Ray”. “Penguin” Yayınlarından, yazarı Thornton Wilder. Bu kitabı Lise son sınıfta İngilizce dersinin bir parçası olarak okumuştuk. Herhalde Türkçe çevirisi de vardır. O zamanlar pek bir şey anlamamıştım. Tam 50 sene sonra, bu hafta yeniden okumaya başladım. Üç günde bitirdim ve zevkten bayıldım.

1714 Yılının 20 Temmuz günü Peru’nun en güzel köprüsü, San Luis Ray köprüsü çöküyor ve o anda üzerinde yürümekte olan beş kişi sulara gömülerek ölüyor. Kitap bu beş kişinin geçmiş hayatlarını tek tek inceliyor. Ana tema şöyle özetlenebilir. Bu köprünün o anda çökmesi için sebepler olabilir, belki köprü eskimişti vs. O beş kişinin her birinin o gün o köprüden geçmesi için de sebepler olabilir. Ama o beş kişinin her birinin ve hepsinin tam da köprünün çökeceği o anda o köprünün üzerinde olmaları bir tesadüf müydü yoksa ilahi bir planın bir parçası mıydı?

Konu ilginç. Herkes kendi yorumunu yapabilir. Konunun dışında yazarın konuyu ele alış biçimi çok ilginç. Gerek olayları anlatırken, gerek kişilerin ruh halini anlatırken yazar olağanüstü zengin bir vokabüler kullanıyor. Saymadım ama tahminen söylüyorum, örneğin günlük bir İngiliz gazetesinde kullanılan kelime adedinin belki beş on misli zengin bir İngilizce kullanılmış. Eğer İngilizce biliyorsanız Türkçesinden değil mutlaka İngilizcesinden okuyunuz. 

 
Toplam blog
: 326
: 941
Kayıt tarihi
: 10.03.11
 
 

Okullar: TED Ankara Koleji, ODTÜ, Bogaziçi Üniversitesi (Master) İş Hayatı: Philips, Anadolu Endü..