Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Haziran '16

 
Kategori
Söyleşi
 

Sanat ve Kültür yolunda Abdülkadir Güler'le bir söyleşi ( 3 )

Sanat ve Kültür yolunda Abdülkadir Güler'le bir söyleşi ( 3 )
 

Abdülkadir Güler Alanya'da yapılan bir şiir ve ödül töreninde. Mayıs 2016


Konuşan: Aydın Mücadele gazetesi adına Şengül Can.

Yanıt veden:  Abdülkadir GÜLER 

****

Ş.CAN:  Sayın Abbdülkadir Güler, sanat ve kültür  coğrafyasında  bir hayli zaman harcadığınızı  öğrendik. Elbette Türk Edebiyat dünyasına da birçok eserler kazandırdınız ve birçok ödüller de aldınız. Buna kuşkumuz yoktur. Bu konu da biraz bilgi verir misiniz ?

A.GÜLER: Efendim yaklaşık 50 yıldır sanatla, edebiyatla uğraşıyorum. Milli Eğitim Bakanlığı bünyesinde çalışırken M.E.B’ dan, Vali ve Kaymakamlardan bir sürü Takdirname ve teşekkür aldım. Mesleğimin yanı sıra sanat ve edebiyat alanında da birçok ödüller aldım.

Aldığım ödüllerden bazılarını yazıyorum:  

1973 Cumhuriyetin 50, yılında Kemalist ÜLKÜ dergisi şiir ödülü,

1973 Diyarbakır Yüksek Okullar arası şiir ödülü,

1988 Azerbaycan Şiir Ödülü,

1996 Başbakanlık Basın yayın başarı ödülü,

1996 Söke kültürüne hizmet ödülü,

1998 Türk Folkloruna Hizmet Ödülü,

1999’dan 2015 yılları içinde  12 kez, AGC.’den başarı ödülü

2007 İçinde Söke’nin yılın şairi seçildi,

2002 yılında EGAY’DEN Türk kültürüne hizmet ödülü

2004 yılında Söke Belediyesi’nden Türk Kültürüne hizmet ödülü,

2008 yılında Söke’nin Kültür Çınarı seçildi.

2015 yılında sanat ve kültür çalışmalarından dolayı İLESAM’dan teşekkür.

2015 yılı Güncel sanat dergisi şiir ödülü,

2015 Aydın Gazeteciler Cemiyetinden  “Sanat ve Edebiyat Dünyasında Elli Yıl Böyle Geçti “  adlı eseriyle merhum Şevket Altınayar Ödülünü almıştır.

2016 yılında Güncel Sanat’tan Kaygusuz Abdal şiir ödülü.

Burada bana ödül verenlere, kadir, kıymet bilenlere TEŞEKKÜRLERİM sonsuzdur…

Ş. CAN: En büyük hayaliniz ve gerçekleştirmek istediğiniz projeleriniz var mı?

A.GÜLER. İnsanlar elbette hayalleriyle yaşıyor, hayallerimin çoğunu gerçekleştirdim. Han, hamam, apartman, yat sahibi olmak istemiyorum. Ben içinde yaşadığım bu güzelim vatanımda onurumla hiçbir kimseye muhtaç olmadan ve hiçbir kimseyi rahatsız etmeden onurlu bir şekilde yaşamak istiyorum. Bugüne değin 25 kitaba imza attım. Yurtiçinde ve yurtdışında birçok ülkeyi gezme imkânını buldum. Şiirlerimin bir kısmı bestelendi. Hatta şiirimin biri ( AĞAÇ DİKİN)  şiirimi 1995 ten beri Milli Eğitim Bakanlığı tarafından İlköğretim okulları Türkçe 4. Sınıf kitaplarında okuma parçası olarak yer aldı.

Adı geçen kitap, Ankara’ da Koza Yayınları tarafından yayımlanmıştır. Bu beni fazlasıyla mutlu etti.  50 koca yıldır bu alanda, bu coğrafyada uğraş veriyorum, çalışmanın mükâfatını aldığıma inanıyorum. Ayrıca benim eserlerimle ilgili iki yüksek lisans tezi hazırlandı. Biri Kayseri Erciyes Üniversitesi  Fen Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü öğrencilerinden Merve Nur USLUER, ikincisi Ankara Gazi Eğitim  Üniversitesi’nden Türk Dili ve Edebiyatı bölümünden Mehtap DEMİREL tarafından Yüksek Lisans tezi hazırlanmıştır. Her iki öğrencimiz ve değerli hocalarımıza da teşekkürlerim sonsuzdur.  Bu da beni son derece mutlu etmiştir. Darısı dostlar başına diyorum….  

Ş. CAN: Sayın GÜLER, bugüne kadar yaklaşık 50 koca yıldır sanat ve edebiyat dünyasında uğraş verdiniz. Bunları aldığınız ödüllerden de anlıyoruz. Eserlerinizi, şiir ve yazılarınızın yer aldığı dergi ve gazetelerden de biraz söz eder misiniz?

A.GÜLER: Evet 50 yıldır bu coğrafya da yazıyorum.  Kültür, kitap, dergi alışverişi konusunda postaya verdiğim parayla iki daire alabilirdim. Paylaşmayı çok seviyorum. Elime geçen dergi veya kitaplarımın çoğunu arkadaşlarıma, köy muhtarlıklarına, halk kütüphanelerine öğretmen  ve öğrencilere gönderiyorum. Bundan da mutluluk duyuyorum. Bu yıl sadece Çanakkale 18 Mart Üniversitesi’nin Mehmetçikler için yapacağı büyük bir kütüphaneye 35 koca koli kitap ( yaklaşık 1800 ) adet kitap armağan ettim.

Şiir ve edebiyatla ilgili yazılarımın yer aldığı dergiler: Adımlar, Akçağ, Akpınar, Ajans Türk, Alkış, Ankara Edebiyat, Aydınca, Aydın Kültür, Aydın Efesi, Erciyes, Eflatun, Yeniden Diriliş, Türk Dili, Türk Edebiyatı, Türk Folkloru, Sivas Folkloru, Sesimiz, Halk Kültür Pınarı, Beşparmak, Sarızeybek, Bizim Ece, Çaba, Çağrı,  Çağıltı,  Çalı, Çele, Çile, Çemen, Defne, Güncel Sanat, Yeni Defne, Ilgaz, Hisar, Hareket, Tarla, Tohum, Toprak, Gülpınar, Kültür Çağlayanı, Sevgi Yolu, Tay, Maki, İlk Kurşun,  Şehir, Kemalist Ülkü, Size, Simav Anadolu, Fethiye gibi dergilerde,  dergilerden de: Türkiye Gazetesi, Tercüman, Hürriyet, Sabah, Ortadoğu, Diyarbakır Mücadele, Mardin Sesi, Yeşilova. Zafer. Ankara Tasvir, Yeni Tanin, Memleket, 24 Saat, Hür Anadolu,  Adana'da Güney Hakimiyet, Başkent, Son söz, Olay gibi yerel ve ulusal gazetelerde yazılarım ve  araştırmalarım yayımlandı.  .

 Eserlerimden bazıları:  Dicle Köprüsü  / Şiir ( 1970), Harran’da Atatürk Çiçeği / şiir ( 1986), Söke Şairleri / Antoloji  ( 1990), Bir Başka Türkü / şiir (1991),  Bahar Düşü, şiir, (1992),Yerli ve Yabancı Gözüyle Yunus Emre / Araştırma, (1993), Konularına Göre Manilerimiz / Araştırma (1994), Çamaş Notları / Araştırma ( 1995), Mardin Folkloru  / Gelenekler- Görenekler ( 1998), Sökeli Şairler ve Yazarlar –Güldeste ( 1998), Sökeli Bir Güzel Adam Ahmet Güçsav Araştırma ,İnceleme ( 2001 ),  Aydınlı Yazar Mahmut Özay  / Hayatı ve Eserleri ( 2004 ), Yaz Güneşi Bengisu / şiir, ( 2004 ), Çanakkale İçinde Aynalı Çarşı / Araştırma, İnceleme, Gezi ( 2004), Hayatı ve Eserleriyle Mahmut Özay, (2004),  Çanakkale İçinde Aynalı Çarşı 2.baskı 2005, 3. baskı:2006 ve 4.baskı 2008). Sanat ve Edebiyat Dünyasında Elli Yıl Böyle Geçti ( 2014 ) gibi yapıtlarım vardır. Halen “ Söke‘de İz Bırakanlar “  üzerinde çalışıyorum. 

Ş.CAN: Sayın A.Güler, vermiş olduğunuz bilgilerden dolayı teşekkür ediyorum. Bundan sonra ki çalışmalarınızda sağlık ve başarılar diliyorum. Son olarak bize bir şiirinizi okur musunuz?

A,GÜLER: Asıl ben teşekkür ediyorum. Bu vesileyle tüm okuyucularımızın bayramlarını en iyi dileklerimle kutluyor, cümlesine sağlık ve mutluluklar diliyorum.  Laf u güzaf ettiysem af ola…

Son olarak sizlere ve saygıdeğer okuyucularımıza bir şiirimi sunmak istiyorum:

                         ŞARKI

Geceme ahenk veren mehtaptır o gözler

Ruhuma neş’e katan kitaptır o gözler

Yaktı beni kül etti,  Âşık Kerem misali

Kara sevdama vuslat mihraptır o gözler

Abdülkadir GÜLER

 Dicle Köprüsü ( Şiirler ) Ankara 1970

-----------------------------------------------------------------------

BAŞSAĞLIĞI: Bu yazımı yazdığım sıralarda, yine analar, babalar ağladı, genç gelinlerimiz dul kaldı. Mardin, Diyarbakır, Hakkâri ve Bitlis’ten 7 şehit haberleri geldi. İstanbul'da Atatürk Hava Limanında  üç patlama oldu, 41 vatandaşımız  şehit oldu, yaralıların sayısı 245 'e ulaştı. Başta şehit aileleri olmak üzere, kahraman Silahlı kuvvetlerimize baş sağlığı  şehitlerimize de  Allah’tan rahmetler diliyorum. Tüm yaralı vatandaşlarımıza  acil şifalar diliyorum. Olayı   şiddetle  kınıyorum... Milletimizin  başı sağolsun...Vatandaş olarak benim de yüreğim yandı, ancak ateş düştüğü yeri daha çok yakıyor. Ankara’da oturan Sayın büyüklerimizden bu lanet Teröre bir çare bulmalarını diliyorum. A.GÜLER

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..