Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Mart '12

 
Kategori
Söyleşi
 

Sanlı Atalay

Başarılı gençlerin olmasını her zaman istemişimdir. Aklı başında, çalışkan, başarılı biri bugünkü konuğum. Sanlı Atalay…

Bir yapımcı. Bir sinema adamı, 7.sanata gönül vermiş, bu işe yürekten sevdalanmış biri. Onu tanıdığım zaman pozitif enerjisine hayran oldum. Sade biri bu çok özeldi.

Son yıllarda sinema ve dizi dünyasında o kadar çok kişiyle tanıştım ki. Farklı olanları anlamak çok zor olmuyor.

Sanlı Atalay’a:

“Biz hiç sorular sormayalım, siz bize kendinizi anlatın lütfen dedik…”

Bakın kendini nasıl anlattı.

1995 Senesinde 17 Yaşımdayken Amerika'ya, Film/Televizyon Yapımcılığı Tahsili görmek üzere gittim.

Üniversiteyi, Chicago'da 2000 Senesinde bitirdikten sonra aynı yıl Eğlence dünyasının kalbi olan Los Angeles'a taşındım.

7 sene yaşadığım Los Angeles'da, aralarında ABC, TLC, HGTV, Food Network ve Discovery Channel'ın da bulunduğu Amerikan Televizyonları için 14 ayrı programda Yapımcılık yaptım.

Discovery Channel için çalıştığım "A Baby Story" isimli gündüz kuşağı belgeseli, Televizyon Oscarları olarak da anılan EMMY ödülünün sahibi oldu.

2006 senesinde 11 senenin ardından İstanbul'a döndüm. Kısa süre, MTV Türkiye'de kurulum aşamasında, Senior Producer olarak çalıştım. 

2007 Senesinde, Kazakistan'ın tek gençlik kanalı olan Hit TV için Danışman Yapımcı görevi ile Alma Ata'ya gittim. Orada 9 değişik programda yapımcılık yaptım.

İngiliz, Dünyaca ünlü müzik oluşum grubu,Ministry of Sound ile Kazakistan'ın en büyük gençlik partisinin Video Prodüksiyonunun Yapımcılığını yaptım. 

Dünyaca ünlü Black Eyed Peas Grubu ile 15 dakikalık bir belgeselin Yapımcılığını ve Yönetmenliğini yaptım. 

2007 Senesinin sonunda LARAFİLM  isimli Amerikan ortaklı ve sermayeli yapım şirketini kurdum. 

Clickable Movies isimli, Yeni internet teknolojileri üzerinde çalışmalarda bulundum. 

2009 senesinde aynı senede LARAFİLMe ortak olacak Kaya Ören ile tanıştım. 

3 Boyutlu  çekim teknikleri üzerinde  bu konuda engin bir bilgiye sahip olan Kaya Ören ile  çalışmalara başladım. 

2011 senesinde, ön çalışması 9 ay süren, Türkiyenin en geniş kapsamlı 3 Boyutlu Belgeselini LaraFilm olarak çektik. 

Çektiğimiz belgesel, Kültür ve Turizm Bakanlığı tarafından beğeniyle karşılandı ve Bakanlıktan LaraFilm olarak bize:

Bundan sonra  da yapacağımız Projelerde destek olacaklarını belirten çok önemli bir mektup aldık. 

Şu anda da Nazan Şara Şatana Hanımefendi ile birlikte, Nazan Hanım'ın kendisinin yazdığı, "3 Boyutlu, Muhteşem bir Mevlana ve Şems Müzikali için çalışmalarımız sürmekte…

Sanlı Atalay’la, benim tasarlayıp, yazdığım:

“Mevlana ve Şems – müzikali”için bir araya geldik.

Çalışmalara başladık. Sizlere sık – sık bu müzikalden söz edeceğim, aşamalarından, son durumundan bahs edeceğim…

Çıktığım TV programlarında, radyolarda, gazete ve dergilerde her zaman Mevlana Celaleddin-i Rumi’nin benim yol ışığım olduğunu söylemişimdir…

Onun güzel nasihatlarından birini aktarmak istiyorum…

“Tapımızda (yolumuzda) riyazat yok; burada hep lütuf var, bağış var. Hep sevgi, hep gönül alış, hep aşk, hep huzur var burada.”

Mevlana Müzikalini yazarken bir kez daha onu tanımak, bir kez daha nasihatlarına kulak vermek, onun ışığını görmek beni çok mutlu etti. Bu müzikali izleyenlerinde mutlu olacaklarından eminim.

Sanlı Atalay’dabenim gibi, gerçek bir Hz. Mevlana hayranı…
Sizlere; birlikte çalışacağımız arkadaşımızı, Sanlı Atalay’ı tanıtmak istedim…

Tahmin Ediyorum, biz Sanlı Atalay’la bir çok projede birlikte çalışacağız.

 Sanatsız kalmamanız dileğiyle…

 Nazan Şara Şatana

 

https://twitter.com/#!/nazansarasatana

 

http:// http://www.facebook.com/#!/profile.php?id=100002892442552

 

 
Toplam blog
: 1731
: 4678
Kayıt tarihi
: 09.12.10
 
 

Turizmci; Genel müdür Yazar ; Romanlar, senaryolar müzikkaller... Sinema filmleri, TV filmleri.....