Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Ağustos '08

 
Kategori
Otomobil
 

Sarışelale Smart Sevdasında

Sarışelale Smart Sevdasında
 

Smart Fortwo Coupe Passion 45 kW (61hp) Motor Tipi: 3-silindir suprex turbo Motor hacmi: 698 cc Y


Otomobil olarak en çok hangisini kullanmak istersiniz diye sorulduğunda, çoğumuz Mercedes, BMW ve benzeri arabaları telaffuz eder. Gel gelelim hepimizin her istediğimizde bu tarz otomobilleri kullanması söz konusu olamaz. Pek tabi ekonomik koşullardır buna mani. Ama artık çağımızda kiralama şirketlerinin biz otomobil severlere sunacağı imkânlar neredeyse sonsuz. Bu bilinç ve değişik araçlar kullanmak hevesiyle ben de gördüğüm ilk günden beri sevdalısı olduğum Smart Fortwo Coupe ile kaynaşma ve hatta bütünleşme fırsatını yakaladım.

Smart ile ilkin 2003 yılında Hazerfen Havaalanında yapılan Rock’n Coke festivalinde karşılaşmıştım. Böylesine minik bir yapının içine girmek her iri cüsseli için mümkün görünmese de içinin muazzam konforu, yarı otomatik vites biçimi, göstergelerinin güzelliği ve Mercedes’in güvencesiyle üretiliyor olması ona hayranlık duymama sebep olmuştu. Festivalde denemeye imkân bulamamıştım ama bir gün ben de onun sürücü koltuğunda oturacağımı biliyordum.

Aradan yıllar geçti, smart Türkiye de çoğalmaya, yollarımızın minik süsü olmaya başladı. Otomobil severlerin heyecanlarına ortak olan bu şık arabalar geçtiğimiz yıllarda gerçekleştirdiğim Fransa seyahatimde de gözlerime ziyafet çektirmişlerdi. Hem de bir fabrika dolusu Smart, dizi dizi, oldukça sevimliydiler.


Yolarda onları gördükçe benim de arzularım gün geçtikçe artıyordu. Bir an önce tecrübe etmeliydim bu zevki. Derken mühendis arkadaşlarımdan biri bir kiralama şirketinden edindiği Smartla şirketime, ziyaretime geldi. O minik sevimli otomobili görünce öyle çok sevindim ki, hemen bir tur atmayı teklif ettim. Tabi bu kiralama şirketinin kurallarından ötürü –üçüncü şahıslar kullanamaz- misafir koltuğunda mümkün oldu. Ama benim de kiralamam için bir kapı açılmıştı artık. Geri dönüşü yoktu. Carpuzz diye Cemka Reklâm firmasının dış cephesini reklâm görselleri ile kaplayarak Smartları kiraya verdiğini öğrenince soluğu bende Levent’teki yerlerinde aldım. Güler yüzlü yetkilileri ile yaptığımız anlaşma akabinde, ön mülakata illaki alıyorlar, geçtiğimiz hafta sonu için kiraladım Smart’ı.

Takribi 230 km mesafeyi iki gün içinde gezerek kat ettiğim göz önünde bulundurulacak olursa, dinlenmek için sadece geceleri sekiz saat gündüzleri ise yemek ve çay molaları için sadece 2 şer saat ayırmış olmalıyım. İstanbul kazan ben kepçe ama minik bir kepçe olarak vın vın dolaştım tüm sokakları. Ne Asya’sı ne Avrupa’sı kaldı canım İstanbul’umuzun. İstinye, sahil yolları, Bakırköy, Yeşilköy, Cadde bostan, Üsküdar, Boğaziçi köprüsü, Fatih Sultan köprüsü, Yeniköy, Bebek, Levent, Etiler, Ulus ve neredeyse her yerde Smart’ımla bir hoş seda bıraktım ardımdan.

Hayatımın en zevkli sürüşünü ve hafta sonunu geçirdikten sonra vedalaştım şirin Smart’ımla, belki ileride bir gün yeniden görüşmek ümidiyle teslim ettim yetkililerine. Ve hafızamda anılarım, sizler ile paylaşacağım yeni bir Sarışelale hikâyesi ile haftaya başladım yine.

Herkese güzel bir hafta, otomobil meraklılarına keyifli sürüşler diliyorum

Yollarınız açık, keyfiniz çok, emniyet kemeriniz bağlı olsun.

Sevgilerimle

 
Toplam blog
: 93
: 1475
Kayıt tarihi
: 02.02.07
 
 

Elektrik mühendisiyim. Eğitimci bir ailenin kızıyım. Kelimeler ve rakamlarla geçen serüven dolu b..