Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Ocak '10

 
Kategori
Sivil Toplum
 

SEÇİM ÇÖZÜMÜ! ÜZERİNE TARTIŞMA ÖNERİSİ

Sayın okurlar erken veya zamanında seçim ülkemizde çözüm olabilir mi sorusu üzerine son günlerde iki yazı yazdım. Sonra Sn. Rıza Üsküdarlı' dan çok nazik yorumlar aldım. İkinci yorumu aşağıda aynen okuyacaksınız. Mümkünse önce benim seçim yazılarımı, sonra yorumları ve sonra aşağıda yazdıklarımı okuyun ve sonra hep beraber tartışalım. Gerçi benim yazacaklarım daha önce de yayınlandı ama belki daha derleyip toplamış olurum.

"" Sinan Bey, yorumuma verdiğiniz cevapta: “toplumun isteklerinin çok açık olduğunu, bunun da tüm siyasiler tarafından çok iyi algılanıp (geçmiş dahil) istenenlerin verildiğini düşünüyorum” diyorsunuz… Yarım asırlık demokrasi tarihimizde, çok sayıda seçim yapıldı, millet bu seçimlerde talep ve beklentilerini ortaya koydu, ama aradan bunca zaman geçmesine rağmen, neden bu talep ve beklentilerini elde edemedi? Bu sorunun cevabı, sadece bir tarafa yüklenecek kadar, basit değildir… Yanlış, görüldüğü anda ortadan kaldırılmaya çalışılmazsa, milletin verdiği “oy”lar, diğer bir ifadeyle “seçim” işe yaramıyor demektir. Seçimlerin işe yaramaması, sistemin ve ona egemen elitlerin olduğu kadar, aynı zamanda siyasi partilerindir. İki üç yıl daha iktidarda kalmak hevesiyle, yanlışları bir süre yok saymak, gereğini yapmaktan kaçınmak ve sorunları bir kördüğüme dönüştürmek, siyasetçilerimizin bilinen özelliğidir. Bu durumda, “seçim” elbette çare olamaz. Görüşmek üzere, iyi yıllar…"

Sayın okurlar kesin olarak bir noktada mantık hatası yaptığımıza inanıyorum. Siyasiler için ileri sürülen tüm eleştiriler doğru olabilir. Belirtmediğiniz başka hataları da vardır. Tamam, bu savı siyasilerimizin ait olduklarını düşündükleri fikirlerinden bağımsız -yani o iyidir bu kötüdür demeden- doğru kabul ediyoruz. Tekrar ediyorum mutabığız değil mi? Şimdi eğer bu fikirde mutabıksak sorulması gerekli soru şu, mevcut ve geçmişteki siyasi kadrolar nereden çıktılar ? Eğer bu siyasilerin iktidar ve / veya muhalefette veya en azından siyasi hayatta var olmalarında bizim hiç dahlimiz yoksa, bir şekilde bu insanlar bize gökten iniyor veya birileri bizim isteğimiz hilafına -her ikisi de nasıl olacaksa- meclise sokuyor demektir. Yok bu olamaz diyorsanız o zaman mantık yürütmeye devam edelim. Yok olur böyledir diyenler varsa bu yazının kalanını okumasınlar. Tartışma başlamadan bitmiştir zaten.

Evet bu siyasiler gökten inmedilerse eğer o zaman tam anlamı ile içimizden çıkmışlar demektir. Aksi olası mı? Peki eğer içimizden çıktılar ise bizden farklı bir düşünce sistematiğinde olmaları olası mı ? Bana göre değil. Yok size göre bizim içimizden çıkan sonra başka türlü bir sistematiğe geçer biz de onu orada tutarız diyorsanız siz gene bu yazının kalanını okumayın.

Şimdi siyasiler konusunu kapattıysak gelelim bize. Biz herhangi bir konuda -konunun ne olduğu hiç önemli değil- bizi temsil edenlerden hiç farklı düşündük mü? Yani ben bu fikirdeydim ama o bu fikirde ve mecliste kavramı olası mı? Olası diyorsanız ne olur anlatın nasıl? Örneğin tamamımıza yakınımız duble yol projesini destekliyor mu? (CHP dahil. Unutmayın CHP' nin 15000 km duble yol projesine itirazı o para nerde şeklindeydi.) Evet. Peki tüm iktidarlar bunu yapmadı mı? Evet. O zaman iktidarlar halkımızı anlamış mı? Bana göre evet. Peki halkımızın sahil / orman hiç umurunda oldu mu? Olsa örneğin Tekirdağ İstanbul birleşirmiydi? Peki devleti temsilen tüm iktidarlar da zaten buraya alt yapı götürmedi mi? Götürdü. Peki siyasiler halkımızı anlamış mı? Bana göre evet. Peki halkımızın ekonomi anlayışı meşhur iş / aş ikilemi dışında ne beklentisi var ? Peki bu devleti temsil edenlerde zaten buna yoğunlaşmadılar mı? Ne pahasına iş / aş olsun dedikleri için temel ekonomik yapı bugünlere gelmedi mi? Nüfusu nicelik ve nitelik düzenleme cesareti ve riski yerine her ne olursa olsun o nüfusa yetilmeye çalışılmadı mı? Sonunda kitler, bitler (belediye iktisadi teşebbüsleri) ortaya çıkmadı mı? Her kamu kuruluşunda bir işi 5 kişi yapacak şekilde organize! olunmadı mı? Bana göre olundu ? O zaman cevap verin siyasiler halkımızı anlamamış mı? Üniversite kavramı bilim üreten kurum anlamındayken Çankırı' da vatandaşımız aman bizim şehre de üniversite gelse kalkınırız demedi mi? Bu sözler MİLLİYET gazetesinde çıkmadı mı? Peki siyasiler üniversite açmak için gerçekten canını dişine takıp çalışmıyor mu? Bana göre çalışıyorlar. O zaman siyasiler halkımızı anlamamışlar mı? Evet sayın okurlar devam edeyim mi canımız halkımız ile siyasilerimiz arasında sizce ne kadar fark var. Peki eğer toplum bu ise siyasi sizce nasıl olur. Siyasilerin günahı ne ? İçinden geldiği topluma ihanet mi etseydi.

Bunu defalarca sordum beni siyasi lider adayı olarak düşünün. Ve benim ne üniversitesi ben kapatıyor olabilirim dediğimi varsayın, ne duble yolu, ne köprüsü, ne barajı dediğimi düşünün. Önce nüfus nicelik niteliği diyene oy verecekmisiniz ?

Lütfen samimi olun.

 
Toplam blog
: 226
: 558
Kayıt tarihi
: 16.08.06
 
 

15 Nisan 1959 İstanbul doğumluyum. Marmara üniversitesi siyasal bilimler fakültesi mezunuyum. Ancak ..