Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Ekim '07

 
Kategori
Yurtiçi Tatil
 

Selimiye Çoban Apart

Tatil Yerlerim,

On iki yıldan bu yana tatil köylerinde tatil yapmıyoruz ailecek. İşimiz gereği bu tip yerlerde zaten sık toplantılarımız oluyordu halen de öyle ya şimdilerde hiç tercih etmiyoruz. Çocuklar küçükken daha çok tercih ediliyor. Doksanlı yılların başında iki yer keşfetmiştim. Birisi Antalya Kemer Kumluca hattında Adrasan Köyü diğeri de Bozburun yarımadası.

Adrasan Köyüne beş yıl gittik geldik son altı yıldır da Marmaris Selimiye Köyüne gidiyoruz. İşin eğlenceli tarafı hem tatile üç beş aile çıkıyoruz hem de oralarda tanıştığımız ailelerle tatilden tatile aynı yerde buluşuyoruz. Selimiye Köyüne ya da Bozburun tarafına gidecek olursanız diye birkaç ipucu vereyim. Bu bölgede büyük tesis aramayın, önceden rezervasyon yaptırmak en iyisi , eğer bölgeye ilk defa gidecekseniz bilinen yerleri tercih edin ya da kapı kapı dolaşıp beğendiğiniz yerde kalın.

Benim yerim belli altı yıldır Selimiye Köyü Çoban Apart.Marmaris’e gelince hemen Migros’a park ediyorum.Orada bana iki üç gün yetecek kadar ne varsa alıyorum.Beyaz leblebi , Sarı Zeybek Rakı, çöp şiş, mangal tutuşturucu, Ezine beyaz peynir, kavun, vesaire…Marmaris’ten Datça yönüne doğru sapıuyorum on beş kilometre sonra Değirmenyeri mevkiinde yol ikiye ayrılır Bördübed ve Hisarönü yönüne doğru, doğru giderseniz Datça.Bördübed bildiğiniz Bird ve bed kelimelerinden oluşmuş İngilizler bu adı takmış derler.Bördübed’de eski TRT spikerlerinden Güneş Tecelli’nin bir kamp bungaloz yeri ile Golden Key diye harika bir motel var.Golden Key inanılmaz bir yer sekiz on kadar müstakil ev , evler dere kenarında yer alıyor , evlerin arkasında havuz var istenirse , burada deniz yok.Denize kayıklarla ulaşıyorsunuz dereden.Denize çıkınca tesisin kiraladığı bir ada var orada denize giriyorsunuz.Yemekler tamamen doğal ürünlerden, ağaçlardan gökyüzü görünmüyor, fiyat tuzlu ben kaldığımda geceliği 200 USD idi , odada 3 k, işi rahat kalabiliyor.Bir gece kalmak bana yetti yer bulmak da oldukça zor.

Ben Değirmenyerinden sola dönüp Hisarönüne doğru yol alıyorum.Eğer acıktıysanız hemen sapaktaki pideciyi tavsiye ederim.Hisarönü bu bölgenin en rüzgarlı yeri bu nedenle sörfçülerin bayıldığı bir yer, güzel ve temiz kamp karavan alanları da var.Hisarönünden sonra Orhaniye Yat Limanı ve Orhaniye kız kumu denizin ortasından yürüyebilirsiniz, efsanesi çok enteresan.Orhaniyeyi çıkınca yolun solundan Bayır Köyüne .çıkılıp yörenin en güzel ballarını tadabilir 350-400 yıllık çınar ağacı altından ovaya bakarak çayınızı yudumlayabilirsiniz.Amam bizim yolumuz Bozburun tarafınadır.Orhaniyeden sonra Turgut Köyüne gelirsiniz Turgut köyünün teperlinden denize kadar inen Turgut deresi yer yer şelalelerden akar, şelalerin altında buz gibi sularda serinlemek yaz ortasında doping oluyor.Ve Turguttan sonra Selimiye.

Selimiye’ye onsekiz yıl önce gitmiştim nerdeyse aynı hiç değişiklik yok diyebilirim.Benim yerim Çoban apart aile pansiyonu, altı yıldır aynı yere gidiyorum.Apartın bahçesine girince zeytin ağaçları, incir, limon, badem, muz, üzüm ve kauçuk ağacı var devasa.Odalar bir oda salon duş tuvalet mutfak içinde , balkondan denize uzaklık yirmi metre falan.Sahilde bir ayva ağacı ile yanında dev zakkum var yıllardır gölgesinde beni ağırlarlar.

Sabahları en geç yedide kalkarım doğru denize .Kahvaltı için hazırlık gerekir, yan komşu ekmek yapar halis köy ekmeği özel bir fırında yapıyor tepside pişiriyor.Eskiden sade yapıyordu artık öğrettim cevizli ve bademli ekmek de yapıyor.Ev yapımı zeytin yağı, dağ kekiği ve bahçe domatesi , köy peyniriyle karışıtırılır.Köy yumurtasını burada tadabilirsiniz.Kahvaltıdan sonra ayva ağacının altına konuşlanıyorum öğleye kadar gölgeden ayrılmam .burada her şeyi kendiniz yapmak zorundasınız.gerçi istenirse her şey elinizin altında yan tarafınızda Gümüş Balık lokantası neredeyse yirmidört saat hizmet veriyor.Sebze meyve siparişini , balık siparişini oturduğun yerden verebilirsin her şey ayağına gelir bir zahmet sen pişireceksin.Komşunun ekmek fırını var ya onun işi saat on gibi bitiyor, bazı günler Denizliden aldığım güveç tenceresinde güveç pişiriyorum köye güveç yapmayı öğrettim diyebilirim.Balıklı tavuklu hertürlü güveç yapılır.Akşamları mutlaka rakı balık yada et rakı veya tavuk rakı mangal.İkinci kadehten sonra da sesler borazanlaşıyor çaldığım saz çekilir oluyor ve koro başlıyor ” beyaz giyme toz olur”

Yıllardır aynı ritüeller aynı dostlar, aynı sofralar, çok mutluyuz.Sizi de bekleriz.Çoban Apart aramak isterseniz Metin Çoban'ı arayın 02524464040 telefondan Metin Çoban ya da Halil Amca ile konuşursanız selamımı söyleyin yeter

Bu bölgede daha çok yerler var onları anlatmadım Bozburun , Datça, Palamut bükü, Söğüt, Çiftlik...

 
Toplam blog
: 17
: 7229
Kayıt tarihi
: 29.09.07
 
 

Fırtına arıyorum; sanki fırtınada dinginlik bulacağım. Gezip gördüklerimi ve deneyimlediklerimi  ..