Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Mart '10

 
Kategori
Şiir
 

Sen kadın ben kadın

Sen kadın ben kadın
 

Seni tarlada doğurmuşlar kadınım,
Yaşam düveninde bir at gibi hayata koşmuşlar.
Ben senden şanslıyım, doğumum ebeden
Anamız çalışırmış, seninki tarlada benimki öğretmen.
Seni küçüktün kocaya verdiler
Sevmeden everdiler.
Sen otuzunda ihtiyar oldun
Ben o yaşta hayata doydum.,
Bende ezildim kendime göre bende çektim
Seni öğüttüler değirmende un oldun,
Beni yaşam yoğurdu kadın oldum.
Sen kağnıda ovada
Ben burda arabada
Gözlerin kırış, kırış bakar hayata
Erini de kaybettin, bebelerin babasız
Benimkilerde öyle bende sen gibi yarsız
Sen köyünde çek hayatı
Sırtında sürükle tükenene dek
Ben şehirde doğdum kadınım
Senden şanslıyım
Benim semerim altın...

8 Mart kadınlar günü. Yıllar evvel bu şiiri yazdığım bir kadınlar gününden beri, ülkemde kadınlar için ne değişti diye düşündüm. İnsanlarımız için ne değişti. İçimi bir hüzün kapladı yine.

Yaşadığınca kadınım, insan gibi yaşamak senin ve her bireyin hakkı. Yazacak çok şey var ama..

Günün kutlu olsun..

 
Toplam blog
: 181
: 613
Kayıt tarihi
: 15.01.08
 
 

Öğretmen olan anne ve babam. Ankara'da geçen cocukluk ve gençlik yıllarım. Evimize sık,sık gelen bab..