Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Şubat '14

 
Kategori
Güncel
 

Sen ki vatan kokansın gözlerin ay gülüşün yıldız kuşanmış

Sen ki vatan kokansın gözlerin ay gülüşün yıldız kuşanmış
 

Sen dün, bugün,yarın,ertesi gün sonsuza kadar sevgisin...sevgimsin..her nesilde ..Denizler ölmez ..


Darağacında Semah

Zıpkın yer böğür,
Yedi cihan'a bedel...
O bakış yeri göğü deler.
İsyana ağıt yakar dil,
Yutkunur...
Yutkunur...
Dar boğazdır geçit vermez yel.
Darağacında semah yaparken,
Önemli olan çok yaşamak değil!
Yaşadığı sürede çok şeyler yapabilmek derken...
Kuşlar kondu koynuna..
SeN.. Gülümserken.
10-05-2004
 
Nihat Berham'ın darağacında üç fidan kitabını okuduğumda bu dizeler dökülmüştü yüreğimden. İçimde bir alev vardı... yanıyordum, o an hissettiklerim yakıyordu içimi  isyan ediyordum . Yazmış olduğum  tarihi şimdi farkettim bu dizeleri yazdığım gün 10 Mayıs benim doğum günümmüş ...
 
Bugün de Deniz Gezmiş'in  doğum günü, 27 Şubat sonsuza kadar...
 
Deniz Gezmiş 27 Şubat 1947'de Ankara'nın Ayaş ilçesinde doğmuş.. Dedesi Rize'nin İkizdere ilçesine bağlı Cimil köyündendir, kökleri Konya'dan bir vesile ile göç etmek zorunda kalmış. Babası Erzurum nüfusuna kayıtlı ilköğretim müfettişi Cemil Gezmiş, annesi ise Erzurum'un Tortum ilçesinden ilkokul öğretmeni Mukaddes Gezmiş'tir.
 
Deniz Gezmiş'in en sevdiği şiir olarak Nazım Hikmet'in ^^ Delikanlım ^^ şiiri söylenir.

"Delikanlim,
İyi bak yildizlara
Onlari belki bir daha göremezsin.
Belki bir daha
Yildizlarin isiginda kollarini
Ufuklar gibi acip geremezsin

Delikanlim,
Senki, ya bi köse basinda
Kasindan kan sizarak gebereceksin
Ya da bir devrimci gibi dar agacinda
Can vereceksin" 

Ve ben Deniz'ime seslenmek istiyorum...

Biliyor musun Deniz'im senin için de şiirler  yazılıyor.   Can Yücel'in yazmış olduğu Bizim Deniz şiiri dinle bak...

"En uzun koşuysa elbet
Türkiye’de de Devrim
O, onun en güzel yüz metresini koştu
En sekmez luverin namlusundan fırlayarak …
En hızlısıydı hepimizin,
En önce göğüsledi ipi…
Acıyorsam sana anam avradım olsun
Ama aşk olsun sana çocuk, Aşk olsun…" 

Ben seni bu kadar yakınımda yüreğimde hissederken sen de beni duyarsın... Anlamadığım ne biliyor musun? Seni andığımda gözlerimden öyle akıyorsun ki kaburgamın altında depremler oluyor sanırsın ...sonra....sonrası sen işte  ...

Burada ölen yalnızca bedenimdir ki zaten ölümlüydü ölecekti. Ama düşüncemi öldüremeyeceksiniz düşüncem yaşayacak !

Vatan, onu parsel parsel satanların değil; Uğrunda darağacına gidenlerin vatanıdır. !  Deniz Gezmiş de D de    

Deniz Gezmiş

Gidişine çatsamda kaşlarımı bugün senin doğum günün gülümsemeliyim , hadi kendi ellerinden kendine bir gül ver... 

Sen ki Vatan  kokansın, gözlerin ay gülüşün yıldız kuşanmış...

Deniz'im doğum günün kutlu olsun !

 
Toplam blog
: 175
: 775
Kayıt tarihi
: 20.10.07
 
 

9 Eylül Üniversitesi Maliye bölümü mezunuyum. Şiir dünyam, bir tane kitap çıkaracağım dedim ve  b..