Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Temmuz '22

 
Kategori
Eğitim
 

Sendikasız ülke

Kamuda 32 yıl memur/eğitimci olarak çalıştım. 1990 yılından sonra memurlar için sendikalar kurulmaya başlandı. 10 yıl kadar önce eğitimciler için kurulan sendikaların sayısı 50’yi aşmıştı. Şimdilerde sadece 4-5 eğitim sendikasının düzgün çalışan web sitesi, basılı yayınları var. Diğerleri ölü (sahipsiz) vaziyette.

1990’lardan 2021 yılına kadar geçen 31 yılda sendikaların faaliyetlerinin yüzde 99’unun ülkenin, üyelerin, halkın aleyhine olduğunu gördüm.

Memur sendikalarının üyelik aidatını hala devlet ödüyor. Böyle bir örgüt olabilir mi? Bu akla, mantığa, etik değerlere uygun mu? Ayrıca bu yapıların il başkanlarının ve genel merkez yöneticilerinin aylık 15-80 bin TL kazandığına ilişkin bordro belgeleri web üzerinde görülebiliyor. Web arama motorlarına "Sendika başkanları ne kadar maaş alır" şeklinde bir cümle yazarsanız kayıtları siz de görebilirsiniz.

Diğer iş kollarındaki sendikal faaliyetleri kapsamlı olarak bilmiyorum. Eğitim işkolundaki sendikalar partilerin arka bahçesi olmaktan kurtulamıyorlar. Önde gelen 5 sendika da bir partinin görüşlerini savunmakta. Haliyle X sendikasına üye olan eğitim çalışanı bir partinin doğru-eğri fikirlerine maruz kalıyor.

Şu an yürürlükte olan mevzuata göre sendikaların hiçbir yaptırım gücü yoktur. Sadece üyeler için devlet tarafından ödenen aidatlar 81 il başkanı, 400 civarı büyük ilçenin başkanı ve 30-40 genel merkez yönetim kadrosu tarafından çarçur edilmektedir.

Sonuç olarak 4-5 büyük eğitim sendikasındaki 1500-2000 civarı insan hiçbir şey üretmeden, sadece eskimiş lafları tekrar ederek memur maaşının 4-10 katı maaş alıp şatafat içinde yaşamaktadır.

Eğitim çalışanlarının; makul maaş ile çalışan, gerçekten özlük hakları savunan, parti sözcülüğü yapmayan sendikal yapıları talep etmesi gereklidir.   

Ali Özdemir

www.aliozdemir.net

03.07.2022

 

 

 

     

 
Toplam blog
: 288
: 1733
Kayıt tarihi
: 24.04.11
 
 

Eğitimci - Yazar - Yayıncı. 1968'de doğdu. Marmara Üniversitesi, Teknik Eğitim Fakültesini bitird..