Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Şubat '21

 
Kategori
İş Yaşamı - Kariyer
 

Sepet örme kursu

Sepet örme kursu. Güzel ülkemin bir yerinde engellilere yönelik sepet örme kursu açılmış görmeyenlerde çok başarılıymış. Olabilir mi olabilir ama ben farklı düşünüyorum bir ara engellilerin mesleki analizleri yapılmıştı. Özellikle görmeyenlerin mesleki alanları daraldı. Bu konuları enine boyuna düşünerek yarınları planlamak gerekir. Arkadaşlarımız İlk Lise Fakülte okuyup farklı mesleklerde istihdam ediliyor. Ancak Akademik yeterliliği yâda ders çalışma imkânları olmayanlar için farklı meslekler olmalı. Elin oğlu görmeyen matematik hocaları yetiştiriyorsa meslek alanlarımızı gözden geçirmemiz gerekiyor. İŞKUR kursları görmeyenlere yönelik iş kur kurslarının tadı kaçtı. Neden yüzde yirmi istihdam zorunluluğu yüzünden İŞKUR’un haklı olduğu yön şu önceden İŞKUR kursları görmeyenler için sosyalleşme gibi argümanlarla yapılıyordu. İŞKUR’sa meslek eğitimi yapan bir kurumdu. Sorun şurada İŞKUR dünyadaki meslekleri inceleyecek ve gerçekten görmeyenlere yönelik meslek kursları verecek ve görmeyenler bu kurslarda eğitim alıp piyasada çalışacak. Meslek liseleri meslek liselerinde görmeyenler meslek öğrenebilecekleri bir alan var mı yok. Özellikle çift engelli yani görmeyen ve zihinsel engellilerin meslek öğrenebilecekleri alanlar var mı yok varsa arkadaşlarım beni uyarsın. Şu salgın sonrası görmeyenlerin meslek eğitimleri İŞKUR meslek liseleri ve diğer kurumların katkılarıyla Çalış Taylarla irdelensin yeni yol haritası belirlensin. Rehabilitasyon merkezleri Ankara ve İstanbul’da yatılı ve birçok ilde görmeyenlerinde eğitim alıp kendini geliştirdiği kurumlar var. Bence rehabilitasyon merkezlerindeki eğitimlerde dünyadaki farklı örnekler incelenerek yenilenmeli yoksa tak sepeti koluna herkes kendi yoluna denilir. Salih Arıkan, tel:506 514 96 93

 
Toplam blog
: 1156
: 67
Kayıt tarihi
: 17.11.16
 
 

1977 Manisa Akhisar'da doğdum. 1986 İzmir Bornova İzmir Körler Okulu'na başladım. 1997 İzmir Karaba..