Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Eylül '08

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Sevcan'ın umuta ve bizlere ihtiyacı var..

Sevcan'ın umuta ve bizlere ihtiyacı var..
 

Sevcan Bolca.


Sevcan Bolca ile ilgili yazımdan sonra duyarlı MB okurlarından bir çok yardımcı olmak isteyen oldu. Ancak yaptığım görüşmelerde o an için Sevcan'ın moral dışında herhangi bir gereksinimi yoktu.

15 yaşında ilk kez tanıştığı lösemi hastalığı yeniden tekrarlamıştı Sevcan'ın. Yaklaşık bir yıldır tedavi oluyor. Gencecik, pırıl pırıl.. Annesi ile babası ayrı Sevcan'ın. Bir 6 diğeri 13 yaşında 2 kardeşi daha var. Fatih' te kiralık bir evde oturuyorlar. Mal sahibi 600ytl kira istiyor. Annesi Aycan hanım ile az önce telefonda görüştüm... Babasının SGK' sından faydalandığı için hastahane masrafı ödemiyorlar. Ancak karşılanmayan tüm ilaçlar için para gerekiyor. Daha önceleri arkadaşlarının maddi manevi destekleriyle bu güne kadar gelindi. Kurulan sitede Sevcan adına açılan hesapta topladılar yardımlarını. Fakat öğrenci harçlıkları ile oluşan yardımlar çarkın dönmesine yardımcı olamadı. Ayrıca da yasal olmadığı için hesap kapatıldı. İş Bankası' nda açılan hesapları kontrol ettim. 13ytl bakiye var ve hareketsiz.

Dedesi de gırtlak kanseri. Annesi Aycan hanım sürekli Sevcan' ın yanında kaldığı için çalışamıyor. 2 çocuk da şu an okula gitmiyor..

Tıp tahsil etmediğim için bilmiyorum ama bana ters gelen bir bilgiyi sizlerle paylaşmak istiyorum..

Sevcan'a ilik nakli gerekir mi? sorusuna doktoru "Hayır. Çapa ile görüştük. Gerek yok." yanıtını vermiş. 9 seans kemoterapi oldu Sevcan, daha da olacak. Kan vererek yardımcı olabilir, bir umut ışığı yakabiliriz. Bu red gerekçesi ne denli sağlıklıdır? Uygun ilik bulunduğun da kemoterapi olan bir hastaya nakil yapılamaz mı?

Bakırköy Kadın ve Çocuk Hastalıkları Eğitim ve Araştırma Hastahanesi Çocuk Hematoloji Onkoloji servisinde yatıyor Sevcan.

Bazen Tv kanallarında şanslı olan onkoloji hastaları görüyorum. Yardımlar toplanıyor, tedavileri üstleniliyor.. Ailelerine yardım ediliyor.. Ama herkes aynı şansa sahip olamıyor maalesef..

Sevcan ve ailesi tek başına şu anda. Sadece umut ederek yaşama tutunmaya çalışıyorlar..

Bana Sevcan'ı soran sevgi dolu, dost yürekleri bilgilendirme amaçlı yazdım ...

Sevcan yaşamalı... Sevcanlar yaşamalı... Çocuklarımız hep gülmeli...

Sağlık ve sevgiyle kalın..

Nur Zeynep.

 
Toplam blog
: 347
: 1365
Kayıt tarihi
: 31.10.07
 
 

İstanbul 25 Temmuz : /… İşletme tahsil ettim. Özel ilgi alanım olduğu için 2 yıl Psikoloji okudum..