Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Nisan '11

 
Kategori
İlişkiler
 

Sevgilim beni terk etti, ne yapmalıyım? Aşkı yaşatmanın 15 ipucu

Sevgilim beni terk etti, ne yapmalıyım? Aşkı yaşatmanın 15 ipucu
 

deniz hortoğlu başlangıç adlı resim


Sevgilim beni terk etti, ne yapmalıyım? Aşkı yaşatmanın 15 ipucu

“25 yaşında üniversite mezunu bir kadınım. Sevgilimle bundan bir yıl kadar önce tanıştık. Onu çok seviyorum. ‘Aradığım aşkımı buldum,’ diye düşünüyordum. Onun da beni çok sevdiğine inanıyordum.

Her şeyin yolunda olduğuna inanırken geçen hafta beni aradı. ‘Senden ayrılmak istiyorum, bu iş bitti,’ dedi.

Ben de ‘Ne oldu, nerede hata yaptım?’ diye sordum. ‘Bu ilişki beni çok sıktı. Seninle ilgisi yok,’ diye cevap verdi. O günden beri çok üzgünüm ve ne yapacağımı bilemiyorum.

Ben onu mutlu etmek için elimden geleni yaptım. Gün içinde defalarca arar, sesini duymak isterdim.

Sevdiği yemekleri bile öğrendim. Bir dediğini iki yapmazdım. Sık sık hediyeler alırdım. Her zaman ona çok değer verirdim. Onsuz asla yapamayacağımı çok iyi biliyor.

Ayrıldığımızdan bu yana onu defalarca aradım. Telefonları meşgule düşürüyor. Evine veya işyerine gittiğimde, orada olduğunu bildiğim halde yok, dedirtiyor. Sizce nerede hata yaptım?”

Elbette bir aşkın ne zaman biteceğini kimse bilemez. Aşkın bir reçetesi de yoktur. Ama aşkı yaşatmanın bazı ipuçlarını verebilirim:

1)Sevdiğine değer ver, ama üzerine fazla düşme,

2)Bağlan ama bağımlı olma,

3)O konuşurken, tekrar da olsa, çok önemli şeyler söylüyormuş gibi dinle,

4)Aşırı ilginle sevgilini sıkma, ona yalnız kalma ve düşünme fırsatı ver,

5)Kendi değerini ve kişiliğini her zaman koru… Kendini ezdirme, sana o dahil herkes, kendine verdiğin değer kadar değer verecektir.

6)Söylediklerini empatiyle dinle, ama kendi düşünceni söylemekten çekinme,

7)Seni terk ettiğinde bile güçlü ve gururlu olduğunu göster,

8)‘Seni seviyorum’ de ama ‘sensiz yaşayamam’ deme,

9)Hiçbir zaman kendini küçük düşürme, kimseye yaslanma ve boyun eğme,

10)Her konuda konuşacak kadar bilgili, ama bilgiçlik taslamayacak kadar olgun ol.

11)Önemli günleri unutma, ama hediyeye de boğma…

12)Dürüst ol ama gizemini koru, (Seninle ilgili hep merak ettikleri olsun)

13)Kıskan, ama kıskançlıkla hayatını zehir etme,

14)Aşk bittiğinde ne onu kendini suçlama,

15)Ayrılmak istiyorsa ‘güle güle’ de ve sakın ısrar etme, senaryolar yazma, sevgisi devam ediyorsa, hatasını anlayıp pişmanlıkla dönecektir.

Değerli okurlarım sizden de deneyimleriniz ve bilginizle bu önemli konuya ışık tutmanızı diliyorum. Aşkı sürdürebilmenin yollarını tartışalım.

Sağlıklı ve mutlu kalın.

Cengiz Hortoğlu

 
Toplam blog
: 924
: 4123
Kayıt tarihi
: 20.11.10
 
 

CENGİZ HORTOĞLU Cengiz Hortoğlu Gaziantep'te doğdu. İstanbul Hukuk Fakültesini bitirdi. Serbest a..