Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Ağustos '11

 
Kategori
Deneme
 

Sevginin bereketi

Sık sık kullandığımız “Allah bereket versin” duası size en çok hangi olayı hatırlatıyor? Topraktan aldığı verimle hasılatı çok olduğu için yüzünde güller açan bir çiftçiyi mi yoksa elini cebine her sokuşunda parasının çoğalmasını düşleyen insanları mı ya da suya hasret toprağın, bereketli yağmurları sünger gibi içine çekmesini mi çağrıştırıyor. Aslında “hepsini” diye cevaplandırmak pek de yanlış olmayacak gibi. Çünkü bereket sözcüğü, bolluk sözcüğüyle kuzu sarması gibi. Daha küçücük çocukken, besmelesiz ve eller yıkanmadan yemeğe oturmanın sofranın bereketini kaçırdığını büyüklerimizden öğrenmedik mi? Hatta misafirin rızkıyla geldiğini, geldiği evin bereketini artırdığını ve onları en iyi şekilde ağırlamamız gerektiğini, bunun geleneklerimizden biri olduğunu benimsemedik mi?

Pek çoğumuz cüzdanının bir köşesinde bozuk para saklıyor. Belki batıl bir inanç ama o para harcanırsa cüzdanımızın bereketinin kaçacağına o kadar çok inanıyoruz ki. Aranızda mecbur kalıp kullandığında pişmanlık duymayan var mı? Şahsen ben bu duyguyu hafif de olsa yaşıyorum. Uğur, şans ve bereket parası ne de olsa. Hemen yerine yenisinin konması şartmış gibi davranıyoruz.

Düşüncelerime katılır mısınız bilmem ama ben en çok bereketi nerede seviyorum biliyor musunuz? İkili ilişkilerde. Yüreğe sevgi tohumları özenle serpilmişse, gözlere itinayla merhamet ve şefkat dökülmüşse, duygular filizlenmiş, dilde tatlı tatlı sürgünler vermişse böyle bir bereket nasıl sevilmez ki.

Mahsulü en çabuk alınan şey nedir diye sorsalar tereddütsüz “sevgi ve saygıdır” derim. Ama bu da tek taraflı pek olmuyor. Karşılıklı olunca daha bir anlam kazanıyor. “Sev beni seveyim seni”, “bana bir adım atana ben on adım yaklaşırım” gibi sözler boşuna söylenmemiş.

Sevginin bereketi için hep birlikte dilekte bulunmaya ne dersiniz.

“ Gözyaşlarıyla sel faciaları oluşup gönüllere hasar vermesin”,

“Kuvvetli rüzgarlar yürek evlerinizden hiç mi hiç geçmesin”,

“İnsanın zararlısıyla mücadele etmeyi Allah kimseye nasip etmesin”,

“İlişkiler asla erozyona uğramasın”,

“Dostluk bağlarınız her zaman yeşersin',

"Meyvesi ise iyilik ve güzellik olsun.”

Bütün dileklerinizin gerçekleşmesi temennisiyle.

Aysel AKSÜMER 

 
Toplam blog
: 334
: 482
Kayıt tarihi
: 22.03.10
 
 

Halkla İlişkiler bölümü mezunuyum. Iki çocuk annesiyim. "Bir Öykü Kadar Kısa Bir Roman Kadar D..