Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Aralık '16

 
Kategori
Deneme
 

Sevin efendim sevin savaşmayın

Sevin efendim sevin savaşmayın
 

'' Galiba insanın yakışıklı bir kalbi olmalı önce '' Haydar Ergülen...


Son zamanlar yazacak çok şey olmasına rağmen yazamıyorum. Tadım yok !

Yeni yıl geliyor kapımızda ve yine umutlarımız yüreklerimizde...Sanki her gelen sene geçmiş senenin olumsuzluklarını silecek gibi umutlarımızı gelecek senelere astık. Gelecek senelerde mi ?

Her sene dileklerim aynı ama bu sene de daha fazla arttı ve artık diyorum ki Allahım gelecek sene bu senemizi aratmasın, aynı acıları hatta daha beterini yaşatmasın. Biliyorum ki hepimizin duası ve isteği bu...

Dün akşam parasal yönden dert yanan arkadaşıma dur bekle belki milli piyango büyük ikramiye bize çıkar da tabii önce bilet almamız lazım sonra hep beraber köşeyi döneriz dedim. İçimden de gökten Brad Pitt yağsa başıma tecavüzcü Coşkun düşer ama yine de dileyim işte demedim değil yani..

İlk kez 2015 senesinde piyango almıştım. Hem de dört tane benim  için bu rakam fazla inanmadığımdan belki de  fakat 2015 senesi ve o an gerçekten çok güzeldi. Her piyango numarasına baktığımda ya iki rakam ya dört rakam çıkmıştı. Sevinçten havalara uçmuştum. Biletlerime ortağımda vardı beraberce yaşamak harika bir duyguydu. İkramiye bana yaramıştı kendime adidas eşofman takım ve spor ayakkabı almıştım. İşin tebessüm ettiren tarafı ise nasılsa ikramiyemiz var deyip önce alacaklaırmı almış sonra biletleri paraya çevirmiştim. Çeyrek bilet parasını tam bilet hesaplamışım biletçinin başında gülmeye başlamıştım.

Mutlu olmak ne güzel bir duygu belki de bundan dolayı bu tatdan dolayı bu kadar istiyoruz.

Ne anlatacaktım neler aklıma geldi neyse asıl ana düşünceme geçeyim.

Seneler önce oğlum bana  '' anne biz eski zenginiz değil mi '' dediğinde hem gülmüş hem de '' evet '' anneciğim bak o zamanlar nasıl yer nasıl yaşardık. Hala o kadar zengin olsaydık fast food yemeklere devam, orda burda eğlenmelere devam sonra ne olacaktı sağlıksız yaşam ve beslenme. En azından sağlıklı besleniyoruz. Hayat sanki işaretlerle dolu biz çözemiyoruz ya da ben çözemiyorum.

Dün markete gittim organik kuru fasulye 19.00 TL., mercimek 11,00TL., pirinç 15.00 TL diye gidiyor. Her organik ürün 3 katı fiyattaydı. Arkadaşıma bunlar organikse ve bu fiyatta ise bizim yediklerimiz ne ? Biz zehirleniyoruz o zaman. Kanserin artış sebebini de çözmüş oldum.

Arkadaşım kendi tohumlarımızı kullanmaz isek olacağı bu dedi. Evet kendi tarım ürünlerimizi, tohumlarımızı  başka ülkelere bağladık ve anlaştık. Sonuç ortada ne yediğimizi bilmiyorum artık. Her zaman dediğim gibi genlerimizle oynuyorlar ve içten çökertme oynatıyorlar bize.

Ailenin temeli nasıl ki birlik ve beraberlik huzur içinde yaşamak ise bir bütün olan ülkemiz içerisinde yaşamak da böyledir.

Harward Tıp Fakültesi 75 yıl süren mutluluk üzerine ve y kuşağı ile bir araştırma yapmış. 724 kişi ile başlayan araştırma 60 kişi hayatta kalana kadar devam etmiş. Araştırmanın sonucu insanları mutlu yapan iyi sosyal ilişkilermiş.

Yakın zamanda yapılan bir araştırmada  ise (80-99 ) doğumlular üzerinde Y kuşağına hayattaki en önemli  hedefleri  sorulmuş . Yüzde 80 den fazlası  zengin olmak, yüzde 50'si hayattaki diğer hedeflerinin ise  meşhur olmak olduğunu söylemiş.

Hayatı maddiyat olarak maddi olarak güçlendikçe mutlu olmak sanmak benim düşünceme göre çok acı.

Her zaman dediğim gibi...

Gelecek seneler geçmiş senelerimizi aratmasın. Kimseyi kimseye muhtaç edecek seviyeye düşürmesin. Çocuklar, analar  ağlamasın, ağlatılmasın .

Benim en büyük mutluluğum çocukların mutlu olduğu, gelecek kaygısı yaşamadığı bir dünyada yaşamak ve tabii ki kendi çocuklarımı, torunlarımı, torunlarımın torunlarının birbirlerine dopdolu sevgi ile bağlı olduklarını, sarıldıklarını , yuvalarının, işlerinin güzelleriğini görmek ve öyle yaşamalarını dilemek.

Her gün evinizde yemeğiniz pişiyorsa, evinizin kokusunu aldığınızda tatlı bir tebessüm yayılıyorsa, çocuklarınızın ihtiyaçlarını görebiliyorsanız ve onlarda sizinle beraber gülüyor, mutlu oluyorsa, gece yatağınızda bekarlar hayallerine, umutlarına sarılıp tebessüm edebiliyorsa, evliler yanlarında yatan eşlerine sevgi ile saırııp uyuyabiliyorsa ve huzurluysa  işte mutluluk budur.

Para güçtür, araçtır asıl yaşamak sevgidir. Severek, sevdikleri tarafından sevilerek yaşamaktır.

Allahım bana ve cümlemize sevginin eksikliğini yaşatmasın...

Mutluluk dibimizde sevdiklerimizde ve hayat kısa dedikleri gibi de kaçmaya, kovalamaya değmez. Sevdiğinizi, özlediğinizi söyleyin, ne derlerse desinler yüreğinizi paylaşın .

Uzun lafın kısası ve özü ...

 “Hayat öyle kısa ki; tartışmalara, özür dilemelere kıskançlıklara, hesap sormalara zaman yok. Sadece sevmek için zaman var ve bunun için, tabiri caizse sadece ‘bir an’ var.” Mark Twain

Sevgiyle ...

'' Hüzünden ve acıdan yana ne varsa içimizde !

Bir anlam gelse,

Ne varsa alsa, gitse. '' Özdemir Asaf

Aşkla..

Gönlünüzce seneler dilerim.

Not: An itibarı ile yanıma 17 yaşında komşu kızı uğradı '' Ya Tülay abla 2017 senesi ne olurrr mutluluk getirsinn. '' dedi. Güldüm .. bütün iş yürekte yeni yıl ömürden geçen sene diyemedim.

 
Toplam blog
: 175
: 775
Kayıt tarihi
: 20.10.07
 
 

9 Eylül Üniversitesi Maliye bölümü mezunuyum. Şiir dünyam, bir tane kitap çıkaracağım dedim ve  b..