Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Kasım '09

 
Kategori
Haber
 

SGK dan ilaç yazdırmak!

SGK dan ilaç yazdırmak!
 

sgk


7-8 Yıl önce, 25 yılı doldurup bağkur'dan faal emekli oldum. Maaştan bir miktar kesiyorlar. Bu gün SGK nın yeni uygulamasıyla müşerref oldum.

Her sabah aç karnına kullanmam gereken bir mide ilacı var. Ederi biraz fazla geliyor bana, şu an 22.56 TL. 28 kapsül.Yani 28 gün idare ediyor. Çoğunlukla eczaneden parasını verip alıyorum. İstanbul'da reçete yazdırmak için vereceğin yol parası ve vakit kaybı çok.

***

Büyükada ufak yer. Dün, hastane yakınında oturan Gülizar'a nüfus kâğıdımı verdim. Mide ilacının altına bir de ederi 7.07 TL. olan tansiyon ilacımı yazdım.

Bu gün Gülizar ilaçları getirdi. Eczane faturası şöyle:

İlaç toplam ederi: 29.63 TL.
Eczanenin peşin tahsili: 3.00 TL.(Muayene katılımı) + 5.75 (İlaç farkı)= 8.75 TL.
Maaştan kesilecek: 7.00 TL. (Muayene katılımı) + 2.97 (ilaç katılım) = 9.97 TL.
Toplam: 18.72 TL.

Eczanenin aldığı 8.75 TL. için Gülizar'a 20 papel verdim. "Bozuk yok mu abey?" dedi. "Yok" dedim, üstü kalsın.".

***

Böylece SGK hakkımı kullandım. Bu arada 1.98 TL. de KDV ödemişim. Allahtan ÖTV yazmamışlar.

20-30 liralık ilaç yazdırırken iki kere düşünün!. 10-15 lik ilaç yazdıracaksanız içeri girersiniz!

***

M.Celalettin Avus-Büyükada

(SGK. Sosyal Güvenlik Kurumu)

 
Toplam blog
: 288
: 1185
Kayıt tarihi
: 18.01.07
 
 

Kendi halinde yazar, çizer, çapraz bulmaca çözerim. İki yüzyıl, bir binyıl gördüm. En sevdiğim hoca ..