Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Kasım '09

 
Kategori
Güncel
 

Sheni shefiyorum. Anlamı: Türkçemiz ve Gençliğimiz elden gidiyor...

Sheni shefiyorum. Anlamı: Türkçemiz ve Gençliğimiz elden gidiyor...
 

Bi zahmet Türkçe konuşalım ki Anlaşalım...


“Yıl: 1965
"Karşıma âniden çıkınca ziyâdesiyle şaşakaldım.. Nasıl bir edâ takınacağıma
hükûm veremedim, âdetâ vecde geldim. Buna mukâbil az bir müddet sonra
kendime gelir gibi oldum, yüzünde beni fevkalâde rahatlatan bir
tebessüm vardı.. Üstümü başımı toparladım, kendinden emin bir sesle
'akşam-ı şerifleriniz hayrolsun' dedim.."

Yıl: 1975
"Karşıma birdenbire çıkınca çok şaşırdım.. Ne yapacağıma karar veremedim,
heyecandan ayaklarım titredi. Ama çok geçmeden kendime gelir gibi
oldum, yüzünde beni rahatlatan bir gülümseme vardı.. Üstüme çeki düzen verdim, kendinden emin bir sesle 'iyi akşamlar' dedim.."

Yıl: 1985
"Karşıma âniden çıkınca fevkalâde şaşırdım.. Nitekim ne yapacağıma hükûm veremedim, heyecandan ayaklarım titredi. Amma ve lâkin kısa bir süre sonra
kendime gelir gibi oldum, nitekim yüzünde beni ferahlatan bir tebessüm
vardı.. Üstüme çeki düzen verdim, kendinden emin bir sesle 'hayırlı
akşamlar' dedim.."

Yıl: 1995
"Karşıma birdenbire çıkınca çok şaşırdım..
Fenâ hâlde kal geldi yâni.. Ama bu iş bizi bozar dedim. Baktım o da
bana bakıyor, bu iş tamamdır dedim..
Manitayı tavlamak için doğruldum, artistik bir sesle 'selâm' dedim.."

Yıl: 2006
"Âbir onu karşımda öyle görünce çüş falan oldum yâni.. Oğlum bu iş bizi kasar dedim, fenâ göçeriz dedim, enjoy durumları yâni.. Ama concon muyum ki ben,
baktım ki o da bana kesik.. Sarıl oğlum dedim, bu manita senin.. 'Hav ar yu yavrum?'"

Yıl: 2026
"Ven ay vaz si hör, ben çok yâni öyle işte
birden.. Off, ay dont nov âbir yaa.. Ama o da bana öyle baktı, if so
âşık len bu manita.. 'Hay beybi..'"

Dip Soru: Sizce son konuşmaya şahit olabilmek için 2026'yı bekler miyiz?” Bu yazıyı gördüm vay halimize dedim.. Gelde sinir küplerine binme şimdi..!! ‘Facebook’ artık kimse yabancısı değil bu paylaşım sitesinin. Ben de takılıyorum yalan yok. İlkokuldan tut lise üniversite bütün arkadaşlarını bulabiliyorsun ‘ne güzel değil mi’ değil... Gençlerin şu an da internet aleminde takıldığı en popüler site bunu herkes biliyor. Faydaları da var muhakkak yok dersek ayıp olur... Çok iyi muhabbet edilecek şahıslar bilgilenmek için gruplar vs. gençleri anlamak istiyorsanız girin facebook a yaptıklarına yazdıklarına paylaştıklarına bir göz gezdirin, faydalı şeyler yapanlar da var yalan yok J Şimdi gelelim onsekiz yaşında ki bir genç olan benim gözlemlerime... Örneğin bazı ‘özenti gençliğin’ yazdıklarını okumak için 10 dk düşünmek gerekir.. Herif yazmış.. ‘Puqün efden dhısharı çhıkmaq isdemyrm’ Üç beş daha okuyun anlarsınız... Elimden geldiğince kişileri uyarmaya bilgilendirmeye de alışıyorum ama taşıma suyla değirmen dönmüyor daha büyük eller lazım bu çarkı döndürmek için.. mesela aileden başlar bu çarkı döndürme... Sadece türkçenin katledilmesi değil dikkatimi çeken...Yabancılaşmanın önüne geçilemiyor...Elbiseden tutalım saç modeline kadar herşey yabancılarla aynı bizim gençlikte...Pardon ama artık ruhları bile yabanlılaşmış kimi kişilerin... Tarihini sor bilmez ama sevdiği bir sanatçı kimdir onu sor...Yediğinden içtiğine kadar anlatır size.. Haklılar.. Neden mi? E yol gösteren yok..!!! Kızım/oğlum biz osmanlı torunuyuz onlara yakışır birer birey olalım diyen ve evladına yol gösteren onu gözlemleyen var mı? Muhakkak var ama yapmayanlar daha çok.. Sabit bir fikir var çünkü akıllarında ‘benim çocuğum okuyacak adam olacak’ böylemi adam olacağız... Şimdi diyenleriniz vardır muhakkak haklı olarak... Sen yapmıyormusun bu bahsettiklerini sen de gençsin... Bana ne akıl veren oldu ne de yol gösteren... Allah(c.c) akıl vermiş herkese... Kimse böyle bir yazı yazmaya beni teşvik te etmedi okunayım yorum alayım gibi bir çabamda yok... Tek çabam şu çarkı döndürelim... El birliğiyle..

Saygılarımla

 
Toplam blog
: 4
: 599
Kayıt tarihi
: 15.11.09
 
 

1991 Yılında ORDU'nun Akkuş ilçesinde dünyaya gelmişim.. Çok geçmeden İstanbul'a gelmişiz... ..