Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

KİŞİSEL ve SOSYAL GELİŞİM UZMANI ALPASLAN YURTSEV

http://blog.milliyet.com.tr/pdryurtsever

14 Haziran '16

     
    Kategori
    Kişisel Gelişim
     

    Şiddetli sevmek

    Şiddetli sevmek
     

    SEVGİDE ŞİDDET OLMAZ.


    Yaşamda denge hali davranışların önemine inanan biri olarak her şeyin aşırısına karşı olmuşumdur. Hele hele ki şiddetli olanına daha da karşıyım…
     
    Okulda yapmış olduğum geçmişteki görüşmelerin birisinde öğrencimle konuşur iken; “Arkadaşlık ilişkilerindeki aşırılığın hayaller ve hedeflere yan etkilerinden” bahsediyordum. Öğrencim “Hocam ben onu şiddetle seviyorum ondan nasıl ayrılırım” dedi. Şaşırdım,  “şiddet ile sevgi” nasıl bir arada olur dedim. Bu konu üzerine uzun uzadıya tartıştık belli bir farkındalık ve bunun sonucunda olumlu değişiklik sağlanarak görüşme sonlandırıldı.
     
    O görüşmeden sonra sık sık olumluluk ve olumsuzluk uyandıran kelimeler üzerinde düşündüm, konuştum ve yazdım…
     
    Şiddet nahoş duygular uyandırır iken sevgi hoş duygular uyandıran bir sözcüktür. Nahoş duygu uyandıran bir sözcük nasıl hoş duygular uyandıran sözcüğe yol arkadaşlığı edebilir. Her şeyi uçlarda yaşayan insanoğlu son dönemlerde sevgiyi de uçlarda yaşama isteğinin dışa yansıması olarak görmekteyim bu hali. Sevgiyi uçlara alarak problemli ve nevrotik bir sevgiye dönüştürülmektedir. Nevrotik sevgideki problemler ağır basmaya başladığında artık hoşluk yada hoşnutluk azalarak nahoşluk süreci kaplamaktadır. Süreçte nahoşluk artınca da nahoşluğun adı olan şiddet gerçek yüzünü göstermeye başlıyor.
     
    Şiddetli sevginin sevgisi kalmayınca meydanı boş bulan şiddet atını rahatlıkla koşturuyor ve yediğiniz çifteler yanınıza kar kalıyor. Bu çiftler sonunda cinayetler, boşanmalar ve adli vakalar bol bol gazetelerin üçüncü sayfalarına yansıyor. Nasıl bu hale geldi bunların aşkı severek, sevişerek evlenmişlerdi diyen sesleri ve sitemleri duymaya başlıyoruz çevremizde. Ancak sadece duyduklarımız yanımıza kalıyor bir kere sevginin içindeki canavar uyanarak gerçek yüzünü göstermeye başladı. Durdurabilene aşk olsun.
     
    Şiddet ve sevgi olmaz azizim.
     
    Adam gibi sevgi olur. Saf, temiz ve karşıdakini insan yerine koyan, insan olduğu için değer veren sevgi olur. Benim için ve bana göre davranması istenen yapıdan sevgi çıkmaz çıksa çıksa şiddet çıkar.
     
    Şiddetli sevgi ile bir arada olan ya da evlenenler…
     
    Şiddetli geçimsizlik ile ayrılırlar ya da boşanırlar…
     
    Ya da şiddetin kökleştiği nesiller yetiştirirler.
     
    Denge iyidir. Sevgi, aşkta ve yaşamın her alanında dengeli birliktelik huzur ve mutluluk getirir.
     
    Mutlu ve huzurlu birliktelik için şiddetli sevgiden şiddetle (!) kaçınmanız dileğimle…
     
    Sevgi, saygı ve mutlu günler.
     
     
     
    Alpaslan YURTSEVER
     
    Psikolojik Danışma ve Rehberlik Uzmanı
     
    Kişisel ve Sosyal Gelişim Uzmanı
     
    Profesyonel Koç
     
    pdryurtsever@hotmail.com
     
    0 505 625 55 26
     
    Toplam blog
    : 1
    : 881
    Kayıt tarihi
    : 21.03.13
     
     

    10/10/1972 Osmaniye'nin Kadirli ilçesi Aydınlar Köyünde doğdum. Köyümün adı gibi amacım önce Aydı..