Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Ağustos '06

     
    Kategori
    Aşk - Evlilik
     

    Şimdiki evlilikler

    Çevreme bakıyorum da son yıllarda kimseler mutlu değil. Evlilikler evlilik değil. Artık anna-babalarımızın evliliklerini göremiyorum. Kimsenin kimseye tahammülü yok. Bir boşanma furyasıdır gidiyor.

    Bir sitede gördüm hani gelin arabalarının arkasına slogan tarzı yazılar yazılır ya yazı aynen şöyle:Olmazsa boşanırız! Evlilikler boşanmaya endeksleniyor daha başlarken.Anneler bile kızlarını boşanmaları konusunda destekliyor.Kızım olmuyorsa boşan ne duruyorsun?Kadınlar ekonomik güce ulaşınca sihirli değneği de ellerine alıyorlar.Ne olacak ki bana başka erkek ya da kadın mı yok tarzında düşünce hep kafanın bir köşesinde saklı duruyor.

    Bir arkadaşımı yolda gördüm geçen gün.Karısını sordum geçen hafta boşandığını söyledi.Şok oldum tabi.Çünkü en çok 1 ay önce karısıyla(eski)onu birlikte görmüştüm.Ne kadar da mutlu görünüyorlardı.Herşey hızlı yaşanıyor herşey hem de.Boşanan kişiler anılarını anlatıyorlar.Benimki 5 dakikada oldu seninki nasıldı?Ve internet ortamında yalnızlar kulüpleri çoğalıyor.Boşananlar bir daha evlenmeye yanaşmıyor.Tekrar evlenenler tekrar boşanıyor.Ve belki de bulduğumuzla mutlu olamıyoruz.Hep daha iyisi, daha güzeli, daha mükemmeli.Fakat sanırım gerçek şu ki daha iyisi daha güzeli daha mükemmeli yok.Bunun sonu yok.Önemli olan eldekinin kıymetini bilebilmek.Sabır,sebat edebilmek.Bunu başarabilenler mutluluğu yakalayabiliyor.Buna sabrı olmayansa daldan dala atlamaya devam ediyor.Çok üzücü tabi sağlıksız ilişkiler ve çocuklar yetişiyor.

    Çok sevdiğim bir mitolojik öykü aklıma geldi.İnsanlar kadınlar,erkekler ve kadın-erkek aynı vücutta bir olarak yaratılıyorlar.son gruptaki türü şöyle düşünün.Kadın ve erkek kafası aynı vücutta her organlarından ikişer tane var ama tek vücutta buluşmuşlar.Bu durum Zeus'a haber veriliyor.Bu canlıların herşeyde güç birliği yaptıkları,kimseye muhtaç olmadıkları anlatılıyor baştanrıya.Zeus onların böyle güçlenmesi karşısında öfkeleniyor.Diğer tanrılarla toplantı yapıyor.Bazıları onların öldürülmesini öneriyor.Ama Zeus daha etkili bir çözüm buluyor.Onları kılıçlarıyla ortadan ikiye bölüyor.Kadın ve erkek ayrılıyor.Ve bunlar dünyanın dört bir köşesine dağıtılıyor.İşte o gün aşk doğuyor.Ve o gün bugün herkes diğer yarısını arar oluyor.

    Ne mutlu diğer yarısını bulanlara....

     
    Toplam blog
    : 1
    : 1268
    Kayıt tarihi
    : 22.08.06
     
     

    30 yaşında Bursa'da yaşayan bir sınıf öğretmeniyim. Yeni yerler görmeyi, hayatı keşfetmeyi, okumayı ..