Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Ağustos '06

 
Kategori
Psikoloji
 

Sıradan

Sıradan
 

Geceleri uykuya dalarken dilediğim farklı bir rüya

Ne olacağını bilmeden yaşanan tek zaman.

Gerisi.

Sıradan.

Hayatın çıkmaz sokaklarında boğulmak üzereyim. Bir beklenti doğurmuyor bu bende. Sabahın erken saatlerinde uyanıp gece uyuyana kadar, önceden kestirilebilecek saçmalıklar sürüp gidiyor.

Sıradan.

Yaklaşık on yıl önce, kişisel gelişimimin başlarında, umutlarla bezenmiş farkındalıkların ormanında gezinirken, düşündüğüm ve hayal ettiğim bir hayat yok şimdi avuçlarımda. Sıradanlığa açılmış bir savaşın zaferi olmalıydı şimdi ellerimde.

Ama aslına bakarsanız kasedi geriye sararsam değişen hiçbirşey yok. Hayattan çabaladığımı düşündüğüm günlerle elde ettiğim hiçbirşey yokmuş eskiden beri.

Orta sınıf bir memur ailenin oğluyum. Benim gibisi çok bulunur bu ülkede. Sıradan ve vasat ilk-orta -lise okullarında dereceyle bitirilen dönemler, aslında vasatlığını ispatlamak dışında ne işe yaradı. Vasat ve sıradan bir tıp fakültesini kazandığımda sevinmiştim ama daha iyisi ve farklısı yok muydu? Bu vasat ve sıradan okulun vasat ve sıradan öğrencilerinden oldum. Belki uzmanlık sınavını kazandım ama kazandığımda kendi grubu içinde vasat ve sıradan bir bölüm değil miydi? Çok yok muydu aynı imalatın ürünlerinden?

Bu vasat ve sıradan eğitim-öğretim hayatının yanı sıra gelelim aşk hayatına. Üniversitede hep vasat ve sıradan sevgililerim oldu. Güzellik arasam ne en güzeli, kültür arasam ne en kültürlüsü. Hep ortada, hep sıradan. Biraz farkındalık bulamadım hiçbirinde.

Hobilerim. Gitar çalmaya uğraştım. Yeteneğim yoktu. Futbolu seviyorum. Ama bir maç sırasında Hiçbir zaman maç kazandıracak bir isim olamadım, çoğunlukla önemli maçların yedeği. Dans etmeyi hiç becermedim, edenleri seyrettim.

Arkadaşlarım hep farklı bir insan olduğumu söylediler. Haklılar mı yoksa onlara sunduğum ben mi gördükleri bilemiyorum.

Yaşam denilen bu döngüde şu anda en yakın gördüğüm kendime Albert Camus'un Yabancı'sı elbette.Sıradanlığın kabuluyle örülmüş mutlu bir hayatın sırrı ancak yabancılaşmakla olur. Beklentisiz ve herşeye yabancı. Umursamadan gün geçirip, akıntıya kapılmak. Hayat.

Sıradan

Geceleri uykuya dalarken dilediğim farklı bir rüya

Ne olacağını bilmeden yaşanan tek zaman.

Gerisi.

Sıradan.

 
Toplam blog
: 6
: 715
Kayıt tarihi
: 25.07.06
 
 

Davetsiz bir misafir gibi girer ve hayatınızı değiştirir sanat. Bir kere verirseniz elinizi şiirin b..