Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Temmuz '11

 
Kategori
Güncel
 

Sivil soruşturma

Silvan kırsalında meydana gelen çatışma sonucunda 13 şehidimiz daha önceki şehitlerimize ilave oldu. Şehit yakınlarına sabırlar diler, milletimize başsağlığı dilerim. 

Başbakan açıklamasında, genelkurmay soruşturmasından ayrı sivil soruşturma yapılacağını duyurdu. Sivil soruşturmayı İçişleri bakanlığının yapacağını belirtti. Bir ilkle daha karşı karşıya olduğumuzu belirtmek isterim. Ustalık dönemi herhalde böyle bir şey olmalı. Askeri kuralların geçerli olduğu bir olayda sivil soruşturmacı veya soruşturmacılar kimler olacak, nasıl bir yöntem uygulanacak, soruşturma sonucunda nasıl bir hukuki işlem yapılacak şimdiden bilinemez, ancak tahmin etmek hiç de zor değil. 

Siyasi iktidar yaptıracağuı soruşturmada büyük bir ihtimalle komuta kademesini kusurlu bulacak, sorumluluğu askere yükleyecek. Sanki asker yürütmeye bağlı bir kurum değilmiş gibi. 

Benim dikkatimi çeken bir hususa değinmek istiyorum, son dokuz yıllık iktidarlarında terörle mücadelede kayda değer bir çalışmalarını görmedim. Demek ki ustalık dönemini bekliyorlarmış, umarım bundan sonra ciddi ve tutarlı politikalar üretirler, uygularlar. 

İmralı'dan yapılan devletle görüşüyoruz, anlaşıyoruz açıklamalarına başbakanın veya bir hükümet yetkilisinin açıklama yapmaması, sessiz kalması da ayrıca düşünülmesi gereken bir konudur. Yarın bir yetkili makam hesap sorduğunda cevapları hazır, inkar etme, reddetme. Çünkü hiçbir resmi belge olmayıp, imzaları da bulunmamaktadır. 

Bugüne kadar şehit cenaze törenlerinde atılan sloganların da bir önemi bulunmamaktadır, sloganlar meseleleri çözmüyor ne yazık ki. 

O olaylı caz konserine de değinmek istiyorum. 13 şehit vemişiz, o konser ertelenemez miydi, ülke yas içindeyken şarkılarından türkülerinden vazgeçemeyen muhteremler mutlu oldunuz mu? Orada sadece kürtçe şarkı söyleyen bir bayana mı gücünüz yetti, madem o kadar duyarlıydınız konseri erteletseydiniz, gücünüz bir bayan türkücüye mi yetti? 

Kandil dağında ağaç altında röportaj yapan ünlü gazeteci bu 13 şehit hakkında ne düşünüyor merak ediyorum. Neyse onlar büyük yazarlar, her şeyin doğrusunu bilirler. 

Sivil soruşturma diye bir süre daha kamuoyunun gazı alınmaya çalışılacak, bakarsınız bu olayı da ergenekon örgütü yaptırmıştır, ülkedeki her musibet o örgüte mal ediliyor nedense. Yoksa hala hapiste olmayan ergenekoncular mı var yoksa. 

 
Toplam blog
: 491
: 222
Kayıt tarihi
: 15.03.11
 
 

A.İ.T.İ.A Yönetim Bilimleri Fakültesini bitirdim. Kütüphaneci ve Maliyeciyim. Emekli oldum. İlgi al..