Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Ocak '13

 
Kategori
Güncel
 

Siz hiç göçük altında kalan insanların yerinde olabileceğinizi düşündünüz mü?

Siz hiç göçük altında kalan insanların yerinde olabileceğinizi düşündünüz mü?
 

 Gene Zonguldak, gene Grizu patlaması ve gene ölen insanlar.

 Bu sabah gazetelerimizde  her zaman rastladığım bir haber vardı. Ben her sefer bu tür haberleri okuyunca yerin yüzlerce metre altında kalan benmişim gibi nefesim daralıyor, kalbim sıkışıyor ve bir kez de ben o kişilerle ölüyorum.

 Dün Zonguldak'ta Türkiye Taşkömürü İşletmelerinin Kozlu Müessesesine ait kömür ocağında saat 13.00 sıralarında 630 metre derinlikte bir metan gazı patlaması olduğunu ve oluşan göçükte mahsur kalan madencilerden 8 inin yaşamını yitirdiğini ve diğerlerinin kurtarıldığını gerek gazetelerden ,gerekse televizyondan duyduk. Aynı ocakta 1992 yılında meydana gelen patlamada 263 madencinin yaşamını yitirdiğini sabahki haberin altında ek olarak okuyoruz.

 Bu haber bizim yıllardır sık sık rastladığımız bir olay. Evlerimizde, Sanayide kullanılan taşkömürünün kimlerin yaşamı pahasına yer yüzüne çıkartıldığı ve kara elmas da denen kömürün elde edilişinin nelere mal olduğu , onu kullanırken aklımıza bile gelmiyordur sanırım.

 Bir süre önce gene basında rastladığımız ve günlerce göçük altında kaldıkları madenden çıkarılışlarını büyük mutlulukla izlediğimiz madencilerin olayını hatırlıyorum. Hangi ülkede gerçekleştiğini hatırlayamadığım fakat insan yaşamına önem verilen bir ülke olduğunu madencilerin kurtarılışındaki hassasiyetten anladığım olayda günlerce yer altında kalan madenciler kurtarılmıştı.

 Henüz bizim ülkemizde bu tür olaylarda bu kadar mutlu sonuçlara rastlamıyoruz. Bu konu benim uzmanlık alanım değil. Tahmin ediyorum ki gelişen teknolojik şartlarda bu tür kazaları engelleyecek tedbirler alınabilir ve insanlar yaşamını yitirmez.

  Kendimizi bir an maden ocağında göçük altında kalan kişinin eşi, cocuğu veya ebeveyninin yerine koyalım. Canımızdan çok sevdiğimiz varlığımız yerin altında ,belki yaşıyor veya öldü. Ya da yaralı, kan kaybediyor ,can çekişiyor. Ve siz hiçbir şey yapamıyorsunuz.,sadece bekliyor ve sağ,salim çıkması için dua ediyorsunuz. Çıldırmak işten değil. Belki de yakınınız bu kazadan kurtulacak ama bir süre sonra ki göçükte veya bir başka patlamada can verecek. Bu tür olaylara çok rastlıyoruz.

 Umuyorum ki kimse bu korkuları yaşamasın ve kömürün bedeli bu kadar ağır olmasın.

 
Toplam blog
: 826
: 1068
Kayıt tarihi
: 26.04.11
 
 

Ben emekli bir iktisatçıyım. 21 yıldır bir sanatçı annesiyim. Küçük kızım klasik müziğe eğilim gö..