- Kategori
- Pazarlama
SMS ve cep telefonu kullanılarak yapılan pazarlama faaliyetlerinin zararları

telefon
SMS ve cep telefonu ile insanları rahatsız ederek pazarlama yapma çabalarının negative etkisini ölçmeye çalışan kimse var mı bilmiyorum ama eminim ki bu çabaların negative etkisi pozitif etkisinin üzerinde, buna karşılık sosyal medya ve e-posta kullanımı ise çok daha az negative etki taşımakta.
Bunun temel nedeni cep telefonu ile aradığınız veya SMS gönderdiğiniz kişinin :
• Toplantıda olması,
• Uyuyor olması,
• Elinin dolu olması,
• Çalışıyor olması,
• Okuyor olması,
• Kalabalık bir yerde olması,
• Romantik bir ortamda olması,
• Yurtdışında olması,
ihtimali oldukça yüksek, aslında bu listeye daha bir çok eklemeler yapılabilir.
Böyle bir durumda olan kişinin telefonun çalması ve gene muhtemelen :
• Önemli bir haber bekleyen,
• Hastası olan,
• Veya başka bir sıkıntısı olan,
Kişinin telefonu yanıtladığı zaman karşısına çıkan reklam amaçlı aramayı yapan kişi ve şirkete karşı duyacağı hisleri biliyorum çünkü sürekli bu telefon tacizleri ile karşılaşıyorum, aynı şey SMS için de geçerli, merakla mesaja bakmak zorunda kalıyor insan.
Pozitif bir amaçla yapılan bu faaliyetin doğurduğu zararı ölçmeye çalışan ve getirisi ile götürüsü arasındaki farkı araştıran bir kullanıcı var mı acaba ?
Buna karşılık e-posta veya sosyal medya ile yapılan faaliyetlerde en azından insanlara seçme şansı verdiğniz ve zaman kullanımını onlara bıraktığınız için aynı negative etkiyi yapmadığı aşikar.
Tüm bunları düşünmeden araştırmadan yapılmasının hem şirkete hem de kullanıcıya olan bedellerinin hesaplanması gerek.