Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Eylül '11

 
Kategori
Etkinlikler / Festivaller
 

Söke 18.Tarım Fuarı'nın ardından

Söke 18.Tarım Fuarı'nın ardından
 

 

Fuarlar veya bir başka deyimle panayırlar bir yerin, il veya ilçenin hata bir ülkenin yetiştirdiği ürünlerinin sergilenmesi sonucu ortaya çıkan büyük ölçekli alışveriş merkezleridir. Fuar Fransızca'dan gelme bir sözcük olup, bir yerin yetiştirdiği ürünlerin halka açık olarak sergilenmesi anlamına geliyor. Bir ülkenin bir yerin tanıtımı bağlamında fuarların hazırlanması, pazarlanması halka açık olarak sergilenmesi alış veriş ortamında önemli katkı sağlar.
Söke’de gelenek haline gelen 18. Tarım Fuarı 08.09.2011 tarihinden başlamak üzere 12. 09 . 2011 Pazar günü saat 24.00 kadar devam etti. Bizler de Söke Şairler ve Yazarlar Derneği üyeleri olarak bu çorbada bizim de bir tutam tuzumuz olsun diyerek kitaplarımızla bu sergiye katıldık. Bizim yanı başımızda ÇYDD ( Çağdaş Yaşamı Destekleme Derneği )’de vardı. Bizim açımızdan yararlı oldu diyebilirim. Tek kelime ile uzaktan veya yakından gelen halkımızla bütünleştik. Güzel saatler geçirdik. Kitaplarımızdan da bir kısmını imzalı olarak okumaya meraklı vatandaşlarımıza verdik… Şahsen benim açımdın fena bir alış veriş olmadı…
18.Tarım Fuarı'na kitaplarıyla katılanları yazıyorum:
Söke Şairler ve yazarlar Derneği Başkanı Tülay Saraköylü, Gazeteci yazar Ali Sarayköylü, Araştırmacı yazar Abdülkadir Güler, Öykü yazarı O. Hasan Bıldırki, Yazar Yaşar Çağbayır, Şair Metin Akdeniz, İlknur Mersin, Esat Avcı ve Didim’den ressam ve şair Ahmet Ünsal katıldılar. Bu arada dernek başkanımız Tülay Sarayköylü rahatsızlandı, ona da acil şifalar diliyorum.
Özellikle burayı yazmadan edemiyorum: Fuarda bulunduğumuz sıralarda başta Sayın İlçe Kaymakamımız Mehmet Demirezer ve Belediye Başkanımız Sayın Necdet Özekmeçi’ye yanımıza gelip bizimle sohbet etmelerine çok sevindik. Burada kendilerine çok teşekkür ediyoruz. Ayrıca Fuarda bulunan yakın komşularımız Çınar Rehber, Safa Petrol, Anadolu Sigorta, Ekin Ticaret, Termodinamik, John Dere, Ponzablok Ticaret ve alışveriş merkezleri mensuplarına bizlere gösterdikleri yakın ilgiden olayı ayrıca teşekkürlerimiz vardır…
Aslında fuara katılan tüm kuruluş ve kurumlardan, ticaret ve sanayi mensuplarından hepsinden yakın ilgi gördük.. Hepsine ayrıca Söke Şairler ve Yazarlar Derneğimiz adına teşekkür ediyorum… Sökeli İş adamlarımızın konukseverliğine gerçekten hayran kaldım…
18.Tarım Fuarı 08.09.2011 günü saat 18.00’de ilçe kaymakamı Mehmet Demirezer, Söke Belediye başkanı Necdet Özekmekçi, İlçe Emniyet Müdürü Mehmet Ali Serin ve diğer ilçe protokolü ve sergiye davet edilen iş adamlarıyla açılışı görkemli bir törenle yapıldı. 18, Tarım Fuarı Söke Belediyesi öncülüğünde SOGİAD ve Şeker Bankasının katkı ve destekleriyle gerçekleşti. Açılışı yapan İlçemiz kaymakamı Mehmet Demirezer, SOGİAD başkanı Derya Semerci, EGAFED başkanı Efkan Ceylan ayrı günün anlamına uygun birer konuşma yaptılar:
Tarım Fuarına katılan firmaları yazıyorum:
Tümosan Akıllı Ticaret, Söke Şubesi, Altınöz Tarım Makinaları LTD.ŞTİ, Söke Şeker Bank Şubesi, Zeytin Hasadında Devrim Pellenc, Zavoli Onur Oto LPG / Onur Güler, Anadolu Sigorta, Emek Tarım İlaçları – Oto Traktör Galeri Sitesi / Denizli, Çelik Özel Güvenlik Hizmetleri San. TİC, LTD. Şti, Söke Şubesi, Çelik – 1 V.İP. Sürücü, kursu, Zem su Pamuk Toplama Makinası – İzmir, Sertifikalı Fidancılık - Fahri Özsoydan- Kuşadası, John Dere –Söke Traktör ve Ekipmanları / Söke, Akın Tarım Makinaları Sanayi / Söke, Zeytin Toplamla Makinaları AİMA, NCR Tekno LTD, Isuzu Anadolu Otomotiv Sanayi LTD Ticaret ve A, Ş. Ekin Isıtma ve Soğutma Makinaları – Termodinamik, Kolsuz Tarım Makinaları Söke Şubesi, Karadağ Erkunt Traktör Sanayi, Sanko Makina Pazarlama ve Ticaret A.Ş. Pamuk Toplama Makinaları Hakan Özbaşlı, Demirler Mobilya ve Beyaz Eşya / Bağarası / Söke, Yayla Safası kahvaltı yeri Yaylaköy / Kuşadası, Ponzablok Hafif Yalıtım Malzemeleri / İzmir, Çakırca Tarım Makinaları Söke, Afşarlar Tarım Makinaları, İncirliova, Petek Arı Ürünleri Sezgin Püslü, Sanayi ve Ticaret Ltd.Ş, t, Temsa Global A.Ş. Ümit Akdemir, Çınar Grup Sigorta – Mehmet Gültekin Çınar, Turkcell Söke Şubesi, Tümosan / Akıllı Ticaret Aydın Bölge Bayii, Söke Rehber Alptekin Çınar, Söke Ekin, Demir döküm Isıtma Malzemeleri, Laverda / Tariş, Mehmet Özbaş, Emek Tarım Araçları Bülent Akyüz, Damızlık Sığır Yetiritiriciler Birliği / Aydın, Karacahayıt Köyü Muhtarlığı Fidanlığı bufuara ürünleriylekatıylmışmardı. Söke başta olmak üzere, Aydın, İzmir, Denizli, Germencik, Didim, Kuşadası, Nazilli ve Davutlardan gelenler vardı. Fuar geceleri bilhassa çok kalabalık oluyordu...
Sergiye katılan özellikle ticaret ve sanayi işadamlarımıza sordum
: İşler nasıl değince: “ hocam Allah bereket versin, son üç yılda yapılan en iyi alışverişi bu yıl yaptık ve güzel bir alış-veriş ortamı yaşadık... Satışlarımız iyi oldu…”diyorlardı. Gerçekten ben da ayrıca gezdim, . İş ve tarım makinelerinin yoğun olduğu bu fuarda satışların fazla olduğu iyi bir seviyede olduğunu gördüm. araçların üzerine “ “ Bu araç satılmıştır “ veya ( …….) .kişiye satılmıştır” diye yazılıydı. Yazılanlar bir hayli idi… Demek ki alış veriş iyi geçmişti. Buna ben de sevindim bir vatandaş olarak. Çiftçimizin ve işadamlarımızın yüzü biraz daha gülsün diye sevindim.
Sonuç olarak, 18.Tarım fuarı ve Söke kitap imza günleri iyi geçti, amacına ulaştı diyebilirim. Gelecek yıllarda daha da başarılı, fazla katılımlı satışların bol ve bereketli olmasını diliyorum…
 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..