Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Ocak '22

 
Kategori
Kitap
 

SÖKE DE İZ BIRAKANLAR ( 2 )

Değerli Eğitimci araştırmacı ve yazar Abdulkadir Güler arkadaşımız, “SÖKE’DE İZ BIRAKANLAR” (Araştırma, İnceleme ve Biyografi) adlı kitabını 2017 yılında yayınlayarak başlattı. Bu onur Söke’de ona aittir ve bu yapıtı ve daha önceki yapıtlarından dolayı çalışmalarından dolayı işte bu “BU TÜRKİYE’DE KİM KİMDİR? Adlı yapıta girmeye hak kazanmış olup  kitabın 340. Sayfasında yer almıştır. Araştırmacı yazarın eserleri ve önemli görevleri alakalı geniş bilgiler yer almaktadır. Sayın Güler’in yayınlanmış ve yayınlanmakta olan birçok yazıları vardır. Bence en önemli eseri ise be “Söke’de iz  Bırakanlar” adlı eseridir? Ne yazık ki bu kitapta da yer alması gereken daha birçok kişi vardır, ama yayınlanmamıştır. Değerli hocamızın bu eserini yenileyerek, güncellemesinde yarar vardır. Büyük Şehir Belediyesi çok şeye su gibi para akıtırken birazda kültür tarlalarına su verse daha iyi olur.

 

      Ensar Turgut TEKİN /  Söke Ekspres 13 Aralık 2021  

 

                                    ****

 

Sizi, yıllar önce Aydın Eski Milletvekili canım dayım M. Kemal Yılmaz’ın en yakın dostu olarak tanıdım. Sizi tanımış olmakla ailem için şanstı. Dayımdan sonra bizlere siz ışık oldunuz. Sözün özü; dayımızın dostu değerli hocamız sizler bizim için önemlisiniz  “ Söke’de İz Bırakanlar “ kitabınızı zevkle okudum. Söke büyüklerini unutturmama, Sökeliler ‘in  hafızasında kalıcı olmaları adına verdiğiniz  emek ve düşünce derinliğinize bir kez daha  hayran oldum, sizi gönülden kutluyorum. Bu eseriniz gelecek kuşaklar için değerli bir kaynak ve armağan olacaktır.

 

Birsel OĞUZ  / Eğitimci yazar- Yeni Kıroba Gazetesi

          25 Mayıs 2018- Aydın 

 

 

    Sayın Abdülkadir Güler kardeşim,

 

  Önce sizi, çok emek vererek, uzun zaman harcayarak, derlemesine tarihi ve çok yönlü araştırmalar da yaparak yazdığınız “ Söke’de İz Bırakanlar ” adlı eseriniz için yürekten kutluyorum.

 

83 yaşındayım,83 yıldır Söke’deyim. Siz Söke’mizi Sökelinden daha çok derinden tanımış ve sevmişsiniz. Bir Sökeli olarak araştırmalarınızdan ve eserinizden çok faydalı bilgiler edindim…

 

Bu çalışmalarınız, emekleriniz için tebriklerimi, teşekkürlerimi ve şükranlarımı sunuyor, başarılı çalışmalarınızın devamını diliyorum. Temmuz 2018

 

                                                      Ali OĞUZ

                           Emekli Bakanlık Başmüfettişi- Kuşadası 

 

….Bu gün bu hizmetin bir fazlasını emekli öğretmen Abdülkadir Güler yapmakta ve devam ettirmektedir. Sayın Güler Sökeli değildir, ama Söke’yi ve çevreyi Sökeli ’den iyi tanıtmaktadır. Burada Abdülkadir Güler’den bir sayfadan fazla yaptıklarını anlattıktan sonra Yine benden söz ederek anlatmaya devam ediyor. Bu yazıyı da aynen alıyorum: Çünkü Makalenin amacını ve sonucunu ifadesine anlam kattığı için:   “İlçe kültürüne ve eğitimine hizmet eden bir başka isim Ensar Turgut Tekindir. Gazete, televizyon programlarıyla, ilçeyi enine boyuna daha çok taşın altına koyması fikrine, önerilerine yürekten katılıyorum. Daha aktif bir toplum, daha çok düşünen ve üreten insan yaratma fikrine ne vardı ki başta yerel yönetim olmak üzere herkes iştirak edebilse. Ve de kendi konusu olmadığı halde Söke’nin ekonomisini, tarımını, çarşısını düşünmesi, yazması başlı başına bir duyarlılıktır. Ensar Turgut Hoca ilçemiz için vefa olabilecek bir çalışma başlatmıştır. Söke’ ’de örnek insan özelliği taşıyanların belgeseli hazırlığı içindedir. Çok yakında eski ilçe Müftüsü Mustafa Yazıcıoğlu’nu kitap haline getirecektir. Çok zor ve araştırma gerektiren (SÖKE BELEDİYE BAŞKANLARI) Belgeselinde yine hiçbir Sökelinin yapmayı bırakınız, düşünmediği bir incelemeyi çok yakında yayımlayacaktır.

 

      Ensar Turgut TEKİN /  Söke Ekspres 23 Aralık 2021  

 

                           ***    ***      ***

 

Eğitimci şair ve yazar “ Söke’de İz Bırakanlar “ kitabımızın  giriş bölümünde: Tanınmış ünlü kişilerini, Söke’nin kültürüne değer veren sanatçılarını, hayırsever insanlarını yaptıkları eserleriyle bir kitapta toplamak istedim…… Bu konuda araştırma ve inceleme yapacaklara bir gün lazım olur diye düşündüm.”  Bunun başka da bir amacı  yoktur...Diyor Sayın GÜLER...

 

  Yerinde, takdire şayan bir düşünce.

 

Esefle söylemek gerekir ki ilimiz Elazığ’da henüz böyle dört başı mamur bir eser yayınlanmadı.

 

Tekrar sadede gelecek ve Abdülkadir Güler’in Söke’de İz Bırakanlarına dönecek olursak; evet, Güler çok emek çekmiş, çok araştırmış ve işin hakikati, ilgilisi için yararlı bir eser ortaya koymuştur. Lakin gönül istiyor ki bu çalışma sırf  “yakın Tarih’le sınırlı kalmasın(dı); Cumhuriyet öncesine de el atılsın. Bunu da arzu ederse yine Abdülkadir Güler yapar yahut işin bir başka meraklısı çıkıp ikmal eder. O zaman her halde, Söke’nin maneviyatına hizmet eden ve o sahada iz bırakanlarına da ayrı bir bölüm açılacaktır. Hatta belki kitabıoluşturan mevcut bölümler ekleme, çıkarma ve isim değişiklikleri şeklinde revize de edilecektir.   Biz, Abdülkadir Güler’in samimiyetine, gayretine, hassasiyetine inanan biriyiz. O, bu vasıflarıyla daha birçok esere imza atacaktır.

 

         Prof. Dr. İrfan Ünver Nasrattınoğlu’nun Güler’e övgüler yağdıran kapak arkası yazısından birkaç cümle ile finale gidiyoruz:

 

         “Araştırmacı yazar (Abdülkadir Güler), yaklaşık 30 yıldır Söke’de bulunuyor. Söke’nin adını ve kültürünü Anadolu’ya taşıyor. Söke’de İz Bırakanları hazırlamakla gelecek kuşaklara kalıcı bir esere imza atıyor. Bu çaba alkışlanmalıdır. Bu sevindirici bir olaydır. Abdülkadir Güler’i yürekten kutluyor ve başarılarının devamını diliyorum.”

 

         Biz de Nasrattınoğlu’na yürekten katılıyor ve elbet alkışlarımızla Abdülkadir Güler’in başarılarının devamını bekliyoruz.    

 

      R. Mithat YILMAZ  / Günışığı Gazetesi,

               20 Ekim 2017 – ELAZIĞ 

 

…. Türkiye’de biyografi kitaplarını, genellikle öğretmen kökenli yazarlar yayımlamışlardır. Mardin Kızıltepeli Türkçe öğretmeni Abdülkadir Güler de ( d.1946) bu geleneği yaklaşık 30 yılı aşkın yaşadığı Söke’de sürdürüyor. Söke’de 2017 yılında yayımladığı “Söke’de İz Bırakanlar“  kitabı; “ her ilçede keşke bir Abdülkadir Güler yaşa!” dedirtiyor. 1985- 1994 yılları arasında İlçe Milli Eğitim Müdürlüğünde dokuz yıl şube müdürlüğü yaparken sevdiği ve 1995 ‘te emekli olunca yerleştiği, gazeteciliğe başladığı Söke’ye en büyük hizmetini bu kitapla yapmış. Kitabın künyesi şöyle: Abdülkadir Güler; Söke’de İz Bırakanlar, Söke 2017. 444 sayfadır.(….)

Güler, Ön Söz’ de kitabı yazış amacını şöyle açıklıyor: “ Söke’ye geleli aşağı yukarı otuz yıldan fazla oldu.  Çeyrek asırdan fazla bir zaman dilimi. Bu zaman zarfında Söke’yi ve değerli insanlarını yakından tanıdım diyebilirim. Bir yerde kendimi Sökeli sayarım… Söke’nin ekmeğini yiyorum, suyunu içiyorum. Bu açıdan kendimi sorumlu görüyorum. Bu kitapta yakın tarihimizde ki Söke’nin tanınmış, ünlü kişilerini Söke’nin kültürüne değer veren sanatçılarını, severlerini bir kitapta toplamak istedim. Bu eseri gelecek kuşaklara bir armağan olsun diye yazdım. Dört dörtlük bir eseri hazırladığımı sanmıyorum” diyor.

 

Neredeyse ancak yarısını verebildiğimiz“ içindekiler’  incelendiğinde kitabın nasıl zahmetli, yorucu bur süreç sonucu, yılların tecrübesiyle hazırlandığı, yazıldığı bazı dostlarım da yer aldığını görüyorum.  Kimler mi? M. Kemal Yılmaz, Prof. Dr. Mehmet Eröz, Necip Alpan ve Eşi Nebahat Alpan, Halil Soyuer,  Selim Sabit Pülten, Prof. Dr. Talat Sait Halman ve Abdülkadir Güler…

Yazımın başındaki temennimize tekrar dönüyoruz ama katmerlenerek….“ Keşke her ilçenin iki Abdülkadir Güler’i olsa!”  

      (Prof. Dr) Nail TAN, Söke’de İz Bırakanlar Arasında 24 Saat / Kültür Çağlayanı, Yıl:11, Sayı:61- Mart- Nisan 2020- Ankara

 

….                                                                                          İzmir:17. 10. 2012

      Azizim, muhteremim, değerli şairim!

“ Çağrı” dergisinin Ekim 202 sayısı, Abdülkadir Güler’e adanmış gibi. Feyzi Halıcı üstadımızın, kapağın sol üst köşedeki dörtlüğü, yarım asırlık sanat emekçiliğinizin ustalık beratı olarak değerlendirilmeli.

Sayfalı merakla çeviriyorum. Üçüncü sayfada Ünal Şöhret Dirlik, 50 yıllık bir dostluğun serencamını hikâye ediyor. Aynı sayfada Çağrı dergisinin bu kutlamaya katılmış olması bir kadirşinaslık örneğidir.

“ Bir Halit Çelik oğlu vardı” ve “ Bir Halk Kahramanı Ger Ali Destanı” başlıklı yazılarınızı satır atlamadan okuyor, üretkenliğinize bir kez daha gıpta ediyorum. Kaleminizin teri ilanihaye ( hayat boyunca) kurumasın inşallah (…)  Söke İz Bırakanlar çok değerli bir eser olarak gördüm. Sizleri yürekten kutluyorum.  Gerçek emek verilmiş bir eser…

 

                                                     E.General  Fazıl  BAYRAKTAR 

 

E. General Fazıl BAYRAKTAR.  (  Mektuptan 17.10.2012 – İZMİR )    

( Ne yazık kı , Şair Fazıl Bayraktar'ı  kaylbettik. 11 Haziran 2021  ) 

      Allah' tan rahnmet diliyorum.  Mekanı cennet olsun...

 

                       ****    ***   ****

Not:  Emekli öğretmen Nesrin Doğan’ı kaybettik. Emekli öğretmen N. Doğan, değerli meslektaşım Söke Lisesi öğretmenlerinden İlhan Doğan’ın eşi idi ve değerli yönetmen Mustafa Şevki Doğan’ın annesi idi. O da İlhan Doğan’a kavuştu.  Yolu açık ve aydınlık olsun.  Her ikisini de saygıyla ve rahmetle anıyor, Sayın Doğan ailesine ve sevenlerine sabır ve baş sağlığı diliyorum. A.GÜLER 

 

 

“ SÖKE’DE İZ BIRAKANLAR (İncele, Araştırma, Biyografi) kitabım için çok sözler söylendi ve yazıldı… Ben sadece bir kısmını yazdım. Eski Kaymakamlarımızdan Sayın Şemsettin Uzun, Sayın Nazmi Kahraman, Sayın Mehmet Demirezer ve Sayın Tahsin Kurbeyoğlu’nun da tebrik ve teşekkürleri oldu.

 

Tüm yazı yazanlara ve söylenen sözlere teşekkürler. Yüreklerine sağlık. Ben bir vefa borcu bağlamında bunları geçte olsa yazdım.  Kitabımı Söke’ dışından da çok isteyenler   oldu.  Hepsine gönderdim. Elimde çok az kaldı… Kitap Söke Cumhuriyet Matbaasında 2017 yılında basıldı.  Matbaanın Sahibi Sayın Yılmaz Kalaycı - Kadir Kalaycı’ya, matbaanın tüm personeline ve eserin dizgisini, kapak kompozisyonunu titizlikle yapan gazeteci dostum İbrahim Özgezici’ ye de bir kez daha teşekkürlerimi sunuyordum. Sağ olsunlar, var olsunlar…

 

                              **

NOT: Saygıdeğer eğitimci yazar Sayın Ensar Turgut TEKİN Sökelilerin Biyografisini yazıyor. Ellerine sağlık. Söke Ekspres’te 28 Aralık 2021 ‘de Mustafa Özcanyüz’ü yazmışlardı. Rahmetli M. Özcanyüz 18 Şubat 2004 yılında aramızdan ayrıldı. Vefatının 17. Yılında rahmetle anıyoruz. “Söke’de İz Bırakanlar” Abdülkadir Güler  / Sayfa: 241.

 

1-Söke‘de “İz Bırakanlar” Abdülkadir Güler Söke Ekspres 28.29.30 Aralık 2021

 

 

  Abdülkadir GÜLER

 01 Ocak 2022- SÖKE

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..