Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Eylül '18

 
Kategori
Basın Yayın / Medya
 

Söke Ekspres 57. Yaşına Merhaba

Söke Ekspres   57. Yaşına  Merhaba
 

 Toplum yaşantımızda yerel basının işlevi çok önemlidir. Genel olarak önem verdiğimiz yerel basın bölgenin ve bölgede yaşayanların her türlü sorununu ve bu sorunların karşısında üretilebilecek çözüm önerilerini gündeme getiren, tartışan, yerel yönetimle merkezi yönetim arasında köprü işlevi gören, halkın gözü, kulağı,  konuşa dili olduğu kadar yerel yönetimin dili de olabilen bir işleyişle kişilerin küreselleşme girdabından biraz olsun alıkoymaktadır. Aslında yerel basın bir yönüyle ülke basınına malzeme sağlamakta, onları uyarıcı görevler görmekte, onlara yardımcı olmaktadır. İşte bu açıdan yerel basın önemlidir. Yerel basının zorlukları da vardır, Yerel basının içinde bulunduğu yerin veya bölgenin kurum ve kuruşlarının ve de iş adamlarımızın katkıda bulunmalarını sağlık veririm

Halen yayınına devam eden Söke Ekspres 57 yaşındadır. Yerel bir gazeteyi yarım asırdan fazla onurla yaşatmak ve halka tökezlemeden devamlı olarak sunmak her yiğidin harcı değildir. Gazetemiz Söke Ekspres 1962 yılında Zeki Yavaş ve gazeteci, yazar Şevki Gemicioğlu ile birlikte çıkardılar. O günlerde gazetenin yazı işleri Müdürlüğü’nü Mahbup Kılıç ve Halil Özşarlak yapmışlardı. Yakın zamanda Eczacı yazar Ağabeyim olarak tanıdığım Halil Özşarlak’ı öbür âleme gönderdik. (18 Mayıs 2018) Yolu aydınlık ve mekânı cennet olsun. Olsun. Sağ olsaydı o’da mutlaka bu gazete ile ilgili anılarını yazardı. Söke Ekspres’i Muharrem Bora 1965 yılında  devir almıştı. Daha sonra Yılmaz Kalaycı devir aldı ve halen sahibi olmaya ve yayınlamaya devam ediyor. Sahibi Y. Kalaycı ve sorumlu Yazı İşleri Müdürü Kadir Kalaycı’dır. Söke Ekspres’in geniş bir (fahri) yazar kadrosu vardır. Sayfa sekreteri Yılmaz Salum, muhabirler: İbrahim Özgezici ve Murat Sülünoğlu’dur. Söke Ekspres’in mutfağında deneyimli, çalışkan işi bilen ve duyarlı bir gazete çalışanları vardır.

Bendenizde Söke Ekspres gazetesinde 5 Ocak 2002’den bu yana sanat, edebiyat, eleştiri, anılar, tarih, tanıtma, röportaj, deneme, folklor (halkbilimi) gibi yazımlarımla katkıda bulunuyorum. Bugüne kadar yüzlerce yazım yayınlandı, hâlâ da yazmaya devam ediyorum. Eski Aydın Milletvekillerimizden rahmetli M. Kemal Yılmaz’ın deyimiyle:  Söz uçar, yazı kalır ve yazmak yaşamaktır “ diyorum…  Anadolu’nun Edirne’den Van’a kadar Söke’nin adını, kültürü, sanatını ve edebiyatını ve burada yaşayanları onurla taşıyorum ve bundan da zevk alıyorum. Yazdığım yazılarımın asla siyasi bir amacı da yoktur

Bugüne değin hiçbir yazımda gazetenin mensupları “ Kadir Bey, “ bu yazı olmaz, bu yazı yayınlanmaz “ demediler. Elbette ben de ölçüyü kaçırmıyorum. Ben yazımlarımı yazarken gazetenin onurunu ve geleceğini de düşünüyorum. Onun için Söke Ekspres’in başta KALAYCI Ailesi olmak üzere tüm çalışanlarına yazılarıyla emeği geçenlere teşekkür ediyor ve cümlesine sağlıklı yıllar, uzun ömürler diliyorum. 

Geçmişte Söke Ekspres 50 yaşına vardığı günlerde, Söke Ekspres’in sahibi Sayın Yılmaz KALAYCI’ya şöyle bir dörtlük armağan etmiştim. Şimdi de aynı duygu ve düşüncelerle o günün anısına bir dörtlükle sözlerimi bağlamak istiyorum: 

 

Emeği var her kişinin toprağında, taşında,

Azimli bir grup var gazetenin başında,

Candan tebriklerim var ey vefalı Kalaycı,

Söke Ekspres gazetesi elli yedi yaşında…

 

Abdülkadir GÜLER 

7.9. 2018-  SÖKE

-

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..