Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Aralık '16

 
Kategori
Kültür - Sanat
 

Söke'nin koca kültür çınarı Halil Özşarlak

Söke'nin koca kültür çınarı Halil Özşarlak
 

Söke'nin koca kültür çınarı Eczacı Halil Özşarlak


Eczacı Halil Özşarlak Söke’nin bir kültür ve edebiyat duayenidir. 1985 ‘te Söke’ye geldiğim günlerde yakından tanıdığım Av, Ahmet Güçsav ile hep birlikte beraber ve yanyana gördüm.  Rahmetli A. Ahmet Güsav’la bir ara yaptığımız bir söyleşide Halil Özşarlak için şöyle diyordu: “ H. Özşarlak, Söke’ de dünden bu güne sanatçıları, yazarları ve şairleri bir araya getiren koca bir köprü gibidir. Bu köprüden herkesin geçmesini dilerim”  diyordu. Gerçekten de ben onu  hep bu sözlerin ışığında gördüm. Bir başka deyişle ben Sayın Halil Özşarlak’ı Söke’de   koca bir kültür çınarı olarak görüyorum. Böyle bir çınarın gölgesinde her zaman sağlıkla, mutlulukla esinledik. Sanat ve kültür etkiliklerinin dışında Söke’nin ekonomik ve ticari hayatında çoğu zaman hep öncülük etti ve arkadaşlarını destekledi. Örneğin Söke Ticaret Odası’nda uzun yıllar Yönetim Kurulu ve Meclis Başkalıklarında görev yaptı. Özşarlak’ın Söke’mizde ve hatta Aydın’da sosyal, toplumsal ve kültürel alanda önemli ölçüde imzaları ve emekleri vardır. Bunlar sadece benim görüşlerim ve tespitlerimdir.   

Sayın Halil Özşarlak’ı yakından tanıyan eski Aydın Milletvekilimiz Eğitimci yazar M. Kemal YILMAZ bir yazısında şunları yazıyor:

 " Söke Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkanı Halil Özşarlak,” Cumhuriyetin 75. Yılında Söke” adlı özel dergideki sunuşu ile “ Söke Pazarı” başlıklı yazısını 1998 de okumuştum.   O dergideki sunu şu ile “ Söke yöneticileri, emekli öğretmenler, şairler, yazarlar yer alıyordu. Böylesi güzel bir cumhuriyet şölenine de öncülük ediyordu.

Ülkesinin ve yaşadığı yörenin halkından ve sorunlarından kopmamış gerçek bir aydın. Güzel anlatım gücü olan bir yazar ve düşün adamı. Ek olarak Halil Özşarlak’ın daha birçok özellikleri var…

O bir yönetici, sosyal etkinliklerde öncü bir arkadaş.  Sökeli aydınları bir araya getiren faydalı  bir arkadaş.

O eczacı, o bir yazar, bir şair. Hepsi bu mu?

Sanat musikisi konusunda da uzmandır O. Ünlü bestecilerle dostluk kurmuştur. ( örnek olarak Üstat Avni  ANIL ‘LA ),Söke’de konserler düzenler, beste de yaptığını sanıyorum.

İPEKLİ MENDİL, bence bir anıt. Yazarını ve onun düşüncelerini hep yaşatacak bir anıt… Söke için kalıcı bir kültür anıtı o. Halil Özşarlak’ın çalışmaya, topluma faydalı olmaya, üretmeye devam etmesini diliyorum. Kendisini yürekten kutluyorum. " (Yılanın Gözyaşları / Denemeler, Anılar, 2013).

Evet. M. Kemal Yılmaz şimdi yok aramızda. O’nu da saygıyla ve rahmetle anıyorum.   

Bugünlerde hâlâ 30 yıla yakın zamanda yayınına devam eden Beşparmak Sanat ve Kültür Dergisi'nin ilk kurucuları arasında yer aldı, maddi ve manevi yönden hep destek verdi. Söke Şairler ve Yazarlar Derneği’nin de kuruluşunda ve 12 yıldır yayınlanan Sarızeybek Dergisi'nin de yine ilk kurucuları arasında yer aldı. Söke’nin yerel gazetelerinde Söke Ekspres, Yeni Söke, dergilerden Beşparmak, Balova ve Sarızeybek gibi yayın organlarında yazılarıyla hep göründü ve katkıda bulundu. İlerlemiş yaşına rağmen hala ara sıra Söke Ekspres’te yazmaya devam ediyor.

1932’de doğdu. İlk ve Ortaokulu Söke’de bitirdikten sonra,1948’ de öğrenime açılan Aydın Lisesi’nin ilk öğrencisi oldu. 1951 ‘de liseyi bitirip yarıyıl Ankara Üniversitesi Kimya Mühendisliği’nde, bir yıl da İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesi'nde okudu. Daha sonra İstanbul Üniversitesi Eczacılık Fakültesi'ni bitirdi. Bir süre Aydın ve Söke Lisesi’nde kimya öğretmenliğini yaptı. 1965 yılında Söke’de Damla Eczanesini işletti. Söke Ticaret Odasında uzun yıllar Meclis ve yönetim Kurulu Başkanlıklarında bulundu. Sanatımızın ve kültürümüzün bir duayenidir. Yazıları Yeni Söke, Söke Ekspres’te yayımlanıyor. Beşparmak, Sarızeybek, Söke Şairler ve Yazarlar Derneği’nin ilk kurucuları arasında yer aldı.  Yapıtları:  İpekli Mendil( 2000),Aydın Lisesi (2008), Bir Eczacının Not Defterdi (2009) ve Yılanın Gözyaşları ‘(2013) adını taşıyan dört kiabı vardır.

Evet, Eczacı Halil Özşarlak koca bir ömrü Söke kültürü, ekonomi, ticaret, sosyal ve toplumsal alanda harcamıştır. Damla eczanesini kapattıktan sonra (2014) İzmir’e yerleşmiş, lakin Söke’den ilgisini kesmemiştir. Önemli bir ameliyat geçerdiğini öğrendik. Tekrar tekrar geçmiş olsun ve acil  şifalar diliyorum. .. 2017 yılın kendisine, ailesine ve bütün ülkemize sağlıkla geçmesini diliyor, selam ve saygılarımı sunuyorum.

Kaynak:1- İpekli Mendil’den. Halil Özşarlak, Söke - 2000

2-Yılanın Gözyaşları, Anılar ve Öyküler, Halil Özşarlak- 2013

Abdülkadir Güler 

23 Aralık 2016- SÖKE

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..