Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Ağustos '21

 
Kategori
Kitap
 

SÖKE ŞAİRLERİ ANTOLOJİSİ

Geçenlerde Söke Fatma Suat Orhon Müzesinde İlçemizin güzide Liselerinden Söke Anadolu Lisesi’nin ( Söke Lisesi ) ve Söke Belediyesinin birlikte hazırladıkları bir sanat-kültür etkinliğinde bulundum. Konusu Söke Şairlerinin şiirleriyle yer aldığı ” SÖKE ŞAİRLERİ ANTOLOJİSİ’NDE “  yer alan şairler vardı.

 

Bir eleştiriden ziyade, bu kitabı tanıtmak, çabalarını kutlamak istiyorum. Adı geçen Şairler Antolojisi Söke Lisesi ve Söke Belediyesi tarafından yayın dünyasına kazandırılmıştır. Özellikle belediyemizin yapmış olduğu bu katkılarından dolayı bir sanatsever olarak kutlamak gerek.

 

Söke Şairleri Antolojisi (2021)  Basım yeri: Kalaycı ofset- Cumhuriyet Matbaasından çıkmıştır. Basım tarihi: Mart 2021.Antoloji hazırlayan: Türk dili  ve Edebiyat  Öğretmeni Bedri Karaarslan’ dır. Kitabın kapak kompozisyonu İbrahim Özgezici tarafından hazırlamış olup, 104 sayfadır.

 

Antolojinin çalışma grubu:  Dilara Kılıçoğlu, Buse Solak, Özge Gemici, Sudenur Bil, Buşra Nur Kaya, Mehmet Medran,  Zehra Nur Kızılırmak,  Pınar Avcı, Sude Melek Göl.  Antoloji 104 sayfadan ibarettir…  Öncelikle ifade edeyim kitabın baskısı, düzeni ve mizanpajı tertemizdir. Emeği geçenlerin ellerine, yüreklerine sağlık. Kitabın çalışma grubunda sadece bir erkek adı geçiyor.  Oysa kitapta 46 şair vardır, bunların 39 ‘ü erkektir…

 

Antolojinin giriş bölümünde Sökeli ünlü Uzay şairi Kâmil Erdin’e yer vermelerine sevindim. Doğuş Ateş Parçası /  şiirler- 1985, adını taşıyan bir şiir kitabı vardı. ( 1914- 7 Ocak 2002‘de vefat etti. NASA tarafından ona Uzay Şairi Madalyası verilmişti.)

 

Kitabın giriş bölümünde değerli meslektaşım Bedri KARAARSLAN  ( Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmeni )  eserin Önsözünde şunları yazıyor: “ Söke’nin en köklü lisesinin çalışanları olmanın sorumluluğu bizi “ İlçemiz için güzel şeyler yapma arayışı içine soktu” desem abartmamış olurum. Söke Lisesinin Edebiyat öğretmeni olarak  ‘Ne yapabilirim” düşünürken Okul Müdürümüz Ayhan Türk’ten bir öneri geldi. Okulumuz öğrencilerini Sökeli yazarla buluşturma etkinliği henüz bitmemişti. Okul Müdürümüz  “ Söke’de şiirle ilgilenen birçok insan tanıyorum. Öğretmen camiasında da şiir sanatına emek veren hayli kişi var.” Ne dersin?” Bir yerel şairler antolojisini hazırlar mıyız? Evet dersen her türlü desteği veririm” dedi.

 

Bu projenin fikir babası Okul Müdürümüz Ayhan Türk’tür. Onun için Ayhan Türk’e teşekkür ediyorum.  Daha sonra öğrencilerimizden oluşan bir grup kurduk. İlk ziyaretimizi Söke Şairler ve Yazarlar Derneği’ne yaptık. Dernek Başkanı Tülay Sarayköylü ve kıymetli eşi Ali Sarayköylü’nün yardımlarıyla eserimizde yer verdik. Vereceğimiz çoğu şaire ulaşmanın imkânını bulduk. İşte öğretmen meslektaşım Bedri Karaaslan buradan yola çıkarak bazı kişilerin fikir ve düşüncelerinden bilgi, görüş alarak bu antolojinin hazırlamasına karar veriyor. Tabi Söke Belediyesinin vermiş olduğu destekten dolayı da teşekkür etmeği ihmal etmiyor.

 

 

Söke Lise Okul Müdürü Ayhan Türk‘te Antoloji konusunda şöyle diyor: ” 1991 Söke Lisesi mezunlarındanım. Mezun olup ayrıldığım liseye 27 yıl sonra müdür olarak atanmanın mutluluğunu yaşayan biri olarak, iki yıla aşkın bir süredir okulumda keyifle görev yapmaktayım. ( parantez içinde bir şey hatırlatmak isterim: Sevgili okul müdürümüz Ayhan Türk, bu okulda öğrenci olduğu zamanlarda ben de Söke İlçe Milli Eğitim Müdürlüğünde Şube Müdürü idim. Onun diplomasında benim de imzam vardır. O yıllarda okul müdürü Ahmet Bayram’dı, Yeri gelmişken onu da rahmetle anıyorum )  

 

“Söke Lisesi 1964 eğitim- öğretime açılan Türkiye’nin önde gelen eğitim kurumlarından biridir. Yetiştirdiği mezunlar ile ülkemizin eğitim, bilim, kültür, edebiyat ve sanat alanlarında katkıda bulunmuş ciddi bir eğitim kurumudur. Sportif olarak pek çok turnuvada başarılar geldi. “ Mezunlar Buluşması, Kariyer Günleri, Edebiyat Günleri” gibi etkinlikler gerçekleştirdik. İlçemizin edebiyat yaşamına katkıda bulunan pek çok edebiyatçılarımızı öğrencilerimizle buluşturduk. Söke Şairleri Antolojisi hazırlama fikrini Edebiyat Öğretmenimiz Bedri Karaaslan’a açtım. O da bu konuyu benimsedi. Buradan yola çıkarak bu antoloji meydana çıktı. Belediyemizin de bu konuda katkıları oldu. Emeği geçen herkese teşekkürler. Söke’mize, lisemize bir nebze de olsa katkıda bulunabildikse ne mutlu bizlere!  diyor “ okul müdürümüz Ayhan Türk… Ben de bu güzide antolojide yer alanlardan biri olarak ( S:48-49’ da) gönülden hayırlı olsun diyorum…

 

Söke Şairler Antolojisinde 46 şair ve bu şairlerin fotoğrafı, özgeçmişleri ve ikişer şiirlerine yer vermişlerdir Şairlerin isimleri alfabetik sıraya göre hazırlamışlardır. Antolojide daha yakından tanığım, şiirlerini sanat-kültür dergilerinde okuduğum şairlerin yanı sıra yeni olarak adlarını ve şiirlerini gördüğüm şairler de vardır. İsimlerini vermek isterdim, bazılarını yazar, bazılarını unuturum (zülfü yâre dokunurum” diye yazmıyorum. Aramıza katılan ve yeni tanıdığım şairleri tebrik ediyor, cümlesine sağlık ve başarılar diliyorum.

 

Söke Şairleri Antolojisinde yer alan şairlerimizin şiirlerinden örnekler vermeği de çok isterdim,  bir, ikisini yazarsam, diğerlerini yazmazsam onları gücendirmiş olurum. Onun için şairlerimiz ve okuyucularım beni bağışlasınlar. Merak edenler Söke Şairler Antolojisini alıp okumalarını sağlık veririm.

 

Antolojinin son sayfalarına Söke Anadolu Lisesinin tarihçesi hakkında geniş bir bilgi vermişlerdir. Bu tarihi liseyi (Söke Lisesi), Söke’ye kazandıranları da saygıyla ve rahmetle anıyor, mekânları cennet olsun diyorum.

 

Sözün özü: Sözü biraz uzattım galiba. Söke Lisesi Müdürü Ayhan Türk ve aynı lisede görev yapan değerli meslektaşım Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmeni Bedri Karaarslan’ın kayda değer hizmetlerini bir tarafa atamayız. İyi niyetli olduklarına kuşkumuz yoktur. Söke’ye, Söke Anadolu Lisesine ve Türk kültürüne takdire değer bir eser kazandırmışlardır. Tek kelimeyle güzel bir hizmet yapmışlardır. Tüm emeği geçenleri ve Antolojide şiirleriyle yer alan değerli şairlerimizi yürekten kutluyor, başarılarının devamını diliyorum. Ellerine, yüreklerine sağlık diyorum.

   

İLETİŞİM: 

 

1-Söke Anadolu Lisesi:       0256-5181570

2-Söke Belediyesi:               0256- 5182311

 

 

Abdülkadir GÜLER

01 Ağustos 2021-  SÖKE

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..