Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Ocak '11

 
Kategori
Deneme
 

Söke'ye Sevdalı Bir Öğretmen Halil Güven

Söke'ye Sevdalı Bir Öğretmen Halil Güven
 

Bu gün bu yazımda bir öğretmenden söz etmek istiyorum. Yazan, çizen ve bir şeyler üreten öğretmenleri sever ve takdir ederim. Özenle hazırladığım yazılarım arasında birçok öğretmen vardır. Bunların hepsinin adını yazsam bu yazıma sığdıramam. Birkaçını yazar, birini unutursam bu kez gönülleri kırılmış olur. Onun için isim vermeden bu sanat ve kültür coğrafyasında emeği geçen, üretken ve çalışkan tüm öğretmenleri sever ve saygı duyarım. Böylesi çalışkan ve üretken öğretmenlere selam olsun diyorum. 

Efendim yazımın konusu Sökeli Halil Güven öğretmendir. Kimine göre Halil hoca, kimine göre de Halil Güven. Adıyla müsemma Halil Güven… Halil demek konuk sever insan demektir, Sıcakkanlı, samimi, içten dost demektir. Allah’ın sevgili kulu demektir. Güvenin anlamını vermeye gerek yok. Emin, halinden emin olmak veya güvenmek. Ona bel bağlamak ve hatta inanmak demektir. İşte Halil Hoca veya Halil Güven böyle bir insandır. Böyle değerli bir öğretmendir. 

Halil Güven, 1949 yılında Söke’nin Nalbantlar Köyü’nde doğmuştur. Ege Üniversitesi Fen Fakültesi Matematik Bölümü’nden mezun olmuştur. 1972 yılında Ağrı ilimizde göreve başlamıştır. Uzun yıllar Milli Eğitim Bakanlığı bünyesinde öğretmenlik ve idarecilik yaptı. En son olarak Söke ilçesinde Yavuz Selim Lisesi müdürü iken emekliye ayrılmıştır ( 2001). 

Halil Güven iyi bir idareci, değerli bir eğitimci, aynı zamanda sözü, sohbeti hoş, hatır, gönül almasını bilen vefalı, erdemli bir insandır. Güleç yüzlüdür, peşin hükümlü olmaktan uzak, ön yargılı değildir. Halil Öğretmen, samimi bir Atatürkçü ve iyi bir sosyal demokrattır. İnsana bakışı bir Mevlana, bir Yunus Emre ve bir Hacı Bektaşi Veli gibidir. Bu çerçevede yetişmiş bir insandır. Ayrıca bir yazar olarak da Halil öğretmen bol okuyor ve çokta araştırıyor. Araştırmayı, yazmayı seven bir insandır. 

Zaman zaman duygu ve düşüncelerini Söke Ekspres gazetemizde akıcı, yalın, duru ve yaşayan bir Türkçe ile yazıyor. Çevresini aydınlatmaya çaba gösteriyor. Sosyal ve toplumsal konulara değinirken, hiç kimseyi hedef almamaya dikkat ve özen gösterir. Yazılarında kırıcı olmaktan uzak, birleştirici ve yapıcıdır. Yazdıkları arasında çalı, çırpı, insanı rahatsız eden deve dikenlerini bulamazsınız. 

Onun yazma aşkı ve yazma tekniği şiirsel bir anlatımla konuyu orta koymaya çaba gösteriyor. Aynı zamanda şiirde yazıyor. Bir iki yıl önce şiirlerinin bir kısmını “ MAVİ KANATLI KUŞ“ ( şiirler) adı ile yayımladı. Kartvizitinde “ şair ve yazar “ sözcüklerini bulmazsınız. İşte Halil Hoca böylesine alçak gönüllü gösterişten uzak bir öğretmendir. Reklama düşkün, medyatik bir adam değildir. Daha doğrusu insanı olduğu gibi kabul ediyor, insanı Yaradan’dan ötürü seviyor ve böyle kabul ediyor. 

Ben şahsen Halil Öğretmeni böyle tanıyor ve öylece takdir ediyorum. Söke’ ye sevdalı Halil Öğretmenin birçok şiirleri vardır Söke ile ilgili. Söke’ nin temiz olmasını, yemyeşil kalmasını, huzur içinde kalmasını istiyor. Söke’ nin bilim adamları, şairleri, yazarları, sanatçıları ve iş adamlarıyla öğünüyor. Hatta onlarla gurur duyuyor. Bunları çoğu zaman şiirlerinde ve yazılarında yansıtıyor. 

Benim en çok hoşuma giden “ Bir Bulut Gelse” başlıklı şiiridir. Bu şiirini geçen yıl 20 Şubat 2010 da bizim Söke Ekspres’te yayımlamış ve o gün bugündür bu güzelim şiiri dosyamda saklı tutuyorum. Yabana atılmayan bu güzelim şiirinden birkaç dizeyi sizler burada paylaşmak istiyorum. Sevgili Halil Güven öğretmen meslektaşıma da yeni yılda sağlık ve başarılar diyorum, selam ve sevgilerimi sunuyorum. 

BİR BULUT GELSE 

Bir bulut gelse 

Samson Dağı’nın ardından 

Geçse önüne dursa 

Süslese şu canım 

Söke’yi 

Çirkin renkleri örtse 

Yeşil kalsa bir sarıyla beraber 

Sevdiğim Söke 

Bir güzelleşse bir güzelleşse 

Sokakları 

Caddeleri 

Semtleri,  

Mahalleleri 

Binaları 

Çarşısı 

Pazarı 

Evleri, dükkânları iş yerleri 

Çarşısı, deresi Menderesi, arıtması 

Hep birden insana bakar olsa 

Derlense 

İnsanı Söke’yle öğünse 

Söke 

İnsanıyla gururlansa 

Şöyle seslense örneğin: 

“Benim Bilim adamlarım var öğünürüm,  

Sanatçılardım var sevinirim 

Sporcularım var adımı yüceltir,  

Kültür insanları var beni dillere 

Destan eder 

Dillerinde ben gönüllerinde ben varım 

Bekler durur hep 

Başarı haberlerini 

Hayra ve barışa yönelik işlerini 

Yanımda olmayan güçlülerin 

Güçlenmişlerin 

Bağrımdaki güçsüzlere güç katmalarını 

Belli 

Doğduğun yer ana kucağıdır 

Bilene 

Nasıl unutulmazsa 

Öyle unutulmaz işte… 

Halil GÜVEN 

20 Şubat 2010- Söke Ekspres. 

NOT: Bu yazıyı yazdığım sıralarda, TV’lerde acı bir haberle irkildim. ( 11.1.2011 ), Yine ocaklara ateş düştü. Ankara’ da görevleri sırasında siste yere çakılan UH - 1 tipi silahlı Kuvvetlerimize ait bir helikopterin düşmesi sonucunda beş pilotumuzu kaybettik. Pilot üsteğmenlerden Şükrü Gül, Taner Erdoğan, Fikri Dilsiz, Erhan Gül ve Kemal Taşçı şehit oldular. Yüreklerimiz bir kez daha yandı. Başta pilot şehitlerimizin aileleri olmak üzere, tüm Silahlı Kuvvetlerimiz mensuplarına ve yüce milletimize başsağlığı, şehit pilotlarımıza Allah’ tan rahmet diliyorum. ( A.Güler ). 

 

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..