Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Mayıs '14

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Soma'dan kapkara haberler...

Soma'dan kapkara haberler...
 

 

 

 

Ekmek parası
Yüzler kömür karası,
Dinmez gönül yarası,
Madencinin kazancı,
Helal ekmek parası.”


Dr. Nedim Uçar

 

 

Atalarımız: “Acılar paylaşılmakla azalır.” demişler… Buradan devinimle iki gündür ülkemizi ve tüm insanlığı yasa boğan medya haberlerini kısa başlıklarla paylaşmayı düşündüm. 

***

Türkiye’nin yüreğine düşen ateşten geriye acı öyküler kaldı. İsmail ve Süleyman Çata, adlı ikizler… Aynı günde doğdu, aynı günde evlendi, birlikte askerlik yaptı. Ne acı ki birlikte öldüler! Bayat Köyündeki mezarlığa birlikte defnedildiler.

***

Soma’daki faciadan yaralı kurtulan bir işçi, ambulansa bindirilirken: “Çizmeyi çıkarayım, sedye kirlenmesin."  dedi. Bu konuşma hemşire ile arasında geçti ve duyanları ağlattı!

***

Oğluna ve damadına ağlayan Alaattin Güngör: “Yıllarca çocuk beklediler. İkizlere ne diyeceğim.” dedi.

***

Olaydan dört saat sonra kurtulan  madenci Bayram Çakan, bir soru üzerine: “Yeniden madene girmemiz lazım. Kredi borcum var. Borç ödüyorum bankaya…” sözcükleriyle verdiği cevap gerçekten acı oldu!

***

Cenazeler tırlarla taşındı. Morglar yetmedi. Soğuk hava deposuna kaldırıldı. Hastanelerde yer kalmadı. Kavun saklamak için kullanılan soğuk hava deposu bu amaçla kullanıldı.

***

Daha mı? Dahası çok… Acı mı acı. Hem de ne acı! Şimdi Şair Nedim Uçar’dan dörtlükler:

Soma şehitlerine


Kara kömür kara yerden çıkıyor,
Gönlüm kara yasta, elim semada.
Kara haber, kara günden akıyor,
Şehitler yan yana yatar Soma’da.

Beyaz yüzde kara kömür karası,
Her gönülde dinmez ateş yarası,
Ölümün ucunda, ekmek parası,
Şehitler yan yana yatar Soma’da.

Tüneller kapalı her yer karanlık,
Yollar uzun ince, ölüm bir anlık,
Kara yas tutuyor bütün insanlık,
Şehitler yan yana yatar Soma’da.

Taş olsa dayanmaz ana yüreği,
Kara toprak oldu, evin direği,
Böyle mi kaderin kahpe gereği?
Şehitler yan yana yatar Soma’da.

Babalar feryatta, çocuklar yasta,
Bacılar, kardeşler, gelinler hasta,
Bu kaçıncı nöbet; söylemez usta,
Şehitler yan yana yatar Soma’da.

Havayı kapladı kara dumanlar,
Sustu yeraltında ahlar, amanlar,
Zehir vadisinde geçti zamanlar,
Şehitler yan yana yatar Soma’da.

Bir günün içinde onlarca mezar,
Kömür kazmaları mezarı kazar,
İki bin on dördü tarihler yazar,
Şehitler yan yana yatar Soma’da.

Şair Nedim derki; içim yanıyor,
Gözyaşım sızıyor, kalbim kanıyor,
Ruhlar kanatlandı, beden donuyor,
Şehitler yan yana yatar Soma’da.


Dr. Nedim UÇAR

14.05.2014 Çarşamba

 

Not:   Kimi görüntüleri,  aşağıda slâyt olarak görebilirsiniz.

 

 

 

 

 

 

 
Toplam blog
: 782
: 1295
Kayıt tarihi
: 18.08.08
 
 

Kırşehir Erkek İlköğretmen Okulu'nu, İzmir Buca Eğitim Enstitüsü Türkçe Bölümünü, İstanbul Çapa M..