Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Ağustos '11

 
Kategori
Güncel
 

Somali ne yapmalı?

Somali ne yapmalı?
 

Açlık, yoksulluk yeryüzünde cehennemi deneyimlemek !


Son günlerde Afrika'ya, Somali'ye yardım kampanyası oldukça yoğun yaşanıyor. Ben de telefonumdan minik bir katkı gönderdim. Afrika'daki bu açlık ve yoksulluğun kaynağındaki sorunlar giderilmedikce yalnızca karınları doyurmak, ne derece yeterli olur?  

Bir bebek doğduğunda, dünyaya bir bebek geldi deniyor demek ki biz dünyaya ait yedi milyar insanız, birlik, bütünlük dayanışma ve paylaşım içinde olmalıyız.  

Kafamda ister istemez bazı sorular var. Türkiye'de çöp toplayarak, ekmek kazanmaya çalışan genç kardeşler, azıcık bir burs ile akademik hayatı sürdürmeye çalışan öğrenci kitleleri, zor çok zor durumda olan insanlar....  

Bağış aileden başlar, deniyor, eğer yakınlarımız sıkıntıdayken, onları geçip başkalarına destek olursak, adaletli bir davranış olur mu?  

Önce kendi ülkendeki insanına sahip çıkacaksın. Esnafa yapılan haksızlıklar zulüm, gereksiz verilen cezalar, zabıtanın keyfi ne isterse o olmamalı, yasa varsa keyfiyet olmamalı. Yani demem o ki Somali aç, yardıma muhtaç ama ya bu ülkede çile ve ateş içinde olanlar? Bu kampanyaları önce kendi ülke insanının yaşama koşullarını iyileştirirsin, sonra Afrika ve diğer ihtiyaç sahibi ülke insanlarına destek olursun. 26 trilyon toplanmış, demek ki bu katkı mümkün, bunu kendi ülkemize neden uygulamıyoruz?  

Afrika, Somali, açlık, çaresizlik ve yoksulluğun doruğunda tabii ki destek olmak, şart ama gene de önemli bir çelişki ortada, dünyayı sömüren dev güçler destek olsun, ama Afrikanın tüm zenginliklerini kendilerine ayırıp, oradaki insanları açlığa yoksulluğa mahkum ederek, yardım eli uzatmak ne derece inandırıcı oluyor bilemeyeceğim!!!  

Değerli(!) sanatçımız Nihat Doğan olmasa ne yapardık diye düşünmemek elde değil! Somali için çarpan yüreği, içimizi dağladı gerçekten...  

Kendine yardım etmeyen, başkasına yardım edemez.  

Yüzme bilmeden boğulanı kurtaramazsını.  

Somali, acaba ne yapmalı?  

 
Toplam blog
: 258
: 2037
Kayıt tarihi
: 09.11.06
 
 

Ben İngilizce öğretmenliği yapan yurdum insanıyım. Yalnız öğrencilerim yetişkin arkadaşlar. Devlet m..