Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Kasım '14

 
Kategori
Sinema
 

Son Samuray

Son Samuray
 

 "japonyayı bir kılıcın yarattığını söylerler..Eski Tanrıların br mercan kılıcı okyonusa batırdıklarını ve çıkardıklarında dört mükemmel damlanın denize düştüğüne ve bu damlaların Japonya'nın adaları olduğunu söylerler"

  Cümleleriyle başlayan bir film.12 sene önce izlemiştim aslında..Sizi bilmem ama bazı filmlerin tadı damağımda kalır benim  ve tekrar izlerim.Mesala ;FORREST GUMP, LEON, AL YAZMALIM SELVİ BOYLUM  birden fazla izledğim filmlerden bazıları..

  Son samurayda bende iz bırakan bir filmdi.Net olarak hatırlayamasamda başını sonunu "bu filmi bir daha izlemeliyim diye beynime kaydettiğimi hatırlıyorum..

 Samurayların hayatıydı anlatılan..Ve onur..

Samurayın anlamı ne?

Kılıçta ustalaşmak mı?

Ruhunun huzur  bulması mı?

Ahlaki ilkelere bağlı kalmak mı?

Ölümden korkmamak mı?

Bunun yanıtı size kalmış film izlerken karar vereceksiniz.

Yıl 1876 ..Gün bilinmiyor..Ay bilinmiyor..

Yüzbaşı Algren bahar gelene kadar karlar eriyip geçitler açılana kadar bu sevimli japon köyünde esir olarak kalacak..

   Sanırım beni en çok etkileyen sahne Yüzbaşı ALgren'in KUTSOMOTO'nun kılıcını Japon imapratoro teslim ederken söylediği sözdü,

"Bana nasıl öldüğünü anlat" dedi imparator yüzbaşıya..

Hayyır dedi yüzbaşı "Size nasıl yaşadığını anlatacağım""

  Filmde de belirttiği gibi tıpkı insanlar  gibi uluslarında kaderi vardır.

 
Toplam blog
: 38
: 1229
Kayıt tarihi
: 30.01.11
 
 

1975 doğumluyum. Selçuk Üniversitesi Okul Öncesi Eğitim bölümü mezunuyum. İzmir'de yaşıyorum. İlg..