Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

CENGİZ ÇETİK Yazar Şair

http://blog.milliyet.com.tr/cengizcetik

07 Eylül '08

 
Kategori
Deneme
 

Son Sözüm Sana Gülüm

Sen, benim gül bahçemin biricik gülüsün. Biliyorsun, seninle acı tatlı nice günlerimiz oldu. Olur ya, bir gün ansızın koparsam aranızdan, sen koparma, koru dalımızı olur mu? Ne zaman dönülmez bir yola girersem gülüm, o zaman kimse koparmasın dalımızı; yalnızca sen kopar, hem de kökünden.
Sararsa, birgün bütün vücudumu mikroplar ve tedavisi de kalmamışsa gülüm; sen yap, son tedavimi olur mu? Başkasından geleceğine, senden gelsin; tek atış gülüm.
Seninle; sevinci, üzüntüyü, acıyı, ekonomik sıkıntıları hepsini birlikte göğüsledik. Seninle güldük, seninle ağladık. Paylaştık hayatımızı, her şeyimizle. Biliyorsun. Çevremizde her türlü hastalık kol geziyor; hiv virüsü, hepatitler, kanser, kuş gribi, radyasyon tehlikesi, zehirli varil atıkları ve daha niceleri pusuda bekliyor bizi. Sorumlular sorumsuzluk yaparsa birgün, koruyamazsak sağlığımızı ve ben de yakalanırsam amansız bir hastalığa gülüm. Kangrene dönmüşse her bir hücrem ve dönülmez bir yola girersem. Acıyla her gün ölmektense, senin elinden bir anda ölmek isterim gülüm.
Yollarda bir gün, serseri bir kurşun değer de gidersem ansızın; yarım kalmış bütün yapacaklarımı, yapamadığım için üzülürüm. Kapkaççıların hışmına veya tinercilerin saldırısına uğrarsam ansızın ve yıkılır kalırsam boylu boyunca yere. Boş bir çuval gibi tekmelenirsem yerde; hedeflerim, amaçlarım kaybolursa bir anda; sen sürdür, başı dik ve onurlu bildiklerini, olur mu gülüm? Sorumsuz bir şoför taşıtıyla alırsa altına beni, adam öldürmenin kazasıyla, vicdanı rahat dolaşırsa ulu orta meydanda. Sen ezilme. Ezik ve gözü yaşlı durma. Hakkımı ara; sonuna kadar gülüm. Hakkını aramasını bilmeyenlerin arkasından yürüme sakın. Kendini bilmezlerin peşinden gitme. İnandığın yoldan, bildiğin gibi davran. Davranamazsan. Haklıyken, haksız damgası yersin. Suçsuzken suçlanırsın. Asıl o zaman yıkılırım ben gülüm. Bugün de ölmedik diye şükrediyorsak hayata. Mucizeyi yaşayabiliyorsak her gün, her türlü tehlikenin içinde kalarak ölmeden. Anla artık duygularımı, başka ne diyeyim sana...
Olur ya, gün gelir de bu şehit kanıyla sulanmış topraklarımızı; hırs ve ihtiras uğruna verilirse başkalarına; dayanamaz bu yüreğim. O zaman onlar öldüreceğine, sen öldür beni gülüm. Çocuklarımın geleceğine ipotek konulursa, karanlığa yolcu edilirse geleceğimiz; yıkılır, kalırım sonra. Bilirim sen bana kıyamazsın. Ama üç kuruş için kendini satanlar yüreğimi alacağına, sen al gülüm. Al, senin olsun bu yüreğim.
Dün gece Ata'mı gördüm, rüyamda. Kaşlarının altından bakıyordu. Çok kızgındı. Bir şeyler anlatmak istiyordu. Anlayamadım. Soramadım. Sanki dilim bağlanmıştı. Konuşamadım. Boynumu büktüm, suçluymuş gibi. Oturdum, ağladım saatlerce...
Gülüm, gün gelir de düşersem yollara; biliyorum ki sen, fırlayıp önüme geçer, siper olursun bana. Işte en büyük korkum bundandır gülüm, bundan. Öteki dünyaya benden önce gitme sakın. Olur ya bir gün gidersen, bil ki o zaman ben, iki kez ölürüm. Nice acılara dayanır da senin yokluğuna dayanmaz bu kalbim. İnan gülüm, gül bahçem benim...
CENGİZ ÇETİK-2006
 
Toplam blog
: 119
: 455
Kayıt tarihi
: 07.02.08
 
 

2017 Aralık ayında ilk romanım "POKENTRANLI GÖKMEN" okuyucusuyla buluşmuştur. Deneme- şiirler- öy..