Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Eylül '11

 
Kategori
Deneme
 

Son yazı

Son yazı
 

Masanın başında oturmuş bir halde liste yapmaya çalışıyorum. İnsanoğlunu diğer canlılardan ayıran en büyük özellik, belki de plan yapmaktır. Geleceğe dair yapacaklarının listesini tutmak bizi diğer varlıklardan ayırıyor. 

Geçenlerde bir filimde izlemiştim. Altı ay ömrü kalan bir insanın yapmak istediği son 10 şey... İşte ben de empati duygumu tavana çıkaracak bir liste yapmaya kalkışıyorum. Yapmakta olduğum şeyin "son" olduğunu düşününce, dünyanın en zor listesi haline dönüşüveriyor. Markette tulum peyniri seçmeye benzemiyor. Alışveriş listesine dahi uymayan insanoğlu, yapacağı son listeyi nasıl hazırlayacak? 

Evdeki hesabın çarşıya uyma olasılığının çok düşük olduğu bu küresel dünyanın kırsal bölgesinde son bir kez liste hazırlamak, Arda'yı halen Galatasaraylı görmek gibi bi şeydir galiba. 

İki bayram arası bu tür bir liste hazırlamak caiz değildir, diyenler olabilir. Hiç kimse başka birinin ölümünü bilemez, diyenler de olabilir. Hatta "Bence sen şu Hoca'ya bi görün..." diyenlerin olacağı gibi... 

Ama ben inatla o listeyi hazırlamak ve uymak istiyorum. 6 ay sonra öleceksin ve son kez yapacağın 10 şey ne olmalı? Ya da, yapacaklarını 10'a indirmek ne kadar kolay? 

Hayata veda etmek için 6 ay süre uzun gelebilir ama bunu yaşayan biri için kısa bir süredir. Ne yapmalıyım diye çok düşündüm... Ve buldum... 

Tanıdığım herkese, beni seven ya da sevmeyen herkese... 

Kalbini kırdığım veya mutlu ettiğim herkese... 

Beni üzen veya kalbimi inciten herkese... 

Benden nefret eden herkese... 

Kısacası, hayatımdaki herkese bir A-4'lük yazı yazmaya karar verdim. 6 ay boyunca, belki yüzlerce sayfa alacak bir son yazı yazmak bana daha anlamlı geldi. Bir roman yazarı gibi ama her sayfası farklı konularda olan bir son yazı... Tabii Yazarport'u da unutmazdık. 

Merak etmeyin, bu son yazım değil tabii... Benden kolay kolay kurtulamazsınız. 


twitter.com/mahirtemur 

 

 
Toplam blog
: 110
: 521
Kayıt tarihi
: 21.12.09
 
 

1979 Malatya doğumluyum... Evreni kendi gözlüğümden (0,50-0,75) görmeye çalışan bir yazarım... Dü..