Sorularla yüzleşme / Deneme / Milliyet Blog
Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Nisan '08

 
Kategori
Deneme
 

Sorularla yüzleşme

Sorularla yüzleşme
 

Yaşam kimi zaman mutluluk kimi zaman da hüzündür. Kah ağlamak kah gülmek... İçinde soluduğumuz bu hayatta bir takım sorularla yüzleşiriz. Bazen aynanın karşısında, bazen bir uçurumun kenarında bazen de dalgalar karşısında. Kendimizle yüzleşir, bu sorulara cevap aramaya çalışırız.

Bir kuş sesiyle güne uyandın mı?

Hiç tanımadığın birini mutlu ettin mi?

Okumak itediğin ama paran olmadığı için alamadığın bir itabı okuyabildin mi?

Hayallerine ulaşmak için çabaladın mı?

Bir çocuğu kucağına alıp sevdin mi?

Karanlıklarda gözlerini kapatıp hayallere daldın mı?

Perdeleri çekip güneşin eve girmesine izin verdin mi?

Yalnız kalmış yaşlı amca ve teyzelerin yüzünü güldürecek birşeyler yaptın mı?

Sıradan bir günde sradan bir insana "günaydın" diyebildin mi?

Sevgiliyle soğuk kış günlerinde battaniye altında bütün gün film izledin mi?

Bahar günlerinde kelebekle dans ettin mi?

Ayrılıkların ardından doğayla baş başa kaldın mı?

Köhne bir kayığa atlayıp, yanına hüzünleri de alıp uzaklara gittin mi?

Evin bir balkonunda bağıra bağıra haykıra haykıra çığlık attın mı?

Ağlayan birine dostça sarılabildin mi?

Hayatın boyunca aşık oldun mu?

Bir yaz günü akarsuların sesini işittin mi?

Kış aylarında karlar üzerinde çırılçıplak yürüdün mü?

Mutluluklara, sevinçlere, dostluklara kadeh kaldırdın mı?

Kendini yalnızca kendinle kıyaslaman gerektiğini hayatın boyunca öğrenebildin mi?

Ağaçların arasında havanın ciğerlerine doluşunu hissedebildin mi?

En yakın arkadaşına sırlarını paylaşabildin mi?

Kimsesizlere, yalnızlara küçük bir hediye aldın mı?

Güzel bir bahar sabahı çimenlerin üzerinde çılgınlar gibi dans ettin mi?

Severek dinlediğin, hayran olduğun bir müzisyenin konserine gittin mi?

Kumsal üzerinde kumdan kaleler yapıp çocukluğuna döndün mü?

Sıcak yaz akşamlarında deniz kokusunu içine çektin mi?

Kalabalıklar içinde yalnız kaldın mı?

Buğulu bir pencerede yanağını cama dayayıp sevdiklerini, sevgilini hasretle bekledin mi?

Bir deniz kıyısında el ele gezen aşıkları görünce yüzünde bir tebessüm belirdi mi?

Hiçbir neden yokken içinden geldiği gibi kahkahalar atabildin mi?

Kötü bir günün sonunda içinden geldiği gibi ağlayabildin mi?

Herhangi bir kızgın anında açıkca, cesurca sövebildin mi?

Eğer bu sorularla yüzleşip kendinizi sorguladıysanız ne mutlu size. Çünkü hayatı doya doya, acısıyla ve tatlısıyla yaşamışsınızdır yahut yaşıyorsunuz demektir. Yok daha yüzleşmediyseniz önünüzde daha uzun bir yol var demektir.
AYNALAR, UÇURUMLAR, DALGALAR...

 
Toplam blog
: 13
: 1422
Kayıt tarihi
: 10.03.08
 
 

Tüm blog yazarlarına merhaba. Bundan böyle düşüncelerimi, duygularımı, aklımdan geçen her şeyi bu..