Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Mart '08

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Soyadı klasiği

Ben 40 yaşında bir kadınım. Şu anki adım Şule SANCAK GÖZEN. Şu anki diyorum çünkü soyadımla ilgili beni “ben kimim” noktasına getirecek boyutta kimlik sorunu yaşadım. Kızlık (ne demekse) soyadım SANCAK. İlk evliliğimde evlenmekle birlikte kadın sınıfına girmiş sayılmamdan olacak kızlık soyadımın yerini kadınlık soyadım sayılan SANCAR aldı. 7 yıllık bir evliliğin ardından anlaşarak boşandık. Boşandıktan sonrası boşanma aşamasından daha zordu benim için. Öncelikle Nüfus cüzdanım tekrar değişti. Ardından tüm banka kartlarım, kimliklerim değişmek zorunda kaldı. Bununla bitmiyor tabii. Evimi satışa çıkartırken, oy kullanmaya giderken eski Şule SANCAR’ın yeni Şule SANCAK olduğunu kanıtlamak için sürekli nüfusa gidip “Vukuatlı Nüfus Örneği” (bu evraktan nefret ediyorum) almam gerekti. Tüm bu işlemleri halletmiştim ki aşk Bülent isminde tekrar karşıma çıktı ve ben tüm evrak değişikliklerini göze alacak kadar büyülenmiş bir şekilde ikinci evliliğimi yaparak Şule SANCAK GÖZEN oldum. Bu sefer ilk soyadımı da kullanarak rahat edecektim sözde. Ama olmadı. 10 ay önce Bülent’imi birisinin canı trafik kurallarına uymak istemediği için kaybettim. Bu sefer kimliklerime dokunmadım, dokunamadım diyeyim. Kimliğimin evli olarak kalmasını istedim. Tamamıyla psikolojik bir nedenle biliyorum ama öyle. Çünkü boşanmadım. Hala evliyim diye düşündüm. Biliyorum bu da sağlıklı bir ruh hali değil belki ama öyle istedim işte. Ama bunu da başaramadım. Pasaport almaya gittiğimde kimliğinizi değiştirmeniz gerekiyor dediler. Tekrar nüfusa gittim ve değiştirdim.

Evet; artık kimliğimde “DUL” yazıyor. Yani kimliğimi gören herkesin acıklı bakışlarına maruz kalmak zorundayım. Ama sonunda kendimi buldum ve soyadı olayını da çözümledim kendimce. Artık yeni tanışmalarda Şule DUL diyorum. Böylelikle hiç değilse resmi daireler dışında SANCAR-SANCAK-GÖZEN açmazından kurtulmuş oldum. Aslında soyadı hanesine DUL yazsalar tamamen rahatlayacaktım. Belki kendimi biraz toparlayınca bu konada mahkemeye başvurabilirim. Tüm bu kimlik kargaşası içerisinde emeği geçenlere selam eder, teşekkürü bir borç bilirim!!!!!!!

Not: Bu arada bize verilmiş olan T.C. kimlik numaralarının sadece bir hane daha doldurmak amaçlı mı olduğu konusunda şüphelerim bulunmakta.

 
Toplam blog
: 7
: 643
Kayıt tarihi
: 20.12.07
 
 

16 mart 1968 doğumluyum. Jeoloji mühendisliği mezunu olmama rağmen genelde şirketlerin satış- satına..